מי מסוגל לשתוק? / חיים קליגר

אין כל כוח בעולם שיוכל לנו, אין שום גוף הזוי כזה או אחר שיוכל לערער על קדושתו של הכותל המערבי, שום פרובוקציה לא תצלח לקדושתו של הכותל המערבי • תובנות מ'ברכת הכהנים' (טור דעה)

חיים קליגר | כיכר השבת |
ברכת כהנים בכותל, הבוקר (צילום: היחידה האווירית של משטרת ישראל)

מידי שנה חוזרת אותה תמונה מדהימה ומרגשת של אותם רבבות העומדים ליד שריד בית מקדשנו באחד מימי חול המועד לברכת הכוהנים, רחבת הכותל גם זו התחתונה וגם זו העליונה מתמלאות עד אפס מקום רק כדי להתברך מפי אלפי הכוהנים.

חשוב להזכיר ולציין כי מי שיזם את האירוע המרגש הזה הוא רבי מענדיל גפנר זצ"ל וממשיכים את המסורת הזו ילדיו ונכדיו בברכתו ובעידודו של רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ.

כמו כל עם ישראל גם אני ראיתי את המחזה, שמעתי את הקולות וכל גופי נעשה חידודין חידודין מהתרגשות. ובין ברכת הכוהנים של שחרית לזו של מוסף הרהרתי לעצמי אודות הסיפור של קומץ הנשים הללו שמצליחות מידי כמה שבועות ליצור פרובקציה ליד הכותל, (אני בכוונה לא מכנה אותן בשם שהם הדביקו לעצמן).

קומץ של כמה נשים שבמקרה הטוב מגיע ל 20-30 נשים יוצרות רעש תקשורתי כאילו מדובר באיזו תנועה אזרחית של עשרות אלפים, דיונים על גבי דיונים איפה הן כן תעמודנה או לא תעמודנה, מהו המתחם שלהם, איזה אופי תשא התפילה שלהן.

נו באמת??? אין כאן מישהו שקצת מבין ענין? אין כאן מישהו שמבין שהדיון שאנו יוצרים סביבן הוא, ורק הוא מעצים אותן ויוצר להן את הלגיטימציה שהן כה זקוקות לה? לו היינו מביטים נכוחה למחזה המדהים הזה היום ורואים את ההתרגשות שאפפה את כל רבבות המתאספים היום ליד שריד מקדשנו היינו מבינים כי אין כל כוח בעולם שיוכל לנו, אין שום גוף הזוי כזה או אחר שיוכל לערער על קדושתו של הכותל המערבי, שום פרובוקציה לא תצלח לקדושתו של הכותל המערבי.

אני רוצה להציע ואולי אף לבקש מכולנו, אזרחים פשוטים, מובילי דעת קהל, פוליטיקאים, אנשי תקשורת וגם כאלה המחפשים קצת אקשן לעת מצוא, עזבו את אותה קבוצת נשים, הפסיקו לכנות אותן בשמות כאלו ואחרים, הפסיקו לעדכן את כל העולם כולו מתי הן מגיעות לכותל, מתי הן מתעטפות בטליתות ומתי הן עושות מסיבות, זה לא מעניין אף אחד! רק תפסיקו לסקר אותן ותראו איך מתנדפות מאיליהן.

ונשות הכותל, נשות הכותל הן מבחינתנו אותן נשים צדקניות המגיעות במסירות נפש מידי בוקר בשמש הקופחת ובקור הירושלמי בקו 1 לכותל המערבי עם הסידור בידיהן כשבתוכו תחובים פתקאות עם שמות לתפילה והן מפילות את תחינתן פני יושב במרומים, הן מכירות כל זיז בקיר האבן הזה, הן מכירות כל שיח הצומח בין האבנים והן הן המחזיקות את הכותל המערבי בקדושתו עבור עם ישראל כולו!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר