גירוש המסתננים

החרדים חייבים להתעורר // אוהד שקד-מנדלבוים

ראוי שהנציגים החרדים יהפכו עולמות דווקא עכשיו כדי לשנות את החוק ולגרש מכאן את המסתננים, בגלל האג'נדה המסוכנת שמביא לכאן השמאל לשינוי החברה בישראל (דעות)

אוהד שקד-מנדלבוים | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Sebi Berens/Flash90)

בדרך אל העבודה ביום רביעי, עצר אותי גבר בשנות הארבעים לחייו באמצע הרחוב. הגבר היה חילוני ועצר אותי כשהוא מחזיק בידו תמר, פתח אותו לשניים, בירך "ברוך אתה... בורא פרי העץ" כדי שאענה לו אמן. הוא היה בלי כיפה על הראש.

מאוד ריגש אותי העניין. עבודתי ביום-יום היא עם נערים וצעירים יהודים שחלקם שומרי תו"מ וחלקם רחוקים מכך קצת או הרבה. תמיד מרתק אותי לראות את אותם האנשים שיכולים להיות מוגדרים עפ"י אמַת המידה התורנית כ"חוטאים" או אפילו "רשעים", אבל הם יחזיקו כבוד לתורה ולדת. אתה תראה אותם מחללים שבת, אבל כשיגיעו לבית הכנסת הם ינשקו את ספר התורה באהבה גדולה, הם תמיד יתנו כבוד אדיר לרב או לזה שמלמד אותם עכשיו.

רובם הגדול פשוט קרבנות של הציונות בשנות החמישים והשישים. הוקרבו לקרבן על מזבח "כור ההיתוך" ויצירת "היהודי החדש". אם לא הם, אז הוריהם. נוראי לראות כיצד ילדים להורים שהגיעו מארצות המזרח ששם שמרו על המסורת באדיקות, כיצד הילדים שלהם - דור שני בלבד כבר מתבולל, מתחלן וה' ירחם.

השבוע פסק בג"ץ שמותר לגרש את התושבים הבלתי חוקיים שהיגרו לישראל מאפריקה למדינה שלישית שאינה מדינתם (וזאת למרות שכבר מזמן אין סכנה בהחזרתם לאריתריאה או סודן, אבל ניחא) אבל רק בהסכמה. אה, ואם הם מסרבים מותר לכלוא אותם לחודשיים בלבד.

במלים אחרות בג"ץ אמר: חברים יקרים, בתוך עשר-עשרים שנה יש כאן קבוצה גדולה באוכלוסייה של בני מהגרים שיקבלו אזרחות, יתחתנו כאן עם בני המקום וילדיהם יהיו "חצי ישראלים וחצי אריתריאיים.

התגובות לא איחרו לבוא וארגוני ועד הפעולה של תושבי דרום תל-אביב, שהם למעשה סופגים את הקושי העיקרי של מחייה בסביבת אותם מסתננים לא חוקיים (לא פליטים ולא מהגרים - מסתננים בלתי חוקיים), אמרו במשפט אחד הרבה מאוד: "הוקם סניף של מרצ בבג"ץ".

מעט אמירה, אבל היא מכילה הרבה.

המאבק של הקרן החדשה לישראל (או במשחק מלים: הקרן לישראל החדשה) ושל ארגוני "זכויות האדם" מכל הסוגים - הוא על הצביון של מדינת ישראל. קיימת לנו, שומרי התורה והמצוות, ביקורת נוקבת מאוד היסטורית-חברתית-פוליטית על המוסד הישראלי, החילון וההשמדה הרוחנית של היהודים שהגיעו ומגיעים לארץ. יש לנו ביקורת על אופי המדינה ויש לנו ביקורת על "רמת יהדותה" של המדינה. עיתונים חרדיים מורחים עמודים שלמים כדי להציג את ההשקפה החרדית בנוגע לכך. כל זה נכון. הביקורת נכונה ומדויקת. השואה הרוחנית שביצעו (ומבצעים) מנהיגי המדינה - באמצעות החינוך, הכפייה, התקשורת ועוד - היא מזעזעת בכל קנה מידה. עם כך אין ספק.

אבל יש כאן עכשיו סכנה הרבה יותר גדולה - הסכנה הגדולה היא שבתוך עשרים שנה, וזה ממש לא הרבה זמן, אני לא אפגוש ברחוב צעיר יהודי-חילוני שיברך על תמר. אני כנראה אפגוש באותו רחוב צעיר ישראלי שלא ידע מה זה ברכה והוא גם יהיה בן לאמא אריתראית ולאבא יהודי. הוא לא יהיה יהודי. הוא יהיה גוי, עם אזרחות וחלק מהחברה הישראלית, התרבות שלה והמציאות שלה.

מטרת מפלגות השמאל, כדוגמת מרצ, וכן מטרת הארגונים מהצד השמאלי של המפה היא ברורה ונאמרת בצורה גלויה ולא בהיחבא - לשנות את הצביון של המדינה. השינוי הוא כמובן הפיכתה למדינת "כלל אזרחיה" - כל האזרחים שווים ואין שום הדגשה ללאומיות זו או אחרת. מעבר לעובדה שמדובר בחורבן "המדינה היהודית" (על כל מגרעותיה הנוכחיות) - מדובר למעשה באיבוד הצלם של המדינה כמדינת ישראל והפיכתה לעוד מדינה בעולם.

במדינה כזו הרדיפה אחרי מקדשי השם תהיה הרבה יותר קשה וקלה. התקשורת, שמתגייסת להגן על המסתננים, לא יתגייסו להגן על המיעוט היהודי.

אותם אלה שדואגים ל"זכויות האדם" כיום - אין להם כל מטרה בזכויות אלה. המטרה שלהם בשינוי חברתי. נכון שישנם ארגונים לזכויות אדם (באופן מפתיע דווקא "ארגון זכויות האדם בישראל" שנחשב ל'שמאלני' וכו' - דווקא הוא פועל הרבה בבתי המשפט גם לטובת ציבור המיעוט הנרדף - גם בעבור חרדים) שפועלים באמת בתום לב, אבל רובם הגדול מנסה להחדיר את האג'נדה ההרסנית שלהם, בסיוע בג"ץ אל תוך החברה הישראלית.

העובדה שבכל 120 העמודים של פסק הדין של בג"ץ (שלקח לו להוציא יותר מחצי שנה!!) לא מופיע כל אזכור למסכנות של תושבי דרום. בשום מקום לא מופיעה חמלה או אפילו תיאור לקוני של המציאות של חיים עם אלכוהוליסטים, עם אנשים שההיגיינה מהם והלאה, עם הצחנה, עם השתן בגינות ועם מעשי האלימות הבלתי נפסקים, עם הגניבות ועם מעשי השוד ועוד. העובדה שבכל העמודים מלאי המלל האלה, לא מצאו לנכון שופטי בג"ץ לשים ולו טיפה אחת של חמלה אל תושבי דרום תל-אביב ותושבים נוספים בערים השונות שסובלים מהמסתננים. לא בגלל שהם אנשים רעים. הם לא. הם פשוט לא עובדים, מסתובבים כל היום, והשעמום מוביל לסיוט. עובדה זו - מלמדת על הריחוק, הניתוק, ההתנשאות בה נמצאים שופטי בג"ץ ועל בסיס זה הם בונים הררי פסיקה מרוחקת ומלאת באג'נדה ברורה של צד אחד במפה הפוליטית.

ראוי שהנציגים החרדים יהפכו עולמות דווקא עכשיו כדי לשנות את החוק ולגרש מכאן את המסתננים. לא בגללם, אלא בגלל האג'נדה המסוכנת שמביא לכאן השמאל לשינוי החברה בישראל - דבר שיהיה בעוכרנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר