צעקות, איומים ומהומה

לאחר פיצוץ הדיון: הושגו הסכמות ותקנות חוק הגיוס אושרו

דיון על תקנות חוק הגיוס בוועדת חוץ וביטחון פוצץ בשל הוויכוח בשאלת הסמכות לשלול 'מעמד ישיבה' מישיבות שיסיתו לאלימות עד שהושגה הסכמה • התקנות אושרו בתמיכת 8 חברי כנסת • צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ב' באב תשע"ז | 25.07.17
ההצבעה על תקנות חוק הגיוס (צילום: כיכר השבת)

פיצוץ בוועדת חוץ וביטחון: בשעה זו (שלישי) מתכנסת ועדת חוץ וביטחון בכדי לדון ולאשר את תקנות חוק הגיוס של שר הביטחון, תקנות המהווים הישג לא מבוטל למפלגות החרדיות.

אך כמו בדיון הקודם, התעוררה מחלוקת בין 'הבית היהודי' לאנשי משרד הביטחון באשר לסעיף הקובע כי ישיבה שבה ראש הישיבה יקרא שלא להתגייס, לאלימות או למעשים פליליים, שר הביטחון יהיה רשאי לבטל את מעמדה של הישיבה.

עדכונים שוטפים מהדיון בוועדה:

Tweets by ishaycoen

הסעיף צפוי לפגוע בישיבות הציונות הדתית ובישיבות של 'הפלג הירושלמי'. חברי הכנסת החרדים המשתתפים בדיון לא התנגדו לסעיף, אך נציגי 'הבית היהודי', חברי הכנסת מוטי יוגב ושולי מועלם העלו התנגדות נחרצת ובדיון התפתח עימות חריף עד כדי איום ללכת לבחירות.

המהומה בוועדה (צילום: כיכר השבת)

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן הוזעק לוועדה וביקש התייעצות סיעתית, ובמקביל התפתח עימות בינו לבין ח"כ רוברט אילטוב מ'ישראל ביתנו'.

ביטן התבטא: "לא יהיו סמכויות כאלו לשר הביטחון". יו"ר הוועדה ח"כ אבי דיכטר החליט להוציא את הוועדה להפסקה של מספר דקות בכדי לנסות ולהגיע להבנות ואמר כי "לא ננהל את הדיון הזה בפורום של עשרות אנשים".

אילטוב צעק לעבר שולי מועלם: "אתם לא תקראו לסירוב פקודה בשם חופש הביטוי". מועלם צעקה בחזרה: "אנחנו לא נקרא לסירוב פקודה, אף פעם אנחנו לא קוראים לסירוב פקודה. האחרונים...".

ביטן אמר בכעס לאילטוב: "הוא (שר הביטחון. י"כ) לא יקבל סמכות". אילטוב: "תשמע מה הם מדברים פה. הוא יקבל סמכות!".

ביטן: "לא יהיו לו סמכויות". אילטוב איים עליו: "יהיו בחירות, שיהיו בחירות".

הנוסח המוסכם בתקנות (צילום: כיכר השבת)

לאחר הפסקה של 45 דקות הושגה הסכמה בין הצדדים והדיון התחדש.

לפי ההסכמה בין הצדדים, ישיבות חרדיות לא יכנסו לסעיף הזה והם ישארו כפי החוק הישן. עוד סוכם, במה שנוגע בעיקר לישיבות 'הפלג הירושלמי' כי ישיבה שבה 20% מהתלמידים לא יגישו דיחוי, לא תוכל לבקש דיחויים לתלמידי הישיבה.

באשר לישיבות של הציונות הדתית בגינם פרצה מהומה, סוכם כי "לעניין ישיבות הסדר, קריאה של הנהגת הישיבה מבחירה לאלימות בחיילי צה"ל או חדל להתקיים כמה מהתנאים האמורים בתקנה 6, 2".

בתום הדיון הסוער אושרו התקנות ברוב של שמונה ח"כים בעד וארבעה נגד.

ההצבעה על תקנות חוק הגיוס
ההצבעה על תקנות חוק הגיוס

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר