לא שיקסע, אבל לא חרדית! הרב אברהם לביא על המתמודדת "החרדית" באקס פקטור

אישה העומדת בפריים טיים, במצח נחושה ומשוררת שירי עגבים תוך רמיסת הכלל הבסיסי "קול באישה ערווה", אינה חרדית! יש לעצור את טירוף "החרדים הטלוויזיונים" (חרדים, דעות)

אברהם לביא | כיכר השבת |
המתמודדת "החרדית" האנונימית באקס פקטור (צילום מסך מתוך רשת)

הכותרות זועקות: "צפו במתמודדת החרדית באקס פקטור" והציניות חוגגת.

בכל פעם מוצאים מלהקי תוכניות הריאלטי המשחרים לטרף "חרדי מחמד" אחר, ושואבים אותו אל ביב השופכין של הריאלטי. לאמור: כמונו אתם, גם אליכם חדרה התועבה. כביכול בכל חרדי מסתתר אורן חזן קטן (אורן חזן של התדמית. לא ברור לי עד כמה חזן האמיתי, אכן כפי שמציירים אותו).

כך היה אמש בתוכנית הכשרונות המוזיקלית 'אקס פקטור'. השופטים, חילונים המנותקים מכל ריח של יהדות שמו אקס על היהדות וכמובן נהנו לראות את החרדית ש"שוברת מוסכמות "ומסתתרת" מתחת למשקפי שמש רחבים ופאה. אחת השופטות אף הגדילה לעשות והבטיחה לה כי היא "תלווה אותה בכל המסע לקילוף השכבות" (אם כבר מסע לציפוי בקליפות וד"ל).

אז גברתי הנכבדת, החפצה בעילום שמה, את לא חרדית. אל תקראי לעצמך חרדית ואל תשמשי בזה כמקדם מכירות.

שיא החוצפה, עומדת אישה, שכביכול מקפידה על גדרי הצניעות בלבושה, ומכשילה עשרות אלפי גברים, הצופים בתוכנית, באיסור החמור של "קול באשה" (ראו עוד מסכת ברכות דף כ"ד). הגיע הזמן לצעוק ברחובות קריה, אין בינם של אותם "חרדים" טלוויזיונים לבינינו מאומה!

בלי להיכנס להגדרה המסובכת של "מי הוא חרדי", הפרמטר הבסיסי הוא, שמירת ההלכה (לפחות כלפי חוץ). אישה העומדת בפריים טיים, מול עם ישראל, במצח נחושה ומשוררת שירי עגבים תוך רמיסת התורה הקדושה. אינה חרדית!

ובזה זה לא נגמר, אותה אישה שהציגה את עצמה כביכול כמקורבת לחסידות חב"ד, ועשתה בכך עוול לחסידות זו - כרבים אחרים הנושאים שם חב"ד לשווא - טרחה להצטלם קודם התכנית, כשהיא מחזיקה בידה את ספר החת"ת ומתפללת שתצליח.

הבנתם? היא מחזיקה בידה חמישה חומשי תורה, תהילים ותניא, ומעזה להתפלל שתצליח לעבור בהצלחה מרובה על איסור כה חמור. מה היא מבקשת מאלוהי עגל הזהב?? שתוכל להמשיך ולהופיע בתוכנית, לעבור על איסורים ולהמשיך ולהכשיל רבבות. איי, הלב נשרף למראה התועבה הנועצת ציפורניה בחומות המקדש!

והאמת שנמאס!

נמאס מאנשים שלא מצליחים לשווק את עצמם, ומנסים לרכב על "הטיקט" של "חרדי חדש" - "כי זה מוכר בתקשורת החילונית".

אודה ולא אבוש, גם אני לא עומד בכל הניסיונות. גם לי יש מעידות. כך הוא דרכו של עולם. אבל לצאת ולהכריז על זה בפהרסיה?! להתגאות בכשלון שלי ולבנות עליו קריירה?! איה בושת הפנים שהתברכנו בה, בני זרע אברהם יצחק ויעקב?!

ובכן מתמודדת נכבדה, הרי כולנו יודעים, שפאה ומשקפי שמש, כהים ככל שיהיו, לא באמת מסתירים את זהותך. הרי ידעת שבין רגע וכל מכריך ובני קהילתך ידעו בדיוק מי את, ואם חששת מסנקציות חברתיות, לא היית הולכת כלל אל ביב השופכין של הריאלטי.

אפילו אני, הנמנה על הציבור הליטאי, ואיני מבני הקהילה החב"דית, כבר מחזיק בידי את שמה וכתובתה של הגברת האלמונית. ולא, לא השקעתי בזה יותר משיחת "נייעס" קצרצרה עם חבר.

אלא מה? זה אחלה גימיק. הנה שוב האישה החרדית, שרוצה לצאת ולפרוץ ולהשמיע את קולה. אבל אוי ווי, נעבאך, היא "כבולה וכלואה" במסגרות מיושנות, המאלצות אותה להסתתר מאחרי תחפושת. הבו לי חבילות טישו בכדי לנגב את דמעותי.

ומן הפרט אל הכלל, גברת אקס פקטור איננה היחידה, גם עסקן קטן כל שהוא, המוכן להסתגר בבית המצולם 24 שעות, עם נשים, בפריצות נוראה ואיומה, איננו חרדי! גם אם הוא מנהל ארגון חסד ענק. גם חבר פאנל חרדי המופיע עם נשים פרוצות על מסך הטלוויזיה, בשם "ההסברה" איננו חרדי - גם אם הוא קשור לעיתון נחשב.

יש לעצור את טירוף "החרדים הטלוויזיונים" ולזעוק מרה, רדו מעל מסך הטלוויזיה, איננו מעמכם ולא מהמונכם, אין לכם חלק ונחלה במגזר החרדי, נתפלל שיש לכם חלק, באלוקי ישראל.

חרדים טלוויזיונים שכמותכם - נשאלכם ברורות - ממי אתם חרדים? ממה אתם חרדים? ברור שלא מיום ה' הגדול והנורא.

וכדרכו של סנגורן של ישראל, רבי לוי יצחק מברדיטשב, אסיים בתקווה ובלימוד זכות על בניו של הקדוש ברוך הוא, שבכל מעשיהם מתכוונים לשם שמיים ולהרבות את כבוד ה' בעולם. כוונתם רצויה אך מעשיהם, לחלוטין לא רצויים.

והשיב לב אבות על בנים ולב בנים על אבותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר