המדריך השלם להסרת משקפיים בלייזר

אחוז מרכיבי המשקפיים החרדים גבוה ביותר, והאפשרות להסיר את המשקפיים בניתוח לייזר פשוט קורצת לחלק נכבד ממרכיבי המשקפיים. אז עד כמה זה מסוכן, ואיזה סוג ניתוח מומלץ? (בריאות, שיווקי)

הסרת משקפיים בלייזר. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אין זה סוד שבמגזר החרדי אחוז מרכיבי המשקפיים הינו גבוה מאוד. רבים מעוניינים להסיר את המטרד ולראות טוב יותר. אך למרות ההתפתחויות הגדולות בתחום הניתוחים לתיקון הראייה ישנם רבים שחוששים ולעתים גם בצדק מפני הניתוח.

לבדיקת התאמה ללא תשלום | לחץ כאן >>

לפני שאנו עושים צעד משמעותי כניתוח בעין חשוב לברר היטב ולהבין את משמעות הניתוח ומהלכו, להחליט החלטות שקולות וללכת על הטוב ביותר.

ניתוח לתיקון ראייה למי זה מתאים?

חשוב לומר כי מידת ההתאמה נבדקת באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. בדיקת התאמה איכותית חיונית לפני ביצוע ניתוח לתיקון הראיה. בבדיקת ההתאמה נקבעת רמת התיקון האפשרית, עובי הקרנית, מצב העין מבחינות רפואיות שונות וכדו'. ניתן לומר שהחלק החשוב ביותר בהליך הסרת משקפיים בלייזר, הוא שלב האבחון.

באופן כללי המתאימים לניתוח לייזר הם הסובלים מקוצר ראייה (מינוס) או רוחק ראייה (פלוס) ובעלי צילנדר, אשר המספר במשקפיים יציב לפחות חצי שנה ועובי הקרנית שלהם, ביחס למספר במשקפיים, תקין ומאפשר להם לעבור את הטיפול.

למי הניתוח לא מתאים?

למרכיבים משקפי קריאה בלבד (ללא קוצר/רוחק ראייה), לבעלי קרנית לא אחידה, קרנית דקה במיוחד, מחלות עיניים שונות ומחלות אוטואימונית. מעבר לבעיות שנמנו זה עתה, כ-70% מהאוכלוסייה מתאימים לניתוח לאחר שעוברים, כאמור, בדיקת התאמה קפדנית.

לבדיקת התאמה ללא תשלום | לחץ כאן >>

ניתוח לייזר להסרת משקפיים, איך זה עובד?

במידה ועברתם בהצלחה את בדיקות ההתאמה תעברו הדרכה ברורה אצל הרופא לגבי כל התהליכים הנדרשים מכם.

במידה והחלטתם לעבור את הטיפול להסרת משקפיים, תוזמנו למרפאה לפחות כשעתיים לפני הניתוח. כדאי להגיע בבגדים נוחים ולהימנע מאיפור. לאחר מכן תוכנסו לחדר הכנה שם אחות תבצע חיטוי של אזור העיניים ותטפטף כמה סוגי טיפות.

הניתוח עצמו לוקח שניות ספורות ומתבצע בהרדמה מקומית של הקרנית ע"י טיפות בלבד. כך, שלא תחושו כל כאב.

לאחר הניתוח יכוסו העיניים בכיסוי פלסטי שקוף למשך הלילה הראשון או בעדשות מגע טיפוליות אשר יוסרו ע“י הרופא לאחר כשבוע.

בתום הטיפול הרופא יערוך ביקורת למצב העיניים ואתם תצוידו בערכת תרופות, במרשם ובהנחיות להתנהגות. יקבע לכם מועד למספר ביקורות.

תופעות לוואי: בשיטות המסורתיות , תחושו מספר ימים תחושת צריבה ותחושת גוף זר בעיניים וישנה גם רגישות לאור. כיום ישנן שיטות נוספות המיושמות במספר מרפאות, המשפרות את הראייה באופן מיידי ותחושת אי הנוחות חולפת כבר למחרת הטיפול.

זה מסוכן?

על פי מחקרים רבים שנערכו בנושא, אחוז אי ההצלחות בניתוחי לייזר הינו אפסי ועומד על פחות מאחוז. גם אי ההצלחות שנרשמו בספרי הרפואה לא מדברות על אובדן ראיה, חס ושלום, אלא במקרים בודדים, נותרת שארית של מספר לאחר הטיפול, ובמקרים נדירים נגרמת פגיעה בקרנית שהינה ברת טיפול.

כיום בתחום ניתוחי הלייזר להסרת משקפיים קיימות שתי שיטות עיקריות לניתוח.

השיטה הישנה PRK שהתבצעה עד היום - הייתה מורכבת בעצם משתי פעולות ניתוחיות. השלב הראשון הסרת שכבות מעל פני השכבה החיצונית של הקרנית על ידי אלכוהול או על ידי כלי כירורגי, לאחר מכן מכשיר הלייזר העוקב אחר תנודות העין מלטש את הקרנית.

כיום קיימת טכנולוגיה מתקדמת יותר הנקראת TRANS-PRK אשר מבוצעת באסותא אופטיק - בשיטה זו שתי הפעולות מבוצעות במהלך אחיד, שבו מעורב אך ורק מכשיר לייזר ללא אלכוהול וללא התערבות מכשיר כירורגי.

מכשיר הלייזר מאדה גם את שכבת האפיתל וגם מבצע את ליטוש הקרנית באותה הפעולה. משך ההחלמה מתקצר והתוצאות מדויקות יותר.

השיטה השניה נקראת Z-LASIK – ,ומבוצעת ,בין השאר, גם באסותא אופטיק, בשיטה זו מכשיר הלייזר יוצר חלון טיפולי בקרנית ומאפשר טיפול בשכבות הפנימיות יותר של הקרנית, בניגוד לשיטת ה-LASIK הסטנדרטית בה חותכים את הקרנית בסכין. בשיטה זו עומק הטיפול מיקומו וכיוונו נשלטים באופן מדויק ביותר. זמן החזרה לשיגרה אורך כמספר שעות לאחר הניתוח והסיכון מינימלי.

לבדיקת התאמה ללא תשלום | לחץ כאן >>

תוכן הכתבה באדיבות אסותא אופטיק

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר