סכסוך חריף

השקת מטוס הדרימליינר החדיש עלולה להשתבש

בפנייה של ועד עובדי אל על לאנשי חטיבת התחזוקה המוזמנים לשבש את טקס השקתו של ה'דרימליינר', כחלק מסכסוך עבודה חריף, נכתב בין היתר: "הנהלה בזויה - מול עובדים עם זיעה טהורה" (תחבורה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מטוס הבואינג 787, הדרימליינר (צילום: יח"צ)

1400 עובדי חטיבת התחזוקה של חברת אל על נקראו על ידי ועד העובדים להגיע מחר להשקת מטוס הדרימליינר 787 הראשון של החברה שאמור לנחות בנתב"ג, אך לא בשביל להשתתף באירוע החגיגי המתוכנן מזה חודשים, אלא בכדי לסכל אותו.

מזה זמן שהעובדים הללו מקיימים משא ומתן מול הנהלת החברה לשם שיפור תנאי שכרם בתמורה להתייעלותם, אך הדיונים התפוצצו בשבוע שעבר ובעקבות כך פנה הוועד להסתדרות בבקשה לפתוח בהליך סכסוך עבודה, שכדי שיתממש דרוש רוב לעובדים בעד המהלך.

תוספת השכר שדורש הוועד הוא לאור גידול עקבי במספר המטוסים שבהם מצטיידת החברה, אל מול גידול מועט במספר עובדי התחזוקה, וכן בשל טענת הוועד כי החברה משתמשת בעובדי התחזוקה לצורך הגדלת הכנסותיה בנושאים שכלל לא קשורים לעבודתם.

"היום החל ועד תחזוקה במהלך מחאה מול הנהלה אטומה", נכתב בפניית הועד לעובדי החטיבה. "הנהלה בזויה ומנותקת שלא מעוניינת ביישור קו עם עובדי החטיבה שממלאים את הבטון יום יום שעה שעה בזיעה טהורה בידיים מחוספסות ובלויאליות אין קץ. כל זאת בתנאי עבודה וסביבה מהקשים שיש בעולם. הצעת ההנהלה ודרישותיה מעובדי החטיבה היתה מכה בבטן הרכה של כולנו. הצעה מקוממת. ובכל זאת, ולמרות הכל, המשיך ועד התחזוקה במספר פגישות נוספות במטרה ובתקווה שאולי משהו כאן ישתנה, שייפול האסימון בקומה 4. אך כל המאמצים עלו בתוהו. כמו לדבר לקיר בטון. אטימות מוחלטת".

המטוס - ב"תחרות" מול הרכב החשמלי המהיר בעולם (צילום ארכיון: Qantas)

בפניה נכתב עוד: "היכול אדם מדושן עונג שחי את רוב חייו בטמפרטורה של 20 מעלות ממוזגות במשרד שקט ובכיסא עור מרופד להבין את הטכנאי שחייו הם על בטון לוהט בטמפ' של 45 מעלות בצל ובהאנגר סגור שלוכד את החום והקור כמו חממה של עגבניות ובית קירור לעופות? והכל בסביבה רועשת ומלאת פיח ורעלים? כנראה שלא. אילו שתי פלנטות אחרות. פלנטת האדונים ופלנטת המשרתים. חומה בצורה של אטימות וניתוק מוחלט מהשטח החם תרתי משמע".

תגובת חברת אל על: "צר לנו על הכוונה לנסות ולייצר פרובוקציה באירוע קבלת מטוס הדרימליינר הראשון, שלו מצפים כלל עובדי החברה זה תקופה ארוכה. נראה כי על אף העובדה שההסתדרות לא הכריזה על סכסוך עבודה, החליטו נציגי ועד התחזוקה לנהוג באקט של בריונות ולאיים לפגוע באירוע ללא כל סיבה. כידוע, ההסתדרות, ההנהלה ונציגות העובדים באל על חתמו ביוני 2015 על הסכם עבודה המבטיח שקט תעשייתי עד אוגוסט 2018, ואנו מצפים מכל הצדדים להמשיך וליישם את ההסכם. ההסכם קבע כי ניתן לקיים משא ומתן מגזרי שבסיסו התייעלות, ואנו בעיצומן של שיחות ענייניות עם נציגי ועד עובדי התחזוקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר