סקר חדש

רוב הישראלים מוטרדים מהמשקל שלהם

סקר שנערך בקרב 500 יהודים ומאה ערבים מצא כי 86 אחוזים מוטרדים ממשקלם, בעיקר נשים אך גם לא מעט גברים מוטרדים מאד מעודף המשקל שלהם ושוקלים דיאטה (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

כמעט כל הישראלים מוטרדים מהמשקל שלהם (86%) כאשר כשליש מוטרדים מהמשקל במידה רבה, כך עולה מסקר שנערך לאחרונה. הממצאים דומים גם ביחס לאלו המוטרדים מדימוי הגוף שלהם (83% מתוכם 29% מוטרדים במידה רבה). הסקר נערך בקרב 500 יהודים ו-100 ערבים ישראלים, בין הגילים 18-64, באמצעות "פאנל פרויקט המדגם" - בניהולו של ד"ר אריאל איילון.

רבים חושבים שזו בעיה של נשים בלבד, ואכן נשים מוטרדות יותר מהמשקל ומדימוי הגוף שלהן (44% מוטרדות מאוד מהמשקל ו-38% מוטרדות מאוד מדימוי הגוף), אך עדיין כרבע מהגברים מוטרדים במידה רבה מהמשקל שלהם וכחמישית (19%) מוטרדים מאוד מדימוי הגוף שלהם.

אם שמתם לב שחצי מהעיתון המקומי שלכם מלא בפרסומות לדיאטה, זה לא סתם. 60% מהנשים ו-37% מהגברים עשו איזושהי דיאטה בשלוש השנים האחרונות. קצת פחות משליש מהישראלים, נשים קצת יותר מגברים (34% לעומת 28%), נעזרו בדיאטנית בשלוש השנים האחרונות. נשים משתתפות גם בקבוצות שומרי משקל (23% מהנשים ו-4% מהגברים). 16% מהישראלים ניסו כבר יותר מ-5 סוגים שונים של דיאטות.

באופן מעניין, רוב המשיבים אשר עשו דיאטה בשנים האחרונות דיווחו כי חזרו למשקל שלהם אחרי תקופה של עד שנתיים (77%), כאשר חלק משמעותי (40%) חזרו למשקל שלהם כבר אחרי כמה חודשים. הממצא מוסבר בצורה פשוטה לאור העובדה שרק 16% מדווחים כי הם מקפידים על אוכל בריא במידה רבה גם לאחר סיום תהליך הדיאטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר