הטור השבועי

ושוב: מאיר פרוש מנסה להפוך כישלון להישג / חיים כהן

מאיר פרוש הבין שכדאי לו לזחול, להוריד את הראש, לתת את הרוטציה ולקבל את ההסכם ככתבו וכלשונו. אבל כדי להציל את מעט הכבוד שנשאר לו, הוא פרסם שהגיע לסיכומים עם ר' דוד שפירא, נכד מרן הגראי"ל שטיינמן, כדי לפגוע בנציגים של 'דגל' ולהראות שהוא לכאורה הצליח לעקוף אותם. הטור השבועי של חיים כהן (חרדים)

חיים כהן | כיכר השבת |
מאיר פרוש (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

קללת תמ"א 38

בשנים האחרונות, בחסדי ה', הקב"ה נתן לנו את המתנה הזאת - לכאורה - שנקראת תכנית "תמ"א 38". מהי "תמ"א 38"? לדיירים שחיו בבניין ישן מסוים, נותנים את האפשרות להביא יזמים וקבלנים שיוסיפו כמה קומות לבניין, ובתמורה ישפצו את הבניין וירחיבו לכל דייר את שטח דירתו בכמה חדרים. למשפחות ברוכות ילדים אין ברכה גדולה מזו. הם יכולים ליהנות מדירה גדולה בהרבה, או לחילופין למכור את דירתם הגדולה כעת, ולעבור למקום אחר.

אבל משום מה, נוכחתי השבוע איך שהברכה הזאת נהפכה להיות קללה. יצא לי להיות בימים האחרונים בכמה ועדות, ולראות את החילול ה' הנורא והגדול: במקום שיבואו דיירים בצורה מסודרת לקדש שם שמים בפני הפקידים החילונים, ולהסכים להרחבת דירות, היה נורא ואיום לראות איך שכל אחד מגיע כדי לתקוע לשכן השני את הבניה וההרחבה עם טענות משונות. עד כדי כך שגם כשיו"ר הועדה או הנציגים שאלו חלק מהם מה סיבת ההתנגדות שלהם, אותם אנשים פנו לעורך דינם שהוא יסביר את סיבת ההתנגדות - כי הם עצמם לא יודעים מה הסיבה לכך...

לצערי, המידה הרעה הזאת התפשטה בחברה שלנו בצורה נוראה, עד כדי כך שידוע לי, למשל, על פרויקט מסוים שנרכש לפני כמה שנים והיה אמור להיבנות בשלבים, כמה בניינים בשלב זה ועוד כמה בשלב הבא. אכן נבנו 2-3 בניינים בשלב הראשון, ובאמצע הפרויקט, כשעמדו לבנות עוד שני בניינים, אלה שכבר נכנסו בשלב הראשון הגישו התנגדויות נגד השאר... זה פשוט בלתי נתפס: הרי קניתם כאשר ידעתם שהולכים להיבנות עוד כמה בניינים לידכם שעדיין לא קיבלו את האישורים, אז מאיפה מגיעה המידה הזאת לעכב לאחר? בצד השני הלוא נמצאים אנשים שהשקיעו הון אדיר מכספם וכבר כמה שנים חיים בשכירויות ונכנסים לחובות, אבל הללו לא אכפת להם מהם.

רק השבוע פורסם ע"י ועדת הכלכלה נתון מקומם: מעל 5,000 דירות של הציבור החרדי שנקנו בקבוצות רכישה - תקועות. זה פשוט נורא ואיום לחשוב על ההפסד הכספי העצום של האנשים. ואני לא רוצה לחשוב שגם זה נובע ח"ו מהתפשטות המגפה הנוראה והחולנית הזאת, של איך לתקוע לשני או איך לסחוט את השני כדי לנסות אולי להרוויח, או סתם להתנגד בלי סיבה רק כי אפשר.

כשהקב"ה נתן את המן במדבר, זה היה שיא הברכה לעם ישראל. אבל הדגש היה לא לקחת מעבר למה שצווינו, ומי שלקח - כתוב שבמן הנותר שלו עלו תולעים. ולמה? כי הברכה היא בדיוק לחלק שמגיע לך.

כשאחד חושב שע"י שהוא יעשה תרגיל כזה או אחר לחבר, תהיה לו תוספת של בניה או שיקבל כעת כך סכום כסף, הוא פשוט טועה. תהיה לו רק קללה, ממש כמו שראינו בנושא המן.

הזחילה של פרוש

מבדיקה שעשיתי לעומק, התברר לי שבהסכם שנחתם בין מאיר פרוש ל'דגל התורה' או לר' דוד שפירא, מה שהציעו לו בעבר - זה מה שהוא קיבל עכשיו, ומי שביקש שלא לפרסם את ההסכם - היה פרוש.

מי שמכיר את פרוש טוב, יכול לראות שפרוש נבנה בעיקר ממוקדי כח. והוא שם לב שב'חינוך העצמאי' לא מתכננים לוותר להם ולצרף אותם להנהלה הפעילה, ובינתיים הם ממנים משרות שונות, מה שיגרום לו להפסיד מוקד כח חשוב, כשידוע שמי שנהנה מהחינוך העצמאי בעיקר הן החסידויות הקטנות שמהן מגיע כוחו של פרוש.

ולכן, כשפרוש הבין ש'דגל' לא הולכת להתקפל, הוא הבין שכדאי לו לזחול, להוריד את הראש, לתת את הרוטציה ולקבל את ההסכם ככתבו וכלשונו.

גפני: פרוש התפטר מהכנסת בלי שום הסכם (ערוץ הכנסת)

וזה הרי ידוע שהמומחיות של פרוש היא להפוך את הכישלון להישג, ראה את ההפסד שלו בהתמודדות לראשות עיריית ירושלים - במקום להודות שהמהלך שהוא עשה היה כישלון מלכתחילה, הוא דאג להפוך את זה להישג, כשהוא האשים בריש גלי עדה קדושה מאד בתוך אגודת ישראל שבגללה הוא כביכול לא נבחר.

וגם כעת, כדי להציל את מעט הכבוד שנשאר לו, הוא פרסם את מה שפרסם שהוא הגיע לסיכומים עם ר' דוד שפירא, נכד מרן הגראי"ל שטיינמן, כדי לפגוע בנציגים של 'דגל' ולהראות שהוא לכאורה הצליח לעקוף אותם וכך הגיע ההסכם.

השמירה האמיתית

השבת נקרא את פרשת בחוקותי, בה התורה אומרת שרק אם "בחוקותי תלכו" תהיה לנו שמירה. ורש"י מסביר שכדי לדעת את החוקים - צריך לשבת וללמוד אותם, כי רק ע"י הלימוד אפשר לדעת את החוקים ורק אז יש שמירה.
לכן אני אומר לכל מנהיגי המדינה: אם אנחנו רוצים באמת לשמור על ארץ ישראל השלימה, וזה לא משנה איזו ממשלה זאת, המפתח הוא לשמור על לומדי התורה, כי רק בזכות לומדי התורה אנחנו יודעים מהם הם חוקות התורה, ורק בזכותם יש לנו שמירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר