צעיר ממזרח י-ם

ייצר מטענים: תכנן לנקום את מותה של בת דודתו המחבלת

בן 17 ממזרח ירושלים לא הצליח בחסדי שמים לבצע את זממו ולהוציא לפועל פיגועים באמצעות מטעני החבלה אותם הכין בדקדקנות - כנקמה על מות בת דודתו במהלך פיגוע דקירה (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
מטעני צינור. אילוסטרציה (צילום: דוברות המשטרה)

כתב אישום חמור הוגש היום (רביעי) נגד ערבי בן 17, תושב מזרח ירושלים, שייצר מטעני צינור לביצוע פעולות טרור. הפרקליטות אף ביקשה לעצור אותו עד לתום ההליכים נגדו.

מפרטי האישום עולה, כי החשוד החליט בעקבות חיסולה של בת דודתו המחבלת בפיגוע דקירה, לייצר מטעני צינור כדי להפעילם ולהשליכם לעבר אנשי כוחות הביטחון הנוכחים במחסום קלנדיה. הוא אף ביקש מחברו, בן 17 אף הוא, שירכוש עבורו 100 כדורי 16-M.

"זמן מה לאחר מכן, בעקבות בקשתו זו, פנה החבר לאדם שלישי ורכש ממנו את הכדורים. הנאשם פגש בחברו, נטל ממנו את הכדורים ושילם לו תמורתם. בהמשך, הנאשם וחברו הלכו לשטח פתוח סמוך לביתו של הנאשם, שם אספו את תכולת תרמילי הכדורים (אבק שריפה)", מפרטים בפרקליטות.

חצי שנה אחר כך, נפגשו השניים בקלנדיה והנאשם ביקש מחברו כי ירכוש עבורו 70 כדורי 16-M. החבר אכן רכש 60 כדורי 16-M פגומים מהאדם השלישי, ובהמשך נתן לו אותם בעד תמורה כספית.

מחבלת בת 13 מנסה לדקור - ומחוסלת בירי (צילום ארכיון: מתוך מצלמות האבטחה בענתות)

לדברי הפרקליטות, "לאחר מכן אספו השניים את תכולת התרמילים של הכדורים, אז הנאשם וחברו רכשו שתי קופסאות זיקוקים, שמכילות כל אחת מהן 25 זיקוקים. בהתאם לסיכום ביניהם, רכש חברו של הנאשם בחנות סמוכה 6 צינורות באורך 15 ס"מ ותריסר פקקי איטום, ואילו הנאשם הביא עמו את אבק השריפה ותערובת שקית מסמרים אותה הכין מבעוד מועד, ויחדיו פנו לשטח הפתוח, שם מילאו את הצינורות באבק השריפה של הכדורים ושל הכדורים הפגומים ובמסמרים, סגרו את הצינורות בפקקי האיטום, והניחו בפתחו של כל צינור פתיל הצתה, אותם נטלו מהזיקוקים".

לאחר שייצרו 6 מטעני צינור, השניים נפרדו, והנאשם נטל את המטענים ואת יתרת אבק השריפה בשקית, וכעבור כארבעה חודשים הם פגשו שוב בשטח הפתוח וייצרו עוד שלושה מטעני חבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר