נפטר לאחר שרופאים שכחו בגופו תחבושת

חולה סרטן בן 55 נפטר בבית החולים 'מאיר' בכפר סבא לאחר שבניתוח שעבר נותר בגופו תחבושת גזה. התחבושת גרמה לזיהום חמור בגופו, ושבוע לאחר מכן הוא נפטר (בארץ)

חדר ניתוח, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

חולה סרטן בן 55 שטופל בבית החולים מאיר בכפר סבא ועבר ניתוח להסרת הטחול, מת שלושה שבועות לאחר הניתוח, זאת מאחר והרופאים שכחו בגופו תחבושת מסוג פד גזה.

האיש שלקה בסרטן, עבר ניתוח להסרת הטחול לאחר שהיה מוגדל בעקבות סרטן הלימפומה ממנה סבל האיש. כשבועיים לאחר הניתוח, חום גופו של החולה עלה והוא התלונן על כאבי בטן חזקים. בבדיקת CT שנערכה לו בבית החולים גילו הרופאים כי בגופו נותרה תחבושת גזה שנשכחה בגופו בעת הניתוח הראשון להסרת הטחול המוגדל והיא נמצאת בין המעי הגס למעי הדק.

החולה סבל מזיהום חמור שהתפתח בגופו כתוצאה מהתחבושת שהושארה בגופו. שבוע לאחר הניתוח השני, מת החולה בבית החולים לאחר שמערכות גופו קרסו ומצבו הידרדר. בשבוע שעבר הגישה משפחתו של החולה תביעה נגד בית החולים. בתעודת הפטירה שלו נכתב כי הוא נפטר כתוצאה מקריסת מערכות גופו וממחלת הלימפומה.

את התביעה הגישו לבית משפט השלום בתל אביב עורכי הדין פליקס גרובשטיין ורוברט פאר, ולה צורפה חוות דעת של מומחה בה נאמר כי נהלי משרד הבריאות מחייבים את המנתחים לבצע ספירה של הציוד הרפואי ששימש אותם לפני ולאחר ההליך.

"הצוות המטפל בחדר הניתוח התרשל ולא ביצע את עבודתו בהתאם לנהלים המחייבים ספירה של כלים, מכשירים ופדים לפני סיום הניתוח", נכתב בחוות הדעת.

מבית החולים "מאיר" נמסר בתגובה: "החולה נפטר למרבה הצער ממחלתו הסוערת והקשה, ובאשר לתביעה – נתייחס בהליך המשפטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר