המחקרים קובעים

הממצאים גילו: תשתו קפה, והרבה - תזכו לחיים ארוכים ובריאים

שותים הרבה קפה וחשים ייסורי מצפון? תירגעו: מחקרים שהתפרסמו לאחרונה גילו כי שתיית יתר של קפה משפיעה ככל הנראה על תוחלת החיים שלכם - ולטובה (חדשות, בריאות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

שני מחקרים חדשים קובעים: שתיית קפה מאריכה את החיים ב-7 עד 18 אחוזים, ומונעת מחלות סרטן, לב, סוכרת, מחלות בדרכי הנשימה, פגיעה בכליות ושבץ - בעיקר אצל גברים.

המחקר הגדול ביותר בנושא שנעשה עד היום הוא זה של חוקרים מאוניברסיטת אימפריאל קולג' בלונדון ומהסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן, שבחנו למעלה מ-520 אלף בני אדם ביותר מ-10 מדינות באירופה לאורך יותר כ-16 שנה.

מהממצאים של מחקר זה עולה, כי גברים שדיווחו על שתיית הכמות היומית הגבוהה ביותר של קפה היו בסיכון נמוך ב-12 אחוזים למות במהלך תקופת המחקר - בהשוואה לגברים שלא שתו קפה כלל. גם נשים ששתו את כמות הקפה הגבוהה ביותר היו בסיכון נמוך למות בהשוואה לנשים שלא שתו קפה, אם כי בשיעור דרמטי פחות: ב-7 אחוז .

מחקר נוסף נערך במערב ארה"ב, בו בדקו החוקרים 185 אלף אנשים ממוצאות רבים: לטינים, אפרו-אמריקנים, לבנים, אינדיאנים ועוד. החוקרים העלו את התוצאות הבאות: הקפה מאריך את תוחלת החיים של אנשים שצורכים אותו בקביעות, וכמה שיותר - טוב יותר.

הצצה לסצנת הקפה הלוהטת בבני ברק (צילום ארכיון: שלומי כהן, עריכה: נסים פרץ)

כמו כן, לפי מחקר פורץ דרך זה נשים ששתו כוס קפה אחת ביום היו בסיכון נמוך ב-12 אחוזים למות יחסית לאלה שלא שתו קפה כלל, גברים ששתו שלוש כוסות קפה ביום או יותר הורידו את הסיכון לתמותה ב-18 אחוזים לעומת כאלו שלא שתו ואצל נשים ששתו אותה כמות קפה הצטמצם הסיכון ב־8 אחוז.

לדברי ד"ר רוניקה וו. סטיאוואן, החוקרת הראשית מבית־הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת דרום קליפורניה, "אנחנו לא יכולים לומר בוודאות ששתיית הקפה תאריך את חייכם, אבל אם אתם אוהבים לשתות קפה, אין צורך לשנות את ההרגל הזה. אם אתם לא שותים קפה, מומלץ לכם לשקול לעשות זאת. קפה מכיל הרבה חומרים אנטי-דלקתיים ונוגדי חמצון אשר ממלאים תפקיד חשוב במניעת מחלת הסרטן".

כאמור, שני המחקרים מצאו שצריכת קפה מונעת שבץ, מחלות סרטן, לב, סוכרת, מחלות בדרכי הנשימה ופגיעה בכליות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר