איך נכנסים לצומת? / עו"ד רוני פאלוך

"יצאתי כשהרמזור היה ירוק", "לא יצאתי באדום", "רכב נתקע שם"... לא אחת אני נתקל בתירוצים מנהגים שזכו לדו"ח מהמשטרה, בגין הפרעה לתנועה או שהייה בצומת לא פנוי. מה עושים? (רכב)

עו"ד רוני פאלוך | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

"יצאתי כשהרמזור היה ירוק", "לא יצאתי באדום", "רכב נתקע שם"... לא אחת אני נתקל בתלונות ותירוצים מפי נהגים שזכו לדו"ח מהמשטרה, בגין הפרעה לתנועה או שהייה בצומת לא פנוי.

מירב הדוחו"ת מוגשים במקרים שרכבים חוסמים נתיבי תנועה בצומת מרומזרת, נכון שהנהגים נכנסים לצומת כשאצלם ירוק, אולם עובדה זו כשלעצמה אינה מספיקה, צריך גם כן לוודא שניתן להתפנות מהצומת מיידית, אחרת, במידה והרכב שוהה בצומת כשנתיב אחר מקבל אור ירוק, ובשל כך נמנע מהנתיב האחר זרימה חופשית של תנועה, הנהג השוהה בצומת עלול לקבל דו"ח.

כלל ברזל - כמשקל הפתגם, אל תעלה על טרמפ (לא דונלד...) אם אתה לא יודע איך תרד ממנו, כך לא נכנסים לצומת מבלי שיודעים איך מתפנים ממנו.

צומת הוא מפגש של כביש או דרך שנוצר בו קשר, כל עוד התנועה זורמת בשני נתיבים נפרדים ללא הפרעה.הבעיה מתחילה במקומות שבהם משתלבים לאותו כביש צמתים נוספים ונהגים נוספים המנסים להשתלב בתנועה ובכך נוצר סיכון פוטנציאלי בכביש.

זאת בעיקר בשל תפקידו של צומת הדרכים, המפר כביכול את סדר הדברים כאשר שאיפת הצמתים מלכתחילה היתה השתלבות של מס' רכבים באותם הצמתים.

תקנות התעבורה מסדירות את הכללים ואת אופן התנהגות הנהגים בכניסה לצומת. כניסה לצומת תתבצע, רק אם ניתן לעבור בו ללא כל הפרעה וללא כל עיכוב מיותר.

כניסה לצומת אמורה להיעשות בביטחה תוך ההבנה כי יש לפנות את הצומת במהירות הרבה ביותר, ישנם צמתים המוסדרים ע"י רמזורים, תמרורים שונים וכיכרות.

במקרה של צומת ללא רמזורים או הסדרי תנועה אחרים שיסדירו את זרם התנועה במקום, אזי הנהגים אמורים להתנהג רק על פי כלל אחד: לתת זכות קדימה לנהגים החולפים בדרכם וזכות זו מקבלים ולא לוקחים! בעת מתן זכות קדימה חובתו של הנהג החוצה היא לא לגרום לשינוי במהירות ובכיוון הנהג האחר.

יש לזכור כי בצומת דרכים בו לא קיים קו עצירה על הנהג לעצור בקו הצומת, במקום המאפשר לו לראות את התנועה ולהחליט כיצד לנהוג בצורה הזהירה ביותר. במרבית המקרים, גם בעת ציות של הנהג לתמרור העצור, לעיתים אפיונו של הצומת ועומס התנועה מאלץ לעיתים את הנהגים לבצע השתלבות עם הכביש הראשי בצורה פזיזה ולא בביטחה.

סוף דבר, בטרם נכנסים לצומת חובה לוודא כי היציאה ממנו פנויה.

אין באמור משום יעוץ משפטי, מומלץ לכל מקרה לפנות לעורך דין

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר