ראיון בלעדי

באולפן 'כיכר': שר הבריאות יואל יולי אדלשטיין עונה על כל השאלות

העליה המדאיגה במספר הנדבקים; התחלוקה במגזר החרדי; הטענות לאכיפה בררנית; סוגיית סגירת בתי הכנסת והישיבות • שר הבריאות, יואל יולי אדלשטיין, בראיון לישי כהן • צפו (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

כחודשיים לאחר שנכנס לתפקידו כשר הבריאות, מתייצב השר יואל יולי אדלשטיין לראיון ראשון למגזר החרדי, באולפן 'כיכר השבת', ועונה על כל השאלות והטענות של המגזר החרדי כנגד ההתנהלות של המשרד והסגרים. צפו בראיון המלא.

אנו נמצאים בתקופה של למעלה מ - 1000 נדבקים חדשים מידי יום. האם אפשר לומד שאיבדנו שליטה על נגיף הקורונה?

"אני חושב שזו כותרת צעקנית מידי. המצב הוא שמי שחשב שהוא תפס את הנגיף בגרון טעה, משום שאנחנו מתמודדים עם אויב חמקמק. לפני כמה ימים הבאתי מספר הגבלות לממשלה והיו שאמרו לי שאני מגזים, ולצערי התחזית שלי התממשה.

שר הבריאות בראיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

"כשנכנסתי לתפקידי נעשו בדיקות והיום נעשים כ. 25.000 בדיקות למרות שהיו כאלו שאמרו שזה לא יקרה, וחשוב לומר שבוודאי שהעליה בכמות הבדיקות העלו גם את מספר החולים בנגיף".

פרופסור סדצקי שהתפטרה השבוע מתפקידה והיא אמרה שהטיפול במגיפה איבד כל כיוון אתה מסכים עם האמירה?

"אני ממש לא מסכים איתה. אי אפשר לחנוק את האנשים ואת הכלכלה רק בגלל שישנה עליה של מספר חולים. הכיוון כרגע הוא ברור, להוריד את מספר החולים ולמנוע את שרשרת ההדבקה.

"אני לא יכול לבוא בטענות לפרופסור סדצקי על כך שהיא התפטרה, משום שישנם עובדי מדינה שעבדו במשך 24/7 בצורה קשה ורצופה מבלי שהכינו אותם על כך מראש, ובסופו של דבר צר לי שזה קרה".

האם אתה מבין את הציבור החרדי שחלקו הגדול איבד אמון במערכת?

"הציבור בעולם כולו מתוסכל, ואני מבין את זה. ישנו כאן אי וודאות, ומשפחות רבות תכננו את חייהם מראש, ופתאום הכול הסתבך תוך כדי תנועה, כולל בציבור החרדי שספג פגיעה קשה מאד כתוצאה מנגיף הקורונה, ולכן אני מבין את התסכול, אבל חשוב לי לומר שאנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם הרשויות החרדיות".

איך אתה מסביר את העובדה שמרבית הסגרים נעשים על ערים חרדיות?

"נשאלתי בישיבת הממשלה מספר פעמים כמה חולים ישנם במגזרים מסוימים, ואמרתי בתוקף שאני לא בעד לתייג מגזרים, אבל חשוב לדעת שבמגזר החרדי ישנם נדבקים רבים, והמטרה שלנו בסופו של דבר היא לשתף פעולה עם הציבור החרדי"

שר הבריאות באולפן 'כיכר השבת'

טוען ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין שלא התייעצו איתו בכל מה שקשור להחלטה להטיל סגר, ושמדובר בהחלטה שרירותית.

"צר לי שכך חושב רובינשטיין. לצערי המצב הוא שיש תחלואה קשה בעיר ביתר עילית, ועומדים לרשות האוכלוסייה כ - 1200 חדרים, כאשר רק 55 בני אדם התפנו בימים האחרונים משום שלא כולם רצו להתפנות.

"אנחנו בקשר עם כל הרשויות, ואין אף אחד ששומע על ההחלטות שלנו דרך התקשורת, ולכן צר לי שזאת ההרגשה של חלק מראשי הערים"

אתה חושב שהשר אריה דרעי צריך לחזור לתפקיד הפרויקטור של המגזר החרדי בנושא הקורונה?

"השר אריה דרעי הוא חבר טוב שלי, ויש לו יכולות במסגרת תפקידו, ואם השר דרעי יחזור לתפקידו ויסייע אני ישמח מאד, אך צריך לדעת שגם אריה דרעי לא מדבר עם הנגיף בטלפון, וכשהתחלואה גבוהה אני בטוח שגם דרעי יעמוד מאחורי ההחלטות של משרד הבריאות".

מה דעתך על התיעוד של שוטרים אוכפים ילדים, נערים ולפעמים גם אמא שהולכת עם המשפחה ובטעות הורידה לשניה את המסיכה מהאף.

"אילו אני הייתי שוטר, הייתי אוכף יותר במקומות סגורים כמו אולמות, מסעדות, ועוד, אך חשוב לומר שיש חובה ללכת עם מסיכות גם ברחוב, ואנשים שלא רוצים לקבל קנס משוטרים צריכים לדעת שעליהם לצאת מהבית עם מסיכות בלבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר