גרפולוגיה: האם אנו תלותיים או עצמאיים?

יום- העצמאות מאחורנו, ובכל שנה עומדת מחדש השאלה לדיון, האם אכן מדובר במדינה עצמאית או תלותית. זו ההזדמנות לדון במשמעותה האישית של עצמאות. תמר פינקלשטיין נותנת לכם הזדמנות לבחון את עצמיכם האם יש בכם עצמאות אמתית, מהי לעומת זאת תלותיות, וכיצד שניהם מתחברים עם גרפולוגיה (משפחה)

תמר פינקלשטיין | כיכר השבת |
עצמאות (צילום: shutterstock)

כשמדברים על עצמאות, הכוונה היא ליכולת להשתחרר מתלות רגשית, מנטלית ופיזית בסביבה.

כלומר,זהו חיבור פנימי לרצון האמיתי והעמוק שקיים בנו, מבלי לאפשר ללחץ סביבתי ורגשי לעצור את ההתפתחות והצמיחה האישית שלנו.

אנשים עצמאיים, נהנים מאמון עצמי ובטחון פנימי, ומצליחים להתקדם ולהגיע להישגים בכוחות עצמם.
הם מסוגלים לבחור ולקבל החלטות לבד, לחשוב באופן אינדיוידואלי, ללא כל תלות במה שהשני אומר או רוצה, ומבלי לקבל הנחיות על כל צעד ושעל (לעתים אף באופן אובססיבי.)

לעומת זאת, התלותיות מוגדרת כצורך להשען על אחרים, לקבל אישורים וחיזוקים תמידיים מהזולת ש"אנו בסדר", כאשר ההערכה העצמית מושפעת ישירות מגורמים חיצוניים. תלותיות באה לידי ביטוי גם בקושי להחליט, והנטיה לתת לאחרים להחליט עבורנו. זוהי גישה פאסיבית, שמבטאת במקרים רבים, חוסר בשלות וקושי להתמודד עם קשיים ורגשי תסכול במציאות החיים.

אדם שתלוי רגשית בזולתו, עלול לעשות דברים בניגוד לרצון ולאמת הפנימית שבו, מתוך שאיפה לרצותו את הזולת, ולמצוא חן.

כתוצאה מכך, בן-זוג תלותי, לדוגמה, עלול להתקל לעתים קרובות בקשיי- תקשורת, ע"י כך שימנע מלבטא את אי –שביעות רצונו במסגרת הקשר, מחשש לאבד את אהבת בן הזוג.
עצמאות ותלותיות בכתב היד

לפנינו שני כתבי – יד, מתוכם נוכל ללמוד על הסימנים הגרפולוגיים המצביעים על עצמאות או על תלותיות.

נ', בת 35

(צילום: shutterstock)

הכתב גדול, בעל לחץ חזק יחד עם תנועתיות בכתב. הכתב מרווח, קימות אותיות בעלות צורות אישיות, ויש חריגה מתקן הכתיבה (הפרדת אותיות, בשעשה שתקן הכתב הלועזי הוא חיבור) כל אלה מצביעים על אישה עצמאית הן בחשיבה והן בעשייה. יש לה דרך משלה, היא לא מושפעת בקלות מאחרים, וכן ודעות משלה, אשר היא איננה חוששת להשמיע אותם.


ב', בת 29

(צילום: shutterstock)

השורות נצמדות לשולי ימין, קימת צפיפות בין האותיות והמילים, וכן היצמדות לשורה, והכתב דומה לתבנית בי"ס. סימנים אילו מצביעים על תלותה של הכותבת בסביבתה. היא זקוקה למשען ולתמיכה, ותלויה במה שאומרים לה ובמה שחושבים עליה, עובדה שמגבילה את יכולתה להביע את עצמה בטבעיות, ולפעול לפי מה שהיא מרגישה. כמו כן קימת תלות בחשיבה שלה, בכך שהיא נצמדת לדגם, למוכר ולידוע. היא מתקשה להפעיל חשיבה עצמאית, וזקוקה להוראות ולהנחיות ברורות מבחוץ.

כיצד תפתחו עצמאות אצל ילדכם?

להורים תפקיד חשוב בעידוד עצמאותו של הילד החל מהגיל הרך. ככל שתהיו פחות מגוננים, כך הבטחון העצמי של ילדכם יגדל.

כמו כן, ככל שתמנעו מלבצע פעולות במקומו, ותאפשרו לו לקחת על עצמו משימות ותפקידים בהתאם לכישוריו, מתוך אמון ביכולותיו, כך תוכלו לפתח אצלו אישיות עצמאית יותר, אחראית יותר, בוחרת יותר, המסוגלת לקחת החלטות, והוא יהיה מוכן להתמודד ולנהל מערכות יחסים יציבות עם זולתו, לכשיתבגר, ויהיה מסוגל להוציא את כוחותיו מן הכוח אל הפועל.

הנכם מוזמנים לשלוח כתבי יד, אשר חלקם יבחר להשתתף במסגרת המאמרים במדור
תוך התאמה לנושא. יש לשלוח לכתובת המייל:
Tamarf.grapho@gmail.com
תמר פינקלשטיין- גרפולוגית מוסמכת
מטעם האגודה לגרפולוגיה מדעית

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר