דעות

פוטין, טראמפ, ליצמן / חיים כהן

גם בתקשורת וגם אזרחים רגילים, מנסים להבין מה הסוד של הפופולאריות של ליצמן בסקרים. אני חושב, שהסיבה היא שיש בו גם מטרמאפ וגם מפוטין. הטור השבועי של חיים כהן (חדשות)

חיים כהן | כיכר השבת |
(shutterstock, Ohad Zwigenberg)

העולם כולו עסוק ברוסיה ובארה"ב, ובמדינה הקטנה שלנו אנחנו עסוקים בין השאר גם בסקר האחרון שגילה שוב שליצמן הוא עדיין המועמד הפופולרי ביותר.

נתחיל ברוסיה. אם ננסה לנתח את ההצלחה של פוטין, נגיע למסקנה שכן דיקטטור או לא דיקטטור - כלפי העולם הוא מתנהג כמנהיג שמדבר ברור, בלי כותרות, וכשהוא אומר משהו הוא מבצע. ולכן הוא מצליח בכל פעם מחדש להפתיע את העולם, כי העולם כולו עסוק בשנים האחרונות בלעשות כותרות, בלנפח בלונים ובלעשות רעשי רקע, אבל בפועל הכל שקר. ולכן, כשרואים את פוטין אומר משהו ומבצע - הוא נתפס כדבר אמיתי.

נעבור לטראמפ. כולם עסוקים בחידה של טראמפ. מה סוד ההצלחה של טראמפ? בואו ננסה רגע להבין, שאין כאן סוד אלא דבר פשוט. הנשיא אובמה, ב-8 השנים של כהונתו, הכניס סיסטם חדש ובולט במיוחד של סיסמאות, והוא ניהל את המדיניות שלו דרך סיסמאות וכותרות שהוא ייצר בתקשורת. ולכן לא פלא שהמצב שם נראה כמו שהוא נראה, וכוחה של ארה"ב בעולם נחלש, כי זה טבע הגישה של סיסמאות, כל יום סיסמא אחרת, כל יום כותרת אחרת, ואז הציבור כבר לא מאמין - לא על ימין ולא על שמאל.

ופתאום מגיע בן אדם שמנפץ את הבלון הזה, ופשוט מתנהג אחרת: הוא מדבר ברור ולא דרך סיסמאות, ומבטא בפיו, בלי פילטרים, את תחושת הציבור, אמנם לפעמים בצורה בוטה ביותר אבל אין ברירה - כדי לעורר את האנשים מהתרדמת והייאוש של השנים האחרונות של ההנהגה הקודמת ומהתסכול שנוצר. לכן בעצם הוא קונה את האהדה לה הוא זוכה. מה שכן, צריך רק לקוות שהבחור לא יהפוך להיות קיצוני יותר ממה שהוא, כי לעתים שכרון הכח יכול להוביל לחורבן.

והנה הגענו לליצמן. גם בתקשורת וגם אזרחים רגילים, מנסים להבין מה הסוד של הפופולאריות של ליצמן בסקרים. אני חושב, שהסיבה היא שיש בו גם מטרמאפ וגם מפוטין.

כשליצמן התחיל לכהן במשרד הבריאות בקדנציה הראשונה, הוא התחיל את ביקורי הפתע. בהתחלה חשבו שזו עוד כותרת ועוד סיסמא, אבל פתאום המערכת הבינה את כאב הראש החדש והגדול שנפל עליהם באמצע הלילה, ובמיוחד מנהלי בתי החולים הבינו שזה לא הולך להיות חד פעמי, כותרת וסיסמא, אלא מדובר בחלק מסדר היום של שר הבריאות החדש. הוא עשה זאת פעם אחת, ולאחר מכן פעם שניה, וזה פשוט הפך להיות דבר שעל סדר יומו, והמערכת התחילה להבין שמשהו חדש התחיל. וכן בכל נושא ובכל סוגיה, אם זה בנושא של טיפולי שיניים או מהפכות אחרות שהוא עושה במשרד הבריאות.

סוד ההצלחה של הרב ליצמן הוא אחד: הוא לא מתעסק בסיסמאות ולא יוצא בכותרות, וכשהוא עושה משהו - הוא עושה את זה עם הלב היהודי האמיתי ועם כל הרגש. ואין מה לעשות, הציבור לא טיפש וקולט את זה.

אם אנחנו מנתחים את המצב היום, הרי שהציבור כבר מאס בכותרות ובסיסמאות. הציבור יודע לראות מי באמת מסור ועושה, ומי עסוק בסיסמאות ובכותרות. ולכן, העצה הקטנה שלי לנציגי הציבור, היא: תפתחו את העיניים. תפסיקו להוציא סיסמאות וכותרות. זה שאתם יורדים לשטח, לא מספיק, כי הציבור כבר מאס מביקורי השטח של נציגים שלמחרת נעלמים, אלא תכניסו את זה כסדר יום, שהציבור יראה באמת שכשאתם באים למקום כלשהו ונוגעים בנקודה או בעיה, אתם תלכו עם זה עד הסוף. והראיה המוחצת לזה שהציבור יודע להבדיל בין אמת לסיסמא או כותרת, היא הקידוש ה' ששר הבריאות עושה, כשברצף כבר פעם שניה או שלישית הוכתר כשר הפופולרי ביותר. וכאן יש נציין שהוא זוכה לתואר הזה לא בגלל העברית הטובה שלו או הרטוריקה המשובחת, אלא אך ורק בגלל שהציבור מאמין לו שכשהוא נוגע בדבר או אומר שיטפל בבעיה כלשהי, הוא אכן יטפל בזה. וזה לא מגיע בחינם, אלא אך ורק בעבודה של, כמו שאומרים, 24/6.

גם כשליצמן פרסם את מספרי הטלפונים של עוזריו ואנשי לשכתו, הציבור באמת "קנה" את זה, בגלל שהוא האמין ומאמין שמטרתו היא לעזור ולהקל על הציבור בכל מה שקשור למשרד הבריאות, זאת בניגוד לאחרים שפרסמו גם הם לאחרונה מספרי טלפונים, שאצלם זה לא בדיוק תפס.

הרב גפני, תבורך מפי עליון

אני רוצה לחזק את ידיו של יו"ר ועדת הכספים הרב גפני על המלחמה שהוא מוביל נגד משרד האוצר בנושא של הגמ"חים. בציבור החרדי אחד מהדברים המבורכים, שאין ספק שהוא מביא ברכה גדולה ומהווה סנגור גדול לתקופה שאנחנו נמצאים בה, הם מעשי החסד, ואין ספק שיש כוחות שרוצים לפגוע באחד מעמודי התווך של קיומנו, עמוד החסד, הגמ"חים.

במקום ללכת ולחזק את הגמ"חים, מנסים גורמים מסיבות כאלה ואחרות לפגוע בדבר היפה והנפלא הזה. הראיה לזה היא שאם אכן הגמ"חים היו, כמו שהם טוענים, מוקד להלבנת הון וכדו' - זה היה קיים גם בציבור הלא-דתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר