לאחר הירי לגינה

תושב רמת שלמה זוכה מחשד שתכנן לרצוח ערבי

"ערבי יבוא עם אקדח וירה בי, אני אהרוג אותו. מעדיף שירו בי ולא יהרגו את המשפחה שלי", אמר בן ה-19 מהשכונה החרדית, שנתפס עם סכין בדרכו לשועפט. לאחרונה הוא זוכה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מעצר צעיר ברמת שלמה בחשד לאלימות נגד ערבים משועפאט (צילום ארכיון: Oren Nahshon / FLASH90)

לפני כשלוש שנים נורו יריות ממושכות לעבר אנשים שעמדו בגינת משחקים בשכונת רמת שלמה בירושלים, מכיוון השכונות הסמוכות שועפאט או בית חנינה. תושב השכונה, בן 19, יצא זועם חמוש בסכין לכיוון הערבים - ונעצר בידי שוטרים.

החשד היה כי תכנן לדקור ערבי כנקמה על הירי, אך הוא טען להגנתו כי חשש שיותקף בידי ערבי ולכן הצטייד בסכין, כאמצעי הגנה. לאחרונה הוא זוכה מכל אשמה בבית משפט השלום בירושלים. הוא אמר לשוטרים: "ערבי יבוא עם אקדח וירה בי, אני אהרוג אותו. מעדיף שירו בי ולא יהרגו את המשפחה שלי".

אף שהפרקליטות חתמה איתו על הסדר טיעון לפיו יודה במיוחס לו והיא תסתפק בכתב אישום מקל של עבירת החזקת סכין בלבד והוא ייענש במאסר של חצי שנה עד שנה, דחה שופט בית המשפט השלום שמואל הרבסט את כתב האישום וטענות הפרקליטות, ונמנע מהרשעת הצעיר.

לדבריו, כפי שפורסמו ב-nrg שחשף את המקרה, "לזכות הנאשם עומדים הודאתו בעבירה המיוחסת לו, קבלת אחריות על המעשה ושיתוף פעולה עם רשויות החוק. גילו הצעיר של הנאשם הינו נסיבה נוספת לקולא, וכך גם המצוקה והקשיים עימם נאלץ להתמודד החל מילדותו, הקרע והיחסים המורכבים בין בני משפחתו".

דיון סוער במנהל הקהילתי של רמת שלמה על הטיפול בנוער הנושר בשכונה (צילום: ארכיון כיכר השבת)

עוד ציין השופט ציין עוד, כי "הרשעתו של הנאשם תביא לפיטוריו מעבודתו וכי תיוגו כעבריין יש בו פגיעה קשה בתדמיתו האישית ובשיקומו, ויותר מכל אף בשירותו העתידי בצה"ל. טוב יהיה לאינטרס הציבורי אם תבוטל הרשעתו של הנאשם, יגוייס לצה"ל, ישרת בו שירות משמעותי, יהיה אזרח שומר חוק ותורם לחברה, וכך אף יגדל את ילדיו".

השופט הרבסט החליט להסתפק בעונש של 250 עבודות שירות במסגרת עמותת יד שרה בתפקיד תיקון ציוד שיקומי ורפואי.

יצויין, כי כוחות הבטחון הצליחו לאתר את היורים משכונת שועפאט, והגישה נגדם כתב אישום שהוביל למאסרם. מוחמד חמד, בשאר עביידי ובאסם שלאלדה מואשמים בו כי "הגיעו סמוך לגדר גן השעשועים בשכונת רמת שלמה, הבחינו בתושבים יהודים בעלי חזות חרדית היושבים במרחק של כמאה מטרים מהם".

"עביידי, שהבחין ביהודי, כיוון לעברו את הנשק וירה 17 כדורים לערך בנשק האוטומטי על מנת להרגו. חלק מהקליעים פגעו במתקני גן השעשועים במקום, סמוך למקום בו ישבו התושבים. קבוצת התושבים ששהו בגן החלו לצעוק ולברוח מהמקום. כשעביידי סיים לירות, השלושה נמלטו מהמקום", תואר בכתב האישום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר