במשקל חצי טון: דלעת ענק צמחה בטירה

"זו הדלעת הגדולה במזה"ת", טוען אחמד ג'לג'וליה מטירה שגידל את הדלעת הענקית באמצעות שיטה בה הצמח מתפרס על פני 70 מ"ר ובאמצעות מים רבים ודשן רב (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הדלעת הענקית (צילום: מתוך ynet)

בחצר ביתו של אחמד ג'לג'ולי מטירה, צמחה לה דלעת אדירת מימדים במשקל של לא פחות מ-510 קילו. לדבריו, מדובר בדלעת הגדולה בישראל ואולי במזרח התיכון כולו. "בשיא הגדילה היא עלתה 20 קילו כל יום", סיפר ג'לג'ולי הגאה.

על פי הדיווח ב-ynet, את הרעיון והטכניקה להגיע לדלעת ענק שכזו הוא למד מהאמריקאים. "מדובר בדלעת אטלנטית", הוא מסביר. "ראיתי את זה בארה"ב בתחרויות שנתיות לגידול דלעת ענק. הוא מסביר.

לדבריו, "מה שגרם לדלעת להגיע לממדים כאלה זה שיטת גידול הצמח. ישנן טכניקות לעיצוב וגיזום ענפים, כך שיאפשרו להעצים את מערכת השורשים. בשיטה הזו הצמח נפרס על שטח של כ-70 מטר מרובע וגם כך השורשים שלו. בשביל שזה יעבוד צריך לספק השקיה על כל שטח הצמח".

ג'לג'ולי סיפר כי הדלעת עברה טיפול ותצפיות יום יומיות. בשיא צמיחתה הייתה עולה כל יום מעל 20 קילו. "הקושי בגידול דלעת כזו הוא איך לשמור על הצמח בריא וחזק בשל ריבוי מזיקים שתוקפים אותו בלי הרף סביב לשעון. צריך בשביל זה שלושה דברים: הרבה ידע, הרבה דשן והרבה מים".

לא בטוח עד כמה התחביב השתלם כלכלית לג'לג'ולי אך הוא בהחלט מרוצה מהתוצאה הסופית. לדבריו, התגובות של האנשים היו מדהימות: "הרבה אנשים הופתעו מאוד. לא האמנו שיש דלעת בגודל זה. אני מקבל הרבה תגובות מעניינות ומרשימות. לדעתי, עשיתי דבר מיוחד ומדהים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר