אסור להפקיר את השר אזולאי במלחמה נגד הרפורמים / שלמה בניזרי

דבריו של השר אזולאי לא היו חד משמעיים לגבי אי יהדותם של הרפורמים. לאור "העליהום" התקשורתי חושבני שכולנו צריכים לא להפקירו לבד. המכעיס ביותר הוא נתניהו (מאמרים)

שלמה בניזרי | כיכר השבת |
שלמה בניזרי (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

לאחר ראיון שנערך בגלי צה"ל אתמול (רביעי), ובו אמר שר הדתות דוד אזולאי (ש"ס) "איני יכול לומר על יהודי רפורמי שהוא אכן יהודי", הזדרזו ארגוני הרפורמים בעולם לגנות את דבריו, ואף דרשו מראש הממשלה בנימין נתניהו לפטרו.

נתניהו לא איחר, ומיד נזף בשר על דבריו "הקשים" נגד הרפורמים.

לכאורה, עוד ידיעה תקשורתית שלאחר קריאתה צריך לעבור לסדר היום, אך לא כך.

ראשית, בהתבוננות חוזרת בדבריו של כבוד השר, דבריו לא היו חד משמעיים לגבי אי יהדותם של הרפורמים, שהרי בהמשך דבריו הוא כינה אותם "תינוקות שנשבו" ועוד.

ואכן, בשיחה עמו, הבהיר לי השר שזו לא הייתה כוונתו: "מי אני שאשלול יהדות מיהודי, רק שאין דרכם דרך התורה ומסורת ישראל, ונזקיהם לעם היהודי מרובים וחמורים".

ואכן, זו בדיוק הבעיה, אין אנו מוסמכים לשלול יהדות מאדם, כי יהדות זוהי פרוילגיה מולדת שאי אפשר לשלולה (למרות שבמציאות מכיוון שיש אצלם ריבוי נוראי של נישואי תערובת אז בפועל חלקם הגדול אינם יהודים), אך בוודאי שדרכם של הרפורמים היא אינה דרכנו, ומבחינתו הם גרמו נזק חמור ביותר ליהדות, והביאו להתבוללות נוראית, וכפי שהתבטא בעבר נשיא המדינה מר חיים הרצוג: "מדי שעה העם היהודי מאבד 10 מבניו".

וכן אמרה ראש הממשלה גולדה מאיר: "כל מתבולל בגולה מצטרף לששה מליון הנספים בשואה". הם גורמים להתבוללות נוראה ופשוט מכלים את עם ישראל, ומבחינתי טוב שדברי השר נאמרו, וטוב שלא הובנו כראוי, וזאת כדי לעורר דיון ציבורי ולעורר את אלו הנוהים אחר דרך הבל זו.

נשיא המדינה מר ראובן ריבלין אמר עליהם בעבר (בהיותו ח"כ): "הייתה לי תחושה שאני נמצא בתוך כנסייה. עד עתה חשבתי שהרפורמים הם זרם ביהדות, עתה אני משוכנע שזו דת חדשה לגמרי בלי כל קשר ליהדות".

רבי משה פיינשטיין זצ"ל אמר עליהם: "הם מחריבי התורה וכלל ישראל, וצריך להתחזק בכל העולם כולו", והזהיר בכל האזהרות לאנשי הממשלה בארץ ישראל שלא יכירו בהם כלל.

המכעיס ביותר בסיפור זה היא תגובתו המהירה של בנימין נתניהו, שהזדרז להתקשר לשר אזולאי ולנזוף בו על דבריו, והרי בממשלתו הקודמת שרים רבים התבטאו נגד החרדים ובני התורה בביטויים קשים ביותר הלקוחים מה"דר שטירמר", כגון: "פרזיטים", "טפילים", "משתמטים" ולא ראינו ולא שמענו ולו פעם אחת את ראה"מ נוזף בשריו, אלא להיפך, נתן להם גיבוי והעביר כל החלטה נוראית שרצו להעביר.

זו לא הפעם הראשונה שראה"מ נוהג כך, אלא כל פעם שיש התבטאות של איש ציבור חרדי או רב נגד קבוצה מסויימת בחברה ראה"מ מזדרז לגנות, אך כל פעולה או התבטאות נגד הציבור החרדי עוברת לסדר, כאילו שאנו מצורעים שאינם ראויים לכל יחס.

לפיכך לאור "העליהום" התקשורתי נגד השר אזולאי, חושבני שכולנו צריכים להביע תמיכה בדבריו, ולא להפקירו לבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר