ישראלי שאיבד את ראייתו בפיגוע כשהיה בן 10 נאם על דוכן האו"ם

הישראלי אורן אלמוג שאיבד חמישה מבני משפחתו בפיגוע במסעדת מקסים בשנת 2003, קרא מעל בימת האו"ם: הפסיקו לממן את הטרור שלקח ממני את משפחתי ואת ראייתי. "ב-2016 לבדה השקיעה הרשות הפלסטינית 303 מיליון דולר בטרור, 86 אלף דולר הלכו ישירות למעורבים בהרג משפחתי" (חדשות)

האו"ם (צילום: סיה פאק, האו"ם)

על בימת האו"ם עמד הערב (שלישי) אורן אלמוג, שנפצע ואיבד חמישה בני משפחתו בפיגוע שהתרחש בשנת 2003 במסעדת מקסים. הנאום הערב הוא חלק מקמפיין שמובילה מדינת ישראל נגד המימון שמעבירה הרשות הפלסטינית למשפחות המחבלים.

בתחילת נאומו אמר אלמוג "האם אתם יכולים לדמיין שישות פוליטית שמיוצגת בבית הזה משלמת פרסים לטרוריסטים שרצחו את המשפחה שלכם? אני לא. זאת המציאות האבסורדית בשבילי ובשביל הקורבנות האחרים של הטרור בישראל", אלמוג נאם כשלצדו שגריר ישראל באו"ם דני דנון.

אלמוג הוסיף ואמר "אני חושב שכל מי שמאמין בערך של חיי אדם - צריך לפעול. לכן, אני קורא לכל המדינות, שנציגיהן נמצאים כאן בבניין הזה: עזרו, ואם יש צורך כפו על הנשיא אבו מאזן לקבל את ההחלטה הנכונה".

נאומו של אלמוג המשיך כשסיפר על ילדותו שנגדעה בידי המרצחת הפלסטינית: "עד גיל 10 הייתי ילד רגיל עם משפחה רגילה, חיים רגילים, אבל כל זה השתנה ברגע אחד", אמר אלמוג בפתח נאומו. "ב-4 באוקטובר 2003 אכלתי צהריים עם המשפחה שלי במסעדת 'מקסים' בחיפה. אישה שנראיתה בהריון נכנסה למסעדה. היא התיישבה. הזמינה משהו לאכול, קמה ופוצצה את עצמה בין הסועדים. היא לא הייתה בהריון, היא הייתה מחבלת מתאבדת פלסטינית".

"המחבלת הזאת, אמר אלמוג, "רצחה 21 בני אדם, חמישה מהם היו בני משפחתי. אימא שלי, אחותי ודודתי נפצעו. וגם אני, למעשה, נפצעתי קשה. קשה לתאר את זירת הפיגוע מיד אחרי הפיצוץ ובמיוחד בשבילי, כי איבדתי את הראייה שלי כמעט לגמרי. אני זוכר ששכבתי על האדמה, לא ידעתי איפה אני או מה קרה לי, אבל לצערי יכולתי לראות קצת את הפצועים, את הדם, את הגופות".

בהתייחסו לרשות הוסיף אלמוג כי "אותה הנהגה פלסטינית, שמדברת עם מנהיגים בינלאומיים על רצונה לשלום, משלמת משכורות לטרוריסטים ולמשפחותיהם בכל חודש. ב-2016 לבדה השקיעה הרשות הפלסטינית 303 מיליון דולר בטרור. 86 אלף דולר הלכו ישירות לאנשים שמעורבים ברצח של המשפחה שלי. מי שמאמין בערך של חיי אדם צריך לפעול. אנחנו יכולים לשנות את זה".

את נאומו של אלמוג באו"ם יזם שגריר ישראל באו"ם דני דנון בשיתוף ארגון ההסברה הפרו ישראלי StandWithUs, שיחד פועלים בכדי לקבל את תמיכת האו"ם במאבק נגד מימון המחבלים ובני משפחותיהם ע"י הרשות הפלסטינית.

לקראת הופעתו מעל דוכן האו"ם סיפר אלמוג על תחושותיו בחודש שעבר ל"ידיעות אחרונות" "האחראים לרצח בני משפחתי מקבלים פרס חודשי מהרשות הפלסטינית", "ההנהגה הפלסטינית מדברת בפני העולם על שלום, אך משלמת לטרוריסטים ולמשפחותיהם, זו תמיכה מפורשת ברצח חפים מפשע. אגיע לאו"ם ואקרא לקהילה הבינלאומית לפעול כדי לעצור את המימון הזה ולמנוע את פיגועי הטרור הבאים".

סיפורו הטראגי של אלמוג התרחש בשנת 2003 אז מחבלת שהתחפשה לאשה בהריון נכנסה אל תוך המסעדה בה ישב עם בני משפחתו ופוצצה את עצמה. בפיגוע נרצחו 21 אנשים שחמישה מהם היו בני משפחתו הקרובה.
אלמוג כאמור התעוור לחלוטין בשתי עיניו, ונזקק לשיקום רפואי ארוך טווח, שבסופו השתתף באליפות העולם בשייט, ואף זכה בה במקום שלישי. בשנת 2008 התכבד אלמוג להדליק משואה בהר הרצל בשנת ה-60 למדינה, ועל אף המגבלה שלו התעקש להתגייס לצה"ל ושירת ביחידה מובחרת. לאחר השחרור הקים מיזם פיננסי טכנולוגי, וכיום הוא עובד בעמותת "אתגרים", מרצה על סיפורו האישי במסגרות רבות ועוסק בתחום היזמות בכמה פרויקטים.

לאחר נאומו אמר השגריר דני דנון כי סיפורו הקשה של אורן נובע כתוצאה ישירה של מימון הרשות הפלסטינית למשפחות המרצחים. אני קורא למועצת הביטחון לגנות ולפעול בכדי לעצור את התשלומים האלה ולשים סוף לתמיכה בטרור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר