ה"החלנה" באקדמיה החרדית

סטודנטים אולצו ללמוד בלי הפרדה: "הנהלת 'אונו' שיקרה"

"אונו" פרסמה כי תאפשר לימודי תואר שני בהפרדה מלאה זאת ללא קבלת אישור לכך מהמל"ג. כעת, שנה מתחילת הלימודים, ההפרדה בוטלה והסטודנטים זועמים: "'אונו' עשתה עלינו סיבוב" (לימודים)

אילוסטרציה (צילום: מתוך אונו בפייסבוק)

סטודנטים חרדים לתואר שני בקמפוס של הקריה האקדמית 'אונו', קיבלו הודעה לפיה מעתה ועד סוף הלימודים לתואר, הלימודים יתקיימו בקמפוס המעורב ולא בנפרד - כפי שהיה נהוג בשנה הראשונה ללימודים ועד כה. הסטודנטים זועמים על כך שהנהלת 'אונו' הבטיחה כי הלימודים בהפרדה לתואר השני נעשים באישור המל"ג, כשלהם התברר מאוחר יותר כי לא ניתן אישור שכזה.

ולפרטים בהרחבה: כידוע, חרדים רבים בעלי תואר ראשון אינם מתקדמים ללימודי התואר השני מאחר והמל"ג מאשר לימודים בקמפוס נפרד רק ללימודי תואר ראשון. אלא, שבשנה שעברה פרסמה הקריה החרדית אונו כי היא תאפשר לימודי תואר שני במתכונת נפרדת בשעריה.

הבשורה החדשה הביאה את התוצאה המתבקשת, ותוך זמן קצר נסגרה ההרשמה עקב תפוסה מלאה, אלא שלקראת סוף שנת הלימודים הראשונה מתוך שתיים, אספו ראשי הקריה את כל התלמידים החרדיים והודיעו להם שקיבלו הוראה מהמל"ג להפסיק את הלימודים במתכונת הנוכחית וכי עליהם לעבור לקמפוס המעורב לצורך השלמת התואר.

הסטודנטים החרדיים התנגדו למהלך, ובתשובה קיבלו אפשרות לקבל החזר של כמה אלפי שקלים כפיצוי על השינוי הפתאומי.

נ', סטודנט לתואר שני, סיפר ל'כיכר השבת' כי הסיבה היחידה שבגינה הלך ללימודי התואר השני היא ההפרדה שהובטחה בשעת ההרשמה: "את לימודי התואר הראשון סיימתי לפני שנים ולא התקדמתי לתואר שני רק בגלל צורת הלימודים המעורבת, המחטף שעשו עלינו ראשי הקריה הוא מקומם", אומר נ'.

"פניתי באופן אישי לאחראי הקורס ואמרתי לו שלא ייתכן שכאדם חרדי איאלץ להיחשף שלא ברצוני לאורח החיים החילוני השורר בקמפוס המעורב, בתגובה נאמר לי שיש עליו לחצים גדולים מהמל"ג להפסיק את הלימודים בקמפוס הנפרד, והציע לי לעזוב את לימודי התואר ולקבל החזר כספי מלא".

א.ח. סטודנט נוסף שהתלונן על ההטעיה קיבל אף הוא הצעה להחזר כספי. א.ח. אמר ל'כיכר השבת' כי: "לא ייתכן שגוף כזה גדול יטעה באופן כ"כ בוטה מספר רב של תלמידים, ולאחר שנה שהם כבר בתוך הלימודים יצמידו אותם לקיר ויציעו להם לעבור לקמפוס מעורב כשהאופציה השניה היא לקבל החזר ולזרוק שנה שלימה לפח, שנה בה וויתרנו על עבודות ועל שעות בבית עם הילדים".

ב. סטודנטית נוספת סיפרה ל'כיכר השבת' כי במהלך השנה החולפת צמצמה באופן משמעותי את שעות העבודה שלה, דבר שפגע בהכנסותיה וכל זה בשביל שתוכל לנסוע ללימודי התואר בקמפוס הנפרד באור יהודה, "במרחק של 10 דקות נסיעה מהבית יכולתי ללמוד לתואר שני בקמפוס מעורב, בשביל ללמוד במקום שנותן מענה להשקפת עולמי בחרתי לכתת את רגליי לעיר רחוקה ועכשיו מתברר שהקריה עשתה עלינו סיבוב ובחוצפתה מציעה לתגמל אותנו בזוטות".

מהקריה האקדמית אונו נמסר ל'כיכר השבת': "ועדה של המל"ג-ות"ת ישבה על המדוכה לבדיקת הסוגיה של קיום לימודים נפרדים בתואר ראשון ושני. לצערנו, המל"ג קיבלה החלטה שלא לאשר קיום לימודים לתואר שני לחרדים. לאור זאת, הקריה האקדמית אונו, הכפופה לכללים אלו, תעביר את הסטודנטים החרדים לקמפוס הכללי ותשלב בכיתות אלו סטודנטים מהקמפוס הכללי".

גורם בכיר במל"ג עימו שוחח 'כיכר השבת' מסר כי על פי תכנית החומש החדשה בשלב זה לא אושרו תכניות חדשות לתואר שני, ולא ברור על פי מה הוחלט באונו לפתוח מגמה לתואר שני בהפרדה מגדרית כשדבר זה לא אושר מעולם.

ח"כ מיכאל מלכיאלי(ש"ס) מסר לכיכר השבת: "בכוונתי לפנות להנהלת הקרייה האקדמאית אונו ולהנהלת המל"ג לבירור העניין". ח"כ מלכיאלי הוסיף: "בלתי מתקבל על הדעת שסטודנטים חרדים שהגיעו ללימודים בכדי ללמוד בהפרדה מלאה, וזאת בכדי שלא לפגוע באורח חייהם, יצטרכו פתאום ללמוד במסגרת הרגילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר