ברוטליות השוטרים ועקשנות המפגינים

סוף המחאה: כך פונו הקנאים מכבישי השכונות החרדיות

לאחר זמן רב הצליחו השוטרים, תוך אלימות קשה, לפנות את עשרות המפגינים שיצאו למחות על מעצר הנכד העריק של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, ופרצו אל הכביש שוב ושוב • צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

מול גרעין קשה של עשרות קנאים, שחסמו היום (ראשון) כבישים בשכונות החרדיות גאולה ורוממה, בתום ההפגנה הגדולה בכיכר השבת, עמדו במשך שעה ארוכה שוטרים וניסו בכוח לפנותם מהכביש.

במהלך הפינוי הקשה, נצפתה יותר מפעם אחת אלימות וברוטליות שהפגינו השוטרים מול המפגינים שכזכור באו למחות בפעולתם נגד מעצרו של עריק חרדי - נכד האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק.

סרטון שהתפרסם ב"כיכר השבת" ובו נראה שוטר הודף אחורנית בגסות, מפגין חרדי שלא נראה פועל מצידו באלימות, עורר סערה במערכת הפוליטית, כשאישי ציבור ומובילי דעת קהל רבים תובעים מהמשטרה הסבר למעשה המחפיר.

בתיעודים נוספים נראית שוטרת כשהיא מטיחה אל הכביש באלימות נער מקהל המפגינים, שלאחר מכן נראה חוזר בעקשנות אל מרכז הזירה המסוכנת. כמו כן, שוטרים נצפו בועטים בראשם של כמה מהמוחים שישבו על הכביש.

המפגין מדמם מראשו לאחר דחיפתו ארצה בידי השוטר האלים (צילום: דוד פרלמוטר)

בתוך כך, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני פרסם היום כי הוא הגיע לסיכום לפיו ישוחרר ממעצרו העריק, נכדו של הרבי, עד לראש השנה.

שר הבריאות יעקב ליצמן פרסם גינוי לנעשה: "אני מגנה בתוקף את האלימות הקשה נגד המפגינים החרדים בירושלים. מדובר בהפעלת כוח מיותרת, מסכנת חיים ושאינה מקובלת בעליל. התיעודים הקשים מהתנהגות השוטרים מוכיחים כי מפגינים חרדים הפכו כלי להוצאת קיטור על לא עוול בידי שוטרים אלימים ומסוכנים. על המשטרה לרסן התנהגות זו לאלתר כדי להבטיח שלום הציבור".

הסרטון שהסעיר (באדיבות המצלם)

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בהפרת סדר אלימה במיוחד שהתרחשה בירושלים ע״י מאות חרדים שהתפרעו, חסמו צומת רחובות מרכזי בגופם, תקפו שוטרים והפרו את הסדר הציבורי באזור".

"חלק מהמתפרעים אף ידו אבנים וחפצים אחרים לעבר השוטרים. במהלך ההתפרעויות הללו נפצעו 7 שוטרים ונזקקו לטיפול רפואי. בתגובה, המשטרה נאלצה להשתמש באמצעים לפיזור הפרות סדר ולעצור לחקירה 9 מתפרעים, תוך ניסיון למנוע את המשך ההפגנה האלימה והבלתי חוקית ואת חסימת הצירים".

"כבכל אירוע מסוג זה, תיבדק גם התנהלות השוטרים במקום לאור המצב בשטח, הסיכון לכוחות ובהתאם לנורמות ההתנהגות המצופות משוטר בעת אכיפת החוק ושימוש בכוח בדגש על אחד האירועים שלכאורה נראה מהסירטון שהופץ ברשת, כאילו הופעל כח שלא לצורך אכיפה. כל מה שחשוד לכאורה כחריגה מסמכות והפעלת כוח לא מידתית, יועבר לבדיקה במח"ש".

"יחד עם זאת, אנו רואים בחומרה כל ניסיון לפגוע בשוטרים, להתפרע, לנהוג באלימות ולהפר את הסדר הציבורי, שכן אלו חורגים מגבולות חופש הביטוי והמחאה ומהווים פגיעה בוטה בשלטון החוק ובשגרת חייהם של תושבי הבירה".

(צילום: מחאות החרדים הקיצונים)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר