חלם זה כאן

קנה רכב חדש וגילה כי רכבו "נגנב" ב-1986

לקוח שרכש הונדה סיוויק חדשה נדהם לגלות כי ברישומי המשטרה רכבו מופיע כ... נגנב לפני 31 שנה באילת. רק לאחר מאבקים ארוכים שינו במשטרה את הרישום (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
חזי דקל ליד הרכב ה"גנוב" (צילום: רותם דקל)

סיפורו של חזי דקל הוא חלום בלהות של כל רוכש רכב. הוא רכש רכב חדש, הונדה סיוויק מהנילונים לפני כחודשיים אך כשהגיע לנסות לבטח אותו נאמר לו כי על פי הרישומים במערכת "הרכב גנוב".

על פי רישומי המשטרה, מספר הרכב היה רשום כרכב שנגנב כבר בשנת 1986 אחרי שנגנב באילת. סוכן הביטוח הזהיר את דקל ההמום כי כל מפגש מקרי עם שוטר בבדיקת רישיונות עלול להסתיים בהחרמת הרכב. "השוטר בשטח רואה במסוף שהרכב גנוב. לא מעניין אותו מתי נרכש, מתי נגנב - זו המציאות שהוא רואה בשטח", הסביר.

בצר לו, פנה דקל למשטרת ישראל, אולם שם הסבירו לו כי רכב נושא לוחית זיהוי עם המספר הזה נגנב, וכך נרשם במאגר המשטרתי לרישום כלי רכב הגנובים באינטרנט. דקל ניסה להסביר למשטרה שלא ייתכן שרכב מודל 2017 נגנב ב-1986, אך במשטרה התעקשו – הרכב מדווח כגנוב, פנה למשרד הרישוי.

על פי הכתבה ב-NRG, דקל המתוסכל כבר, ניסה להגיע לגורם המתאים, אך ללא הצלחה. בצר לו, פנה ליבואנית הרכב, מאיר חברה לרכב, וביקש ממנה לנסות ולפתור את המצב המוזר אליו נקלע. נורית מור, מנהלת תחום הלקוחות בחברה, לקחה את העניין ברצינות והגיעה עד לגורם הבכיר ביותר במשרד הרישוי: קטי מורלי, מנהלת תחום נהלים ורישוי במשרד התחבורה. אלא שמורלי, מתברר, התעקשה שאין שום טעות ברישום הרכב: "סטטוס הרישוי של הרכב הזה במשרד הרישוי הוא תקין".

היבואנית ניסתה לבוא לקראת הלקוח ולפתור לו את הבעיה המוזרה אליה הוא נקלע, אולם ידיה היו כבולות, שכן אין באפשרותה להחליף או לחלוק על מספר הרישוי שנמסר לה ממשרד התחבורה.

כדי לנסות ולמזער נזקים, הוציאה מור לדקל מכתב רשמי נדיר של יבואנית הונדה, בו כתבה: "הרכב הנ"ל נושא מספר שלדה.... נרכש בחברת מאיר ביום 3.5.2017 ומסיבה שאינה ברורה מופיע במאגרי משטרת ישראל כגנוב. הריני לאשר כי בבדיקה מול משרד התחבורה עולה כי הדיווח הזה שגוי".

לאחר פניית NRG למשרד התחבורה, נמסר כי בבדיקה החוזרת נתגלה לטענת משרד התחבורה מעל לכל ספק כי מספר הרישוי הנ"ל תקין, וכי באותו מספר לא נעשה שימוש מעולם, גם לא לפני 31 שנה. "במערכת הרישום של משרד התחבורה לא נמצא רישום פלילי עבור רכב מספר... ומדובר ברכב חדש בעל רישום תקין. רישום פלילי לרכבים נמצא באחריותה של מחלקת המחשוב במשטרת ישראל ויש לפנות אליהם בנושא", נמסר מטעמם.

במשטרה לעומת זאת המשיכו להתעקש כי מדובר במספר של רכב שנגנב ב-1986, ובכולל מדובר במשאית גדולה עם ארגז פתוח, שלא דומה בכלום להונדה של דקל. מאחר ולא מדובר ברכב מסוג זהה או דומה, במשטרה שללו את הטענה כי חלה טעות ברישום הרכב כגנוב, או בטעות הקלדה, והם חוזרים ומאשימים את משרד הרישוי ברישום כפול: "בשנת 1986 נפתח תיק פלילי בגין גניבת רכב מסוג אחר. משרד התחבורה כבר הנפיק בעבר מספר זהה למספר רכב ישן יותר וככל הנראה זה מקור הטעות", נמסר מדוברות המשטרה.

לאחר חודשיים של טרטור ועגמת נפש אדירה לצד לחץ רב, החליטו במשטרת ישראל לתקן את הרישום. "לאחר בדיקה עם הגורמים הרלוונטיים, הנושא תוקן ונכון לעכשיו הרכב לא מופיע במסוף המשטרתי כגנוב", נמסר מהמשטרה ללקוח ששילם את המחיר על החלמאות של המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר