מכתב פתוח לתלמידי ישיבת פוניבז' / הרב שמואל אליהו

אולי אתם ספונים בעולמה של תורה ואינכם מודעים לצורה בה הדברים נראים מבחוץ. כדאי שתדעו שכל מחלוקת אצלכם מזעזעת את אמות הסיפים של כל לומדי התורה בכל מקום. רבה של צפת הגאון הרב שמואל אליהו כותב לתלמידי ישיבת פוניבז' (חרדים, טורים)

הרב שמואל אליהו | כיכר השבת |
הרב שמואל אליהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אני נמנה בין הרבים שישיבת פוניבז' מעוררת בהם יראת כבוד. בעיני ובעיני רבים, ישיבת פוניבז' היא גזע שצמחו עליו ישיבות רבות. תלמידי חכמים גדולים וקטנים. תלמודי תורה ומוסדות לבנות. בעלי בתים ואברכים חשובים. עץ חיים שלם שרבים רבים עוד יותר מסתופפים תחת כנפיו.

ישיבת פוניבז' היא מהישיבות הראשונות שהוקמו בארץ ישראל, בעיננו היא אחראית על עולם שלם של תורה. ממנה צמחו כל השאר. אי אפשר שלא לחוש את השכינה שהישיבה הזאת הרבתה בישראל. עולם שלם של תורה. עולם שלם של התמדה. עולם שלם של מסירות נפש.

מכאן תבינו איזה כאב עצום יש לכולנו בכל פעם שאנו שומעים על מה שמתרחש בין כותלי הישיבה. כל סטנדר שנזרק בבית המדרש פוגע בכולנו, מכאיב, פוצע את כולנו. כל גביע לבן שנזרק בהיכל הישיבה מכתים את כבוד כל לומדי התורה בעולם.

אולי אתם ספונים בעולמה של תורה ואינכם מודעים לצורה שבה הדברים נראים מבחוץ. כדאי שתדעו כי כל מחלוקת שמתרחשת בישיבת פוניבז' מזעזעת את אמות הסיפים של כל לומדי התורה בכל מקום. לא רק בבני ברק. לא רק בישיבות הליטאיות. לא רק בארץ ישראל. לא רק בין הציבור הדתי. מזעזעת את אמות הסיפים של הבנין כולו.

אולי אתם ספונים בעולמה של תורה ואינכם מודעים לגודל הערך של הישיבה שלכם. אולי אינכם מודעים לחילול ה' הנורא שנגרם גם בציבור החילוני. הוא לא מבין איך תלמידי חכמים שאמורים להרבות שלום בעולם מזמינים משטרה ולא מוצאים בתורה דרך לפתור את הסכסוך בין תלמידי חכמים.

אנחנו בדור שיש בו התעוררות רבה. "וּמָל ה' אֱלֹהֶיךָ אֶת לְבָבְךָ וְאֶת לְבַב זַרְעֶךָ". יש הרבה בעלי תשובה, ויש עוד רבים רבים בדרך. בעל תשובה לא נהיה ביום אחד. ובדרך חלק בשמירת מצוות חלקית. חלקם מחפש רוחניות, חלק מחפש את ה'. כל אחד בדרכו מתעורר והולך ומתקרב אל ה'. אתם מבינים מה עושה להם המחלוקת בישיבה.

אני מתנצל מאוד על שאני פונה לתלמידי הישיבה החשובה הזאת, תלמידי חכמים חשובים שעומלים על התורה ועל העבודה. אינני שייך לחוג הישיבה אבל אולי דווקא בגלל זאת אני יכול לספר לכם איך זה נראה מבחוץ.

התורה יודעת לפתור בעיות. כל שיעור א' יודע כי אם לא מסכימים על בית דין או גדול תורה, יש זבל"א. מתחנן בפניכם. מתחננים אליכם אלפי רבבות בית ישראל, אנא תפתרו את הויכוח שבניכם בדרך של תורה.

הרב שמואל אליהו הוא רבה של העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר