מעל שמי צפת

חיל האוויר שיגר טיל פטריוט למזל"ט איראני שחדר מסוריה

קול פיצוץ עז נשמע היום מעל ישובים רבים בצפון, ובשמים נצפה שובל לבן. תוך זמן קצר נודע, כי חיל האוויר שיגר טיל פטריוט ויירט כלי טיס - שחיזבאללה שיגר מדמשק בירת סוריה (ביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

לפני מספר דקות נשמע מעל ישובים רבים בצפון קול פיצוץ עז, ובשמים נצפה שובל לבן חריג.

תוך זמן קצר נודע, כי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר שיגר טיל פטריוט לעבר כלי טיס של חיזבאללה מתוצרת איראן, שהגיע מכיוון רמת הגולן - והצליח ליירטו טרם כניסתו לשמיה האוויריים של ישראל.

בעקבות ניסיון החדירה העויינת של כל הטיס הבלתי מאויש, שבצה"ל יודעים לומר כי הוא שוגר משדה תעופה בדמשק, הועלתה היום הכוננות הביטחונית באזור הצפון, על ידי צה"ל ושאר זרועות הביטחון.

מדובר צה"ל נמסר: "לוחמי ההגנה האווירית של חיל האוויר יירטו באמצעות טיל פטריוט כלי טיס בלתי מאוייש השייך ככל הנראה לארגון חיזבאללה".

יירוט בשמי הצפון (צילום ארכיון: עינבר רובין)

"צה"ל לא יאפשר כל חדירה או התקרבות של גורמי טרור איראניים, חיזבאללה, מליציות שיעיות וג'יהאד עולמי למרחב הגבול ברמת הגולן. נגיב לכל פעולה באופן חד וברור ונפעל למנוע כל ניסיון מסוג זה", נכתב עוד בהודעת צה"ל.

מאוחר יותר, התייחס שר הביטחון אביגדור ליברמן לתקרית, ואמר: "אני רוצה עוד פעם לציין את המוכנות הגבוהה של צה"ל, שיודע להתמודד עם כל הפתעה, עם כל בעיה ועם כל איום. כפי שאמרתי בעבר - אנחנו לא מתכוונים לסבול שום איומים ושום ניסיון לפגוע בביטחונה של מדינת ישראל. כל אחד שמנסה לפגוע בריבונות שלנו, לפגוע בביטחון, חייב לדעת שהוא ישלם על זה מחיר יקר, יקר מאוד. אנחנו מוכנים לכל תרחיש ובכל גזרה".

ליברמן מתייחס לתקרית החמורה (צילום: רועי עידון, ynet)

"הצלחנו להתמודד ולהוריד את אותו מזל"ט וזה רק אומר על המוכנות של צה"ל ומערכת הביטחון. המעבר משגרה לחירום בקצב שאנחנו חיים כאן זה דבר חסר תקדים. אני חוזר ואומר שאין עוד צבא במוכנות שכזו, ברמה מקצועית כמו צה"ל וגם המוכנות של היום, למרות כל הפרסומים וכל הדיבורים, זו המוכנות הכי גבוהה שאי פעם הייתה. ועדיין יש מה לשפר ולעשות, ואנחנו יודעים איך ומה לעשות, ואני בטוח שאתגרים עוד לפנינו ושנדע להתמודד עם כל משימה וכל אתגר", סיים שר הביטחון.

כזכור, בעבר חדרו כבר מספר פעמים כלי טיס בלתי מאוישים ששיגר ארגון הטרור חיזבאללה לשטחה האווירי של ישראל, וכולם יורטו בהצלחה.

הגבול עם סוריה, היום (צילום אביהו שפירא, ynet)
(צילום אביהו שפירא, ynet)
(צילום אביהו שפירא, ynet)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר