לוחמה פסיכולוגית: תומכי חמאס פתחו עשרות עמודי פייסבוק על שם שאול אורון

החמאס מנסה להשתמש בלוחמה פסיכולוגית כנגד ישראל כשהוא פותח חשבונות פייסבוק שמשרתים אותו באיומים על אזרחי ישראל. כעת פתחו פלסטינים עמודי פייסבוק הנוגעים לחייל שאול אורון הי"ד, בניסיון למנף את אי זיהויו ולפוך את המקרה ל"גלעד שליט2" • כך תלחמו בתופעה (דיגיטל, אינטרנט)

חיים אבני | כיכר השבת |
חלק מהדפים שנפתחו (צילום מסך, פייסבוק)

במסגרת מבצע צוק איתן, אנו עדים לעליית מדרגה בניסיונות הלוחמה הפסיכולוגית, שמפעילים ארגוני הטרור בכלל, וארגון החמאס בפרט. לעתים קרובות מדובר בפרסומים עילגים ברשת האינטרנט, אשר מתורגמים באופן גרוע ביותר. בין היתר נראה כי נעשה שימוש בתוכנות התרגום האינטרנטיות השונות, כמו גוגל טרנסלייט.

כך למשל, נפתחו היום (שלישי) ואמש -ככל הנראה על ידי תומכי חמאס - עשרות דפים בפייסבוק, שמתפארים בחטיפתו כביכול של סמל שאול אורון שהליך זיהויו לא הושלם. אחד מעמודי הפייסבוק קיבל את השם בעברית "שאול אהרון חינם", כנראה כתוצאה מתרגום גרוע במיוחד של המילים Free Shaul Oron שמשמעותן "לשחרר את שאול אורון".

בעמוד אחר בשם "אהרון שאול" שנפתח גם כן על ידי פלסטינים, ניתן למצוא פרסומים בעברית עילגת. שתורגמו מערבית על ידי תוכנות חינמיות, ונראה שללא הבנה בסיסית בשפה העברית.

נראה כי מטרתם של דפים אלו, היא חלק מהלוחמה הפסיכולוגית של החמאס, שמנסה ליצור את הרושם כי מדובר בגלעד שליט מספר 2. ומנסה לגרום ללחץ ציבורי על הממשלה להפסיק את הכתישות האוויריות, והפגיעה בתשתיות הטרור, בהן הושקעו על ידי חמאס מיליארדי דולרים.

חמאס מודיע: אורון שאול אצלנו

איך להילחם בדפי הפייסבוק של החמאס

אם גם לכם, כמו גולשים אחרים, נמאס מהשימוש הציני של ארגוני הטרור הרצחניים ברשתות החברתיות בכלל, ובפייסבוק בפרט. תוכלו להפנות את תשומת ליבה של הרשת החברתית, שתועיל לחסימת דפים אלו, וכל זאת בלחיצת כפתור.

על מנת לדווח על דף כזה, עליכם ללחוץ על הסימון שעל יד אפשרות שליחת ההודעה, שם תבחרו ב"דווח על דף". בחלון שיפתח בחרו בשורה "אני חושב שהוא לא אמור להיות בפייסבוק", ולחצו על המשך.

בחלון הבא תצטרכו לפרט מדוע הדף פוגעני, ולאשר. לאחר מכן בחלון האחרון שימו לב כי האופציה של "דווח לפייסבוק" מסומנת, ובחרו בהמשך.

ככל שיהיו יותר דיווחים לפייסבוק על העמודים הפוגעניים, כך ימהרו ברשת להסיר את הדפים הבעייתיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר