תודה תשע"ו, קדימה תשע"ז

כוחו של היחיד מול חשיבות היחד / שלהבת חסדיאל

אשת התקשורת שלהבת חסדיאל מסכמת שנה של פיגועים וטרור מצד אחד ואחדות בציבוריות החרדית מצד שני, והיא כבר מייחלת לשנה החדשה (טור דעה)

שלהבת חסדיאל | כיכר השבת |
שלהבת חסדיאל (צילום אישי)

זו הייתה שנה עמוסה, רווייה עלילות ותהפוכות, אך קשה לרגש אותנו בכזו שנה, שעם כל היותה חדשותית, היא דומה לזו שקדמה לה, ולזו שכנראה תבוא אחריה. ככה זה במזרח תיכון ישן, שגם זה שניסה להביא חדשה תמורתה, סיים את תפקידו זה, בשלהי דמדומה.

אך יותר מכל, היתה זו שנת כוחה של היחיד. ראינו יותר מבעבר, את מה שאדם אחד, יחיד לעצמו, יכול ומסוגל לעשות. לעולל לאמלל בדברים רעים. ומנגד להועיל לייעל, במשהו שהוא חיובי.

המפגע הבודד - התגלה בכוחו המתועב והרים מדינה על הרגליים, מותקפת טרור יחידים, ללא התארגנות או ארגון. יחיד שלוקח משהו לידיים, מפגע ומת. המפגע היה יחיד, אך לצערנו תופעת המפגע היחיד פגע ברבים. רבים מדאי.

סמל אלאור עזריה, חייל יחיד, הוכיח שלא צריך הרבה כדי להפוך סדר יום של מדינה שלימה. רגע אחד של חשיבה מהירה מדי, הרימה כאן שני עברי מתרס בעד ומנגד.

חנן אברומוביץ אחד, עלום שם יחיד, הוביל את הבורסה לסיפור הונאה בהיקפים אחרים, שאיים להפוך את ענף היהלומים לפחות נוצץ.

לעומת זאת, גילתה הציבוריות החרדית את כוחה של המאחד. שלישיית דרעי-ליצמן-גפני שחזרו למשול, הוכיחו שיתוף פעולה נדיר ודי תקדימי. תבדקו אחריהם, מה שעשו יחד ובתיאום - הצליח. מה שלא - נגוז או מקרטע.

לקינוח ריגשה ההנהגה החרדית במחזות אחדות היסטוריים שהדגישו חשיבות הביחד, לכל יחיד במגזר החרדי. השלום הספרדי, סגירת החשבון בבעלז ומכנובקא, וסגירת המעגל בין חצר הרב שטיינמן לבית האדמו״ר מגור - היו למעמדי אחדות שלא יישכחו הרבה זמן.

והיתה כלה יחידה שאיחדה את כולנו בדאגה לשלומה אחרי תאונת הדמים בקו 402. שוב נהג בודד שלקח את כולנו לטלטלת מוות מיותרת.

והיו גם הבטחות דיור שנותרו על הנייר. ליברמן יחיד שזגזג באור יום, יעלון אחד שברח, ברק מזוקן שהתעורר, דרעי מכלוף שלא הפסיק לחזור, בוז'י אחד שלא פספס הזדמנות להתבזות, ליצמן שנותר במקום ראשון, גפני שהעיז לחבק חרדים עובדים ובגלוי, וכמובן ביבי שנותר אחד ויחיד. יודו גם בשמאל.

ההפנמה החשובה לסיומה של שנה ותחילת שנה חדשה, שהסיכוי היחיד שלנו, זה להישאר יחד.

שנה טובה ומאוחדת. לכל אחד ואחת מאיתנו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר