קונים מקרן נייד? כל מה שצריך לדעת לפני

רגע לפני שאתם קונים מקרן כיס נייד לסמארטפון, הבאנו לכם את כל המידע החשוב שצריך לדעת לפני: סוגים, גדלים, טכנולוגיות ומחירים. מדריך (דיגיטל, שיווקי)

אסף מגידו | מקודם |
הגיע הזמן למקרן נייד? אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מקרנים רגילים ומקרנים ניידים משמשים לצורך הצגת סרטונים, מצגות, הקרנות לקהלים גדולים וכדומה. כמובן, בשביל להקרין את התמונה צריך מסך למקרן.

תחום המקרנים התפתח בשנים האחרונות, וב-5 שנים האחרונות נוצרה קטגוריה חדשה של מקרנים ניידים לשימושים שונים. בתחילת הדרך המקרנים הניידים היו בעלי איכות נמוכה, בשונה מהמצב כיום ישנם מקרנים ניידים המספקים תמונה באיכות גבוהה מאוד, וכן עוצמות הארה גבוהות ביחס לעבר. עם זאת חשוב לדעת כי מקרן נייד אינו יכול להקרין בתנאי תאורה מלאים.

כאשר אנו אומרים "מקרן נייד" אנו מתכוונים למקרן שמשקלו נמוך מ-500 גרם. גם מקרנים רגילים קלאסיים, ניתן לנייד אותם היות ומשקלם הוא 2-4 ק"ג.

ישנם כמה סוגים עיקריים של מקרנים ניידים:

1. מקרנים ניידים קלאסיים למצגות – כאמור משקלם לא נמוך במיוחד, של יצרנים וותיקים כמו BENQ OPTOMA, EPSON ועוד... מקרנים אלו ניתנים לניוד, על אף שמשקלם לא עולה על 4 ק"ג, מקרנים אלו לא נכנסים תחת הקטגוריה של "מקרנים ניידים".

2. מקרני לד ניידים "סינים" – מקרנים אלו עובדים בשיטה של "מראות", איכותם ירודה, והם זולים מאוד, אולם משקלם נמוך בטווח של 400 גרם עד 1 ק"ג.

3. מקרני LED DLP פרימיום (מקרני כיס) – מקרנים אלו מאוד קטנים ומצוידים במעבד תמונה DLP של חברת השבבים טקסס אינסטרומנט. (לחלקם מערכת הפעלה ANDROID) מקרנים אלו יותר איכותיים !!! משקלם נמוך, 150-500 גרם, ונרחיב עליהם בהמשך הסקירה.

מחירו של מקרן נייד מתחיל מכמה מאות שקלים (500-600) ומסתיים בכמה אלפי שקלים ויכול להגיע אפילו לסכום של 4000 ₪ ויותר. ההבדלים משמעותיים מבחינת ביצועים אמינות ואיכות כפי שהם משמעותיים במחיר..

כיצד לבחור מקרן נייד?

כדי לבחור מקרן שיתאים לצרכים שלכם, חשוב להגדיר את הייעוד של המקרן ולאיזה מטרות הוא משמש: האם אתם חייבים שהוא יהיה קל משקל ונייד, האם אתם מעדיפים מקרן עם מערכת הפעלה מובנית, חיבור אלחוטי לסמארטפון או כניסה ל-USB, מקרן עם סוולה מובנית נטענת, אלו פונקציות שקיימות רק במקרנים ניידים LED DLP - אם אחת מהפונקציות הללו חשובות לכם סימן שאתם צריכים מקרן נייד.

מסך הקרנה למקרן נייד

בשביל לקבל תמונה איכותית מומלץ להקרין אל מסך מקרן כדי לקבל החזר אור גבוה. בשל אילוצי מיקום המקרן, ברוב המקרים תצטרכו מסך הקרנה ולא רק בשביל לשפר את תנאי ההקרנה. הגדלים המומלצים של מסכי הקרנה המתאימים למקרנים ניידים הם הגדלים 1.25 מטר, 1.52 מטר, 1.78 מטר. אלו מסכי הקרנה גדולים, אך לא הכי גדולים. מסכי הקרנה בגדלים הללו מומלצים ולא יותר מכך, היות והמקרנים ניידים הם חזקים אך לא מאוד, התמונה מתפזרת על המסך מקרן, וככל שהתמונה נפרסת על גודל גדול יותר כך איכות התמונה יורדת.

סוג המסך מקרן המומלץ לשימוש עם מקרן נייד, הוא מסך הקרנה חצובה, משום שהוא מתאים לניוד ממקום למקום, ואינו דורש התקנה קבועה של המסך אל הקיר.

מקרן נייד עם אנדרואיד

בחלק ממקרני ה- LED DLP הניידים, ישנה מערכת הפעלה אנדרואיד. פונקציה זו מייתרת את הצורך בשימוש במחשב נייד, ואת כל הסירבול והחיבורים שכרוכים בכך. אל המקרן ניתן לחבר עכבר אלחוטי ולהפעיל את המצגת או הסרט ישירות מהמקרן. זה מאוד נוח, שימושי, קל, וחסכוני.

מקרן נייד עם סוללה

אם אתם צריכים מקרן, להקרנה במקום בן אין מתח חשמל זמין, זהו יכול להיות פתרון נהדר עבורכם. ברוב מקרני DLP LED קיימת סוללת ליטיום מובנית המאפשרת שימוש של שעתיים עד 4 שעות. היתרון בכך, הוא גם במצבים בהם יש מתח חשמל זמין, אם הסוללה טעונה אינכם צריכים להגיע אל הפגישה והתחיל לחבר כבלים טרם הקרנת הפרזנטצייה.

מקרן נייד לסמארטפון

חיי נורה של מקרן נייד

בשונה ממקרנים רגילים המאובזרים במנורה "חמה", המאפשרת הקרנה ושימוש של 4000-6000 שעות, ולאחר מכן להחליפם (סיפור לא זול בכלל, 1000 ₪ בערך...) המקרנים הניידים מאובזרים בד"כ בנורת LED, וזה היתרון וגם החיסרון שלה. מצד אחד היא אינה חזקה כמו מנורה "חמה" ולא מאפשרת הקרנה במקומות מוארים מאוד (זה המצב נכון להיום, ייתכן ובעתיד הנורות יהיו חזקות יותר), אבל מצד שני לצד היתרונות שכבר הזכרנו, נורת הLED מחזיקה אורך חיים של פי 10 ומעלה, ומגיעה עד ל50,000 שעות הקרנה.

גם מחירה של נורת LED נמוך בהשוואה למקרנים בעלי נורה "חמה"

מחירים של מקרנים ניידים

מקרנים ניידים קלאסיים למצגות אינם זולים במיוחד ורוב החברות הפסיקו את יצורם ,עוצמת התאורה בהם יחסית גבוהה אך אינם נותנים מענה למי שרוצה להכניס את המקרן לתיק, או לקחת אותו בטיסה לדוגמא..

-מקרן נייד לד זול - מחירו של מקרן זה נע בין 400-1000 שקלים מקרנים אלו בעלי עוצמת תאורה נמוכה מאוד (LM20-120) אפילו ממקרן המצגות הנייד.

מקרנים אלו בעלי רזולוציה נמוכה מאוד, עוצמת תאורה נמוכה והם אינם מומלצים בדרך כלל למי שמחפש ביצועים בסטנדרט מסוים. מקרנים אלו יותר מתאימים בתור מתנה לילד יותר מאשר אלטרנטיבת הקרנה.

מקרן כיס LED DLP פרימיום - המוצלח ביותר מבחינת נתונים בקטגוריית המקרן הנייד , אלו מקרנים שמגיעים בחלקם עם מערכת הפעלה ANDROID ,עם עוצמת תאורה שמגיעה לגבהים שלא ראינו ממקרן נייד עד היום, ומגיע עד ל- 1000 אנסי לומנס, הרזולוציה גם כן מגיעה לאבחנה גבוהה עד FHD, כך שמקרנים אלו אמורים להתאים להקרנה של מגוון תכנים כגון סרטים, סדרות ,משחקי ספורט וכו.. וגם כן להתאים להקרנת מצגות ושימושים פחות מתקדמים.

ביצועי המקרנים : לקחנו לבדיקה כמה סוגים של מקרנים, ונתחיל בזה שקיבל את הניקוד הנמוך ביותר ונסיים במנצח!

מקרן הLED הזול - מקרן זה הוא קטן מידות וקל משקל , לאחר ההדלקה אנו שמים לב שהתמונה בברירת המחדל היא ריבועית והרזולוציה נמוכה מאוד ( אפשר לספר פיקסלים על המסך)

התמונה אינה תראה לעין אלא בחדר חשוך לחלוטין , החיבורים הקיימים הם ,VGA,HDMI, RCA וכניסת אודיו 3.5 לסאונד.

לסיכום: אנו לא ממליצים על מקרנים מסוג זה, אינם מקרינים בצורה מספקת שום תוכן.

המקרן הנייד הקלאסי למצגות - מיד בהדלקה אנו רואים שיפור בתאורה וברזולוציה לעומת האחרון אך עדיין שניהם אינם מספקים לצפייה בתכנים שאינם מצגות.

בהקרנת מצגת בחדר חשוך המכשיר ביצע את עבודתו כהלכה ,הטקסט היה ברור יחסית ולא ראינו שום פגמים בהקרנה, בהקרנת סרט לדוגמא הסיפור כבר היה שונה

הצבעים הכהים אינם ברורים וקל להבחין ברזולוציה הנמוכה, ומריחות בתנועות.

מקרן זה מיועד למצגות וכזה הוא, בהקרנת מצגות עושה את עבודתו נאמנה, בהקרנת תכנים אחרים כגון ספורט ,סרטים - הוא אינו מן המומלצים.

מקרן LED DLP פרימיום - עכשיו נכנסנו למים העמוקים, מיד בהדלקה גם בחדר ללא חושך מוחלט שמים לב לעוצמת התאורה הגבוהה, המקרן שבו השתמשנו בבדיקה זו הוא CLX X7

עוצמת התאורה 800 אנסי לומנס, התמונה נראית לעין וחדות התמונה לא מביישת אף מסך טלוויזיה LED באבחנה גבוהה.

למערכת ההפעלה המצויה במכשיר יתרונות רבים כגון- הפעלה דרך כרטיס זיכרון או USB אך ניתן גם להפעיל את המקרן בצורה אוטונומית ולגלוש בתכנים מוכרים דרך מערכת ההפעלה המותקנת במכשיר

אפליקציות כמו כרום ויוטיוב פעלו בצורה חלקה מאוד , התפעול ממש קל ונוח ממש כמו סמארטפון ANDROID , אופציה נוספת מאוד שמומלצת ונוחה שקיימת במקרנים אלו היא CASTING או MIRRORING

אפליקציות אלה,כגון AIRPLAY באייפון ואייפד, וMIRACAST וכו בANDROID ,תפקידן להקרין את תוכן מסך המכשיר שבידנו על גבי מסך המקרן ,הדבר היחיד שנדרש מאיתנו הוא ששני המכשירים הנ"ל יהיו מחוברים לאותה רשת WIFI .

התפעול מאוד נוח וקל וזהו פתרון מצויין למי שרוצה להקרין ללא מחשב נייד או קומפוננט אחר.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר