האשמה חריפה

הראשון לציון: רבני עיר קיבלו שוחד בכדי לגייר שלא כהלכה

הראשל"צ ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי יצחק יוסף חשף במהלך נאומו השבוע מדוע הוא מתנגד שרבני עיר יוכלו לגייר: רבני עיר מהצפון, הדרום והמרכז קיבלו אלפי דולרים - כשוחד, כדי לגייר (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אליהו ינאי)

הראשון לציון ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי יצחק יוסף במתקפה חריפה נגד הניסיון לאפשר לרבני עיר לגייר. הרב חשף כי ישנם מספר רבני ערים שקיבלו שוחד של אלפי דולרים בכדי לגייר שלא כהלכה.

במהלך נאום בכנס 'ליבה' אמר הראשל"צ: "כמה אנחנו נאבקים בעניין הגיור. כולם יודעים שבממשלה הקודמת - הממשלה הזו יותר טובה - היו לנו בעיות, רצו לעשות שכל רב עיר יוכל לגייר".

בשלב זה הרב הדהים את שומעיו כשחשף: "אומנם אתם לא יודעים, אבל אני יודע שהיה רב עיר אחת שקיבל חמש אלף דולר על גיור, ועוד רב עיר, אחד מהמרכז ואחד בצפון. זה לפני הרבה שנים. אחד בדרום קיבל אלפיים דולר על גיור. משחדים את רב העיר, רב של הקהילה, יש לו גבאים ויש לו מקורבים, מפתים אותו, עושים גיור שלא כהלכה".

שוחד. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

באשר להתנגדות העקרונית שרבני עיר יגיירו, העומדת בבסיס היוזמה החרדית ל'חוק הגיור', אמר הרב: "יש רבני ערים שאדרבה, שיגיירו, צדיקים, חסידים ויראי שמיים. אבל אתה נותן פרצה, אתה נותן לכולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר