עו"ד רוני פאלוך

"מי ישמור על השומרים", ארגוני ההצלה?

עו"ד רוני פאלוך סבור שעל ארגוני ההצלה למיניהם להטמיע אצל כל מתנדביהם ערכים בסיסיים של נהיגה זהירה. כיום, בדרך להציל חיי אדם - הם לא פעם מסכנים אותם (טור דעה)

עו"ד רוני פאלוך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shuttersock)

שבת פרשת תולדות, 10:45 אחרי תפילת מוסף, רחוב רבי עקיבא בבני ברק. במקרה, מזג האויר נאה, הגשם פסק, השמש זרחה.

אלפי אנשים, חלקם עם משפחותיהם, חוזרים מהתפילה, הולכים לקידושים, סרים להתארח לסעודות, אצים עם ילדיהם לאבות ובנים וכיוצא בזה.

יבבה מלחיצה מפלחת את האויר, באופק נראית מכונית בעלת ריצודי אור מכל כיוון אפשרי, סירנה מייבבת, מן הסתם מתנדב יקר בדרך להצלת חיים.

אנסה לברור את המילים ולהביע את חרדתי מחד, והוקרתי מאידך: המהירות. הרכב נסע במהירות מחרידה! מסוכנת! מפחידה! ובעיקר - כזו שאין בינה ובין הצלת חיים מאומה. לנסוע ברחוב רבי עקיבא, כשהכביש רטוב - וגם כשהוא לא רטוב - במהירות הנאמדת ב-80-100 קמ"ש, הינה בלתי אחראית בעליל ומהווה סיכון ודאי וממשי של חיי אדם.

איני יודע אם חייו של האדם אליו סר המתנדב ינצלו. מה שבטוח הוא, שהמתנדב קרוב יותר לגדוע את חייו של הילד שלא הספיק לפנות את הכביש, או של היהודי המבוגר שצועד לאיטו בשלווה, ולעתים אף של כבדי שמיעה שלא שותפים לסימפוניה (המיותרת!!!) של "תזמורת" הסירנות שהובאה ישירות ב"התקנה אישית מחו"ל".

הלו, זאת לא השיירה של טראמפ, וגם היא מיותרת בבני ברק בשבת בבוקר "פאר און נאכען קיגעל".

כמובן שפניתי אל שני הארגונים היקרים, נתתי פרטים מדוייקים של הרכב, מועד ומיקום מדוייק, וראו איזה פלא - אף רכז/מנהל מתנדבים אינו יודע במי המדובר. "אין לנו מתנדב כזה, אנחנו מקפידים מאוד על דברים כאלו, ובעבר אף השעינו מתנדב כתוצאה מתלונה כזו...".

ראו איזה פלא. שני הגופים למיטב זיכרוני אפילו נקבו ש"השעו לפני חודשיים". ממש עם אותה "אג'נדה".

מתנדבים יקרים. הינכם מצילים חיים, עושים מלאכת קודש, על כך אין עוררין, והשי"ת יעזור שתגיעו תמיד רק למקרי חירום של בשורות טובות והקמת בתים בישראל.

אולם נאמר לי בעבר על ידי רב חשוב, כי הסטייפלער זיע"א התבטא, שבמידה והיו מפתחים את כלי הרכב בתקופת הסנהדרין, הם אינם היו מתירים זאת, כי זהו כלי להריגה.

זיכרו זאת, הינכם נמצאים בכביש למטרת הצלת חיים. וכן, אני יודע, יאמרו לי בכעס "אלו מקרים חריגים; עשבים שוטים". אז זהו, שלא.

אלו לא מקרים חריגים. אני נוכח בשבת, ואף באמצע השבוע, במקרים רבים של נהיגה מופרעת וחסרת אחריות, שאין בינה ובין הצלת חיים ולא כלום.

אין עוררין כי על המתנדב להגיע לאתר במהירות, ביעילות ובזריזות. אולם לצד כך - באחריות, בשיקול דעת.

היו ברוכים, המשיכו במלאכת הקודש שלכם, ונשמר כולנו לנפשותינו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר