כמעט אסון

קוויבק סיטי: רחפן התנגש במטוס נוסעים

הרחפן פגע במטוס הנוסעים בעת שהמטוס ביצע נחיתה בשדה התעופה של העיר קוויבק סיטי שבקנדה. על המטוס היו שמונה נוסעים והוא הצליח לנחות שלום וללא פגע (מעניין)

(צילום: שאטרסטוק)

יותר רחפנים באוויר, חלקם יכולים להגיע לגבהים משמעותיים למרות שיש צורך ברישיון מיוחד לכך אך עד עתה ללא תאונה משמעותית כפי שכמעט קרה השבוע בקנדה שם פגע רחפן במטוס נוסעים שנחת בשדה תעופה בעיר קוויבק סיטי. זו הפעם הראשונה שבה כלי טיס בלתי מאויש מתנגש במטוס מסחרי בקנדה.

לא דווח על נפגעים בתקרית החריגה, שאירעה ביום חמישי בנמל התעופה הבינלאומי ז'אן לסאז'. מטוס הנוסעים שבו התנגש הרחפן, שייך לחברת התעופה Skyjet Aviation. כלי תקשורת בקנדה דיווחו שבזמן ההתנגשות היו על המטוס שישה נוסעים ושני אנשי צוות.

"חשתי הקלה גדולה שהמטוס נפגע באורח קל והצליח לנחות בבטחה", אמר שר התחבורה גארנו בהודעה שפרסם.

על פי החוק, רחפנים אינם מורשים לטוס במרחק של כשישה קילומטרים משדות תעופה, מנחתי מסוקים ומעגנים למטוסי ים בקנדה. לפי החוק הקנדי, כל מי שמעמיד בסכנה כלי טיס עשוי לספוג קנסות כבדים ואף מאסר.

השימוש ברחפנים זינק בצורה משמעותית בצפון אמריקה, אירופה וסין, והרשויות באזורים אלה דואגות בעיקר מפגיעה בפרטיות של תושבים בשל צילום מהאוויר של חצרות ומרפסות ומהתנגשות במטוסים מסחריים. חשש זה הוביל את סוכנות התעופה של האו"ם לתמוך בהקמת רשות עולמית אחת בנושא רחפנים כזו שתסדיר את השימוש בהם ותגביל אותו בצורה חוקית.

על פי הדיווח בקנדה, מתחילת השנה קיבל משרד התחבורה של קנדה דיווחים על 1,596 תקריות שונות שבהן היו מעורבים רחפנים. ב-131 מהמקרים נשקפה סכנה לבטיחות התעופה האווירית. בנובמבר 2016 נאלץ מטוס מסחרי קנדי שעליו 54 נוסעים להסתובב כדי להימנע מפגיעה של כלי טיס בלתי מאויש ליד טורונטו. באירוע נפצעו שני אנשי צוות.

בישראל עד עתה לא היו תאונות או נפגעים מרחפנים אך בהחלט נראה כי צריך לתת את הדעת על כך לאור היכולות העולות שלהם אל מול המחיר שיורד כל העת והופך את הכלים האלו לזמינים בקלות יחסית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר