"למען הפריפריה"

הכנסת דנה בהיערכות לפתיחת הבניין הממוגן בברזילי

בדיונים השתתפו שר הבריאות ליצמן, מנכ"ל המרכז הרפואי ברזילי, ד"ר חזי לוי, חברי כנסת, נציגי האוצר וקופות החולים. ליצמן: "חייבים לעזור לד"ר לוי במהפכה בברזילי" (בריאות, שיווקי)

הועדה בכנסת. (צילום: יחצ)

הכנסת קיימה דיונים שעסקו בהקמת בית חולים אסותא והשפעתו על בתי חולים בסביבה. הדיונים התקיימו בוועדת הרווחה, העבודה והבריאות בראשות ח"כ אלי אלאלוף ובוועדה המיוחדת לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי בראשות ח"כ מיקי זוהר.

בישיבת הוועדה לצדק חלוקתי התקיים דיון בהיערכות לקראת פתיחת הבניין הכירורגי הממוגן במרכז הרפואי ברזילי באשקלון בהשתתפות שר הבריאות יעקב ליצמן.

ח״כ מיקי זוהר יו״ר הוועדה אמר בפתח הדיון בוועדה לשוויון לצדק חברתי: ״אני רוצה בפתח הישיבה להגיד שהמפכה שמתנהלת בבית החולים , אין לה אח ורע. מי שהיה שם לפני 5 שנים ורואה את המצב כיום מבין את ההבדל. בכל עולם הבריאות מחמיאים מקיר לקיר על עשייתו של מנכ״ל המרכז הרפואי״.

שר הבריאות אמר: "אני מבקר שם לא מעט. עוקב אחרי כל מה שקורה שם. חזי מוביל מהפכה בתוך בית החולים. חייבים לעזור לו ולסייע לבית החולים בכל מה שהוא מבקש. צריך לעזור גם בבעיה הקשה של לקיחת רופאים וצוותים מבית חולים אחד לשני. אני לא אתן לזה. הנחיתי את צוות המשרד לסייע לו בכל דבר שניתן״.

מנכ"ל המרכז הרפואי ברזילי ד״ר חזי לוי אמר במהלך הדיון: "אני רוצה להודות לשר הבריאות ליצמן שמלווה את בית החולים במשך שנים. הרב ליצמן דאג תמיד לפריפריה עוד בימי תפקידי כראש מנהל הרפואה, הרגשתי את עשייתו למען תושבי הפריפריה. וכן להודות ליו״ר הוועדה ח״כ מיקי זוהר על ההתגייסות למען בית החולים.״

"אנחנו מובילים לא פחות ממהפך בברזילי. עשינו המון ובשלב זה אנחנו רוצים לעשות את הפינישים. את הסגירה הסופית למרכז הענק שישרת 500.000 תושבים. הגידול הדמוגרפי של אשקלון ושל אשדוד יביא למספרים גדולים יותר״.

ח"כ מיקי זוהר תקף במהלך הדיון את נציגי האוצר שהשתתפו בוועדה: ״אתם פועלים נגד שר האוצר משה כחלון. הוא שר חברתי ואתם פועלים נגדו ונגד המדיניות שלו. אתם מפלים את הפריפריה. אתם לא מודעים למה שקורה שם. האוצר חייבים להשקיע יותר משאבים גם למיטות לבתי החולים וגם לתקנים. בגללכם אנשים זרוקים שוכבים בפרוזדורים. איפה המדיניות החברתית שלכם? איפה הכסף שהבטחתם 8 מיליארד ש״ח? אני הולך לשוחח אישית עם שר האוצר ולשלוח לו מכתב חריף״.

עוד הוסיף ח"כ זוהר: "לבתי החולים בפריפריה חשיבות רבה מבחינה ביטחונית, עצם מיקומם הגיאוגרפי וקירבתם לאזורי מלחמה. כפועל יוצא מכך, בית החולים ברזילי משרת את תושבי אזור הדרום ויישובי חבל עוטף עזה בימים שבשגרה, ומספק מסגרת רפואית הולמת במצבי חירום ובימי לוחמה. היעדר תקציב וכוח אדם להשלמת היערכות הבניין הכירורגי המוגן מעכב מתן שירות זה."

ליצמן אמר עוד במהלך הדיון: "ברור שפתיחת בית חולים באשדוד מסבה קצת נזק לבית החולים ברזילי, גם בהיבט התקציבי. אמרתי למנהל בית החולים שכל מה שאסותא יקבלו גם ברזילי יקבלו. אחת הבעיות שאין לי מענה עליה היא משיכת רופאים מבית חולים לבית חולים. מטבע הדברים כשבית חולים מתחיל מאפס הוא צריך להביא רופאים אבל הכלל אצלנו אומר שאם ייקחו בודדים אנחנו לא נגיב אבל אם יתחילו לקחת בכמויות גדולות אנחנו נעצור את זה".

ד"ר חזי לוי מנהל המרכז הרפואי ברזילי הציג סקירה מקיפה של פעילות בית החולים ואמר: "הבניין החדש גודלו הוא בערך כמו בית החולים הקיים כיום. אנחנו לא נוכל להפעיל אותו ולהיכנס אליו ולקחת אחריות רפואית, במספר התקנים שקיים היום. האחיות לא יוכלו לטפל בכל החולים. אנחנו מדברים על זה כבר למעלה משנתיים, ישבנו עם כל הגורמים במשרד הבריאות. זה יהיה חוסר אחריות להיכנס לבניין כשאנחנו לא יודעים להבטיח את שלום החולים והמבקרים. אנחנו צריכים תוספת יחידות ומנהלי שירות. אין סיבה שאנשי הדרום ילכו לתל אביב כדי לעשות pet-c.t ואנחנו צריכים כזה. חייבים לתמרץ ולתגמל כי אחרת האנשים בורחים. אם אנחנו סבורים שלאנשי הדרום מגיע בית חולים מתקדם, חייבים לשבת עם האוצר עד שיצא עשן לבן. בית החולים הזה נמצא קרוב לעזה ויש לו תפקיד חשוב מאוד, בוודאי בזמן חירום."

ח"כ מלכיאלי אמר בדיון: "אין ספק ששר האוצר לא היה רוצה שככה תיראה המדינה שלנו. צריך לזכור שזה בית חולים שנותן מענה למעל חצי מיליון איש. ואי אפשר להשלים עם המצב שלו היום. אנחנו צריכים לצאת בקריאה לאוצר שהם לא יקבלו מאתנו יד אם הם לא יושיטו יד לעזרה."

ח"כ יהודה גליק: "לצערי בשבועות האחרונים אני נמצא לא מעט בבתי חולים, המציאות של המחסור במיטות שנמצא בכל מקום אבל חמור יותר בדרום, מצריך ראייה חדשנית עם חזון. תוחלת החיים הולכת וגדלה והערים הולכות וגדלות. לא להוסיף 100 פה ו200 שם, ככה יבוא לפה שר הבריאות כל שנתיים ויתחנן לעוד מיטות. המדינה זקוקה לעוד אלפי מיטות, צריך לקבל החלטה שהולכים על הכפלת כמות המיטות במדינה."

גם בדיון בוועדת העבודה הבריאות והרווחה השתתף מנכ"ל ברזילי ד"ר חזי לוי שהזהיר מפני ההשלכות החמורות על ברזילי.

ד"ר חזי לוי סיפר לנוכחים על פתיחת 10 חדרי ניתוח ממוגנים שאמורים להיחנך בקרוב ועלותן גבוהה. עוד הוא הציג את בעיות אשפוז החולים במסדרון ואמר "אני לא רוצה אשפוז במסדרון".

מנכ"ל ברזילי סיפר שבית חולים עבר את האקרדיטציה וציין את המדדים שבית חולים ברזילי התקדם מאוד ומוביל בהם, למשל בטיפול מהיר וחדיש באירועי שבץ מוחי, בצנתור לב לאחר התקף לב חריף תוך פחות מ-90 דקות ועוד.

ד"ר חזי לוי סיפר על מעבר של אחיות ורופאים לאסותא, למרות שבית חולים השקיע לא אחת בלימוד על חשבון בית החולים. "ייצוב של מצבת כוח האדם, כולל אחיות ורופאים, בבית חולים שנמצא בפריפריה זו אינה משימה פשוטה. קשה לי להתחרות עם ההצעות שמגיעות מבית החולים אסותא ובתי חולים אחרים במרכז הארץ. הם מציעים לצוות הרפואי סביבת עבודה מודרנית, בינוי מודרני, מחשוב ומידע שהם שיא הטכנולוגיה — דברים שעדיין לא הגענו אליהם, ולא נוכל להגיע אליהם בעתיד הקרוב בגלל קשיי תקציב ומימון. הממשלה אינה ממהרת לתת לנו לפחות כפי שנתנה לאסותא". אמר.

לקראת פתיחת בית החולים החדש אמר ד"ר לוי לחברי הכנסת "אנו מבקשים שוויון הזדמנויות. לתת לאחיות תנאים טובים על מנת שיישארו ולא יעברו. אנחנו בתחרות על כוח אדם אנו מבקשים עזרה גם בטכנולוגיה וגם ברופאים תנו לנו את היכולת להשוות תנאים לשם שמירת הצוות הרפואי ומתן תנאים נוחים לרווחת המטופלים."

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר