ללא רהב, בצניעות / הרב דוד בלוך

לאחר שנהנינו מהשמחה על מפלתה של מפלגת 'יש עתיד', הרב דוד בלוך קורא למנהלי המו"מ לפעול בשום שכל ובזהירות, לטענתו לפיד באופוזיציה מסוכן לחרדים פי כמה (דעה)

הרב דוד בלוך | כיכר השבת |
כותב השורות, הרב דוד בלוך (באדיבות המצלם)

לאחר ששבענו ונהנינו מהשמחה על מפלתה של מפלגת 'יש עתיד', הבה נחשב את צעדינו הבאים במו"מ הקואליציוני בהגיון קר ומעשי. אם לא נעשה זאת נסכן חלילה את העולם החרדי כולו ובפרט את עולם התורה.

דעת הקהל היא זאת שקובעת!

כל בר דעת מבין שדעת הקהל היא זאת שקובעת לראשי המפלגות את האג'נדה שלהם ולא להיפך. העובדה שבבחירות אלו כל המפלגות הבטיחו שיטפלו בנושאים החברתיים באה מלחץ דעת הקהל ולא שלפתע כל המועמדים הפכו לרחמנים וגומלי חסדים.

כל אזרח יהודי שאינו חרדי, לא מקבל, ולעולם לא יקבל, מצב של אי שוויון בנטל גורף , או את העובדה שיש מגזר שהרבה אחוזים ממנו אינו נמצא במעגל העבודה ובכך הם מכבידים על כלכלת המדינה. [אתמול שוב קבעה נגידת בנק ישראל כפי שקבע בזמנו גם הנגיד הקודם סטנלי פישר, שהעתיד הכלכלי של ישראל תלוי בהכנסת עוד מגזרים למעגל העבודה,] ובאופן טבעי שום אדם בעולם לא יסכים להיות פראייר ולהרגיש מנוצל ע"י אחרים לפי השקפתו, הוא כך טבע האדם.

לצערנו עם ישראל לא השכיל עדיין לחזור בתשובה ואינו מבין שעולם התורה הוא הבסיס לקיומנו ולכן חייבים הפוליטיקאים החרדים לקחת את דעת הקהל הזאת כנתון עובדתי ולפעול בשום שכל ובזהירות.

מה למדנו מהשנתיים האחרונות?

כל אזרח וכל חברה אינם יכולים להחזיק מעמד ולקיים את כלכלת משפחותיהם ללא תקציבי ממשלה, הדבר אמור במיוחד לגבי החברה החרדית שהיא במצב סוציואוקונומי נמוך בהרבה.

למדנו זאת על בשרינו בשנתיים האחרונות עד כמה קיצוץ בתקציבים לחרדים, פגע קשות בעשרות אלפי משפחות אברכים ורבים מהם כמעט והגיעו לפת לחם. כך שהזהירות מחייבת אותנו שלא להרגיז את דעת הקהל ולא לעורר את חמת זעמה, כי אם חלילה כך יקרה, לחץ דעת הקהל יאלץ את המפלגות לדרוש קיצוץ של עוד ועוד תקציבים ובמיוחד תקציבי רווחה.

השנתיים האחרונות לימדו אותנו ש'לא לעולם חוסן' ולא נוכל תמיד לסמוך על כך שהמפלגות החרדיות יהיו לשון מאזניים ויקבלו כל מה שידרשו.

ובאם אין קמח אין תורה!!

חוק הגיוס - והסנקציות הפליליות

במסע הבחירות חברי הכנסת החרדים הבטיחו שבהסכם הקואליציוני יבטלו את הסנקציות הפליליות שבחוק הגיוס.

אין בעל הנס מכיר בניסו אמרו חז"ל, נזכיר לעצמינו את השתלשלות החוק:

את חוק הגיוס הקודם, חוק טל, שאפשר לבני ישיבות ללמוד ללא חובת גיוס כעשר שנים, ביטל הבג"ץ כחוק אי שוויוני, והכנסת נאלצה לחוקק חוק גיוס חדש.

נזכור עוד שבתקופת הבחירות הקודמת [שהייתה לאחר ביטול החוק] לא הייתה אז מפלגה חילונית אחת שלא הצהירה שתפעל למען שוויון בנטל דהיינו כל המפלגות זיהו את הזעם והכעס ואת דרישת דעת הקהל לפעול לשוויון בנושא זה.

דהיינו את החוק חייבת הייתה הכנסת לחוקק בין עם מפלגת 'יש עתיד' הייתה קיימת ובין אם לאו!

כל מי שמכיר את החוק לפרטיו כולל את האותיות הקטנות הנלוות אליו יודע שחוק זה מאפשר במציאות הקיימת לכל מי שחפץ ללמוד תורה להשתחרר מחובת גיוס צבאי או שרות אזרחי, ולא יופעלו עליו שום סנקציה פלילית או כלכלית.

יודעים ומכירים זאת כל חברי הכנסת החרדיים שבשיחות סגורות [שהוקלטו ופורסמו] אמרו זאת במפורש.

יעדי הגיוס

יאמרו החולקים לא נכון!! הרי החוק מחייב עמידה ביעדי גיוס ובמכסת מתגייסים חרדיים בכל שנה, ובכן הבה ונבדוק זאת בפרמטרים מעשיים:

א. 'כחרדי' הוגדר בחוק כל מי שלמד שנתיים בנערותו במוסדות חרדיים גם אם כיום אורח חייו אינם חרדיים לחלוטין, כך שבקלות אפשר למלא את היעדים ע"י מתגייסים מהסוג הזה והם רבים מאוד.

ב. כשרות אזרחי הוגדרו גם מתנדבי זק"א, הצלה, ועוד ארגוני חסד. כך שגם הם נספרים כממלאי יעדי גיוס.

ג. ישנו סעיף מפורש בחוק שהממשלה תוכל בכל שנה לקבוע מחדש את יעדי הגיוס דהיינו שגם אם הייתה שנה שעדיין לא מולאו יעדיי הגיוס יכולה הממשלה להקטין את מספרם ולהמשיך את הפטור ללומדי התורה.

הרווח שהרווחנו בזעקות ה'גוועלד'

נס עשה לנו הקב"ה שמפלגת יש עתיד הייתה אז בקואליציה, ולכן נאלצה להסכים בסופו של דבר ללחצי 'הבית היהודי' ולאשר את סעיפי החוק למרות שלפי תפיסתה גם הם יודעים שאין בחוק זה שום שוויון בנטל.

כמו כן טוב עשו אז חברי הכנסת החרדים, שהרימו צעקות גוועלד על החוק הזה [כולל הפגנת המליון] כך אפשרו למפלגת 'יש עתיד' לרמות את בוחריה כאילו הם אכן הביאו לשוויון בנטל.

'אסור לנוח על זירי הדפנה'

אך עדיין איננו יכולים לנוח על זרי דפנה הוגשה עתירה לבג"ץ נגד חוק זה והוא עדיין לא עבר את מבחן בג"ץ.

אין שום ספק שאם יבוטלו הסנקציות הפליליות החוק לא יעבור את מבחן בג"ץ!! ושוב תידרש הכנסת לחוקק חוק גיוס חדש. אלא שבקדנציה זאת מפלגת 'יש עתיד' באופוזיציה, ובקלות היא תוכל לגייס ולהלהיט שוב את דעת הקהל שתמנע מחברי הקואליציה לחוקק חוק חדש שלא יפגע קשות בעולם התורה.

ולכן בהגיון קר ומעשי, על חברי הכנסת החרדים להתמקד בשקט, ללא רהב, רעש, וצלצולים בסעיף ה'יעדים' ולהתאים אותו בכל שנה למציאות כך שלא יאלץ שום בן ישיבה להתגייס. ולמלא את היעדים בכל אותם נערים שהזכרנו לעיל שבין כך או כך מתגייסים ממילא.

זהירות! יאיר לפיד באופוזיציה!!

הדבר מחייב את חברי הכנסת לפעול בצניעות בשקט ומאחורי הקלעים, הרהב שבדבריהם לאחרונה בתקשורת כאילו כבר כבשנו את השלטון ואנו יכולים שלא להתחשב בדעץ הקהל יכול חלילה להמיט עלינו אסון.

כמו כן מדבררי היהדות החרדית בתקשורת, שגם להם בוודאי חשוב שלא לפגוע בעולם התורה, החייבים הם להפסיק את צהלות השמחה כאשר הם מפרסמים שמספר החרדים המתגייסים ירד [אגב זו עובדה לא נכונה] כל פרסום צוהל שכזה, מרתיח ומכעיס את דעת הקהל ומסכן את המשך קיום עולם התורה. בינו זאת!!

נ.ב.

כל האמור לעיל בוודאי יפלו על אזניים ערלות אצל אותם אלה שנדמה להם שגם אם נמרוד בצורה המונית בחוקי המדינה נוכל לכלכל את עולם הישיבות והאברכים, לדידם אנחנו שליטי המדינה או לפחות 'אנו לא תלויים בשלטונות הרשע' כהגדרתם.

גדולי הדור לדורותיהם הבינו ולימדו אותנו שאסור לסמוך על ניסים. וחובת 'ההשתדלות' מחייבת אותנו להתנהג בשום שכל ובזהירות ובשתדלנות של מאחורי הקלעים ללא רהב ואמירות מתגרות מיותרות ומסוכנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר