בעקבות "כיכר השבת"

מלכיאלי למשרד הביטחון: "הציבו תמרורי אזהרה במעברים לשטחים"

בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת" על בני המשפחה החרדית שהמשיכו בטעות בנסיעה לשכם, דורש ח"כ מיכאל מלכיאלי ממשרד הביטחון, הצבת תמרורי אזהרה בולטים בדרכים (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ח"כ מכאל מלכיאלי (צילום: שלומי כהן )

בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת" על בני המשפחה החרדית מירושלים שנכנסו בטעות ללב העיר שכם בשל חוסר שילוט נכון המזהיר מפני כניסה לעיר הערבית המסוכנת, פונה ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) למנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם בבקשה להציב שלטי אזהרה והכוונה ברורים.

במכתב שכותב מלכאלי למנכ"ל משרד הביטחון נכתב: "אמש פורסם באתר "כיכר השבת" אודות משפחה ירושלמית שנסעה לשומרון, בהמשך הדרך בכביש חווארה המשיכה המשפחה בנסיעה ללא הפרעה אל תוך העיר שכם. ב"ה ובחסדי שמים, ובפעילות מהירה של כוחות הביטחון המשפחה חולצה בשלום ללא פגע".

לדבריו: "אין להכביר במילים אודות הסכנה הטמונה באירוע מעין זה, אשר יכול היה להסתיים בלינץ אכזרי ובפגיעות מהותיות בנפש וברכוש".

מלכיאלי הוסיף: "משיחה שקיימתי עם נהג הרכב עולה תמונה קודרת, הן מבחינת הכוונת הנהגים למקום ואזהרתם באופן ברור מהסכנה הקיימת, הן מבחינת תאורת המקום מה שיאפשר שדה ראיה רחב ויקל קבלת החלטות מהירה ועניינית במצבים אלו".

מכתב מלכיאלי למנכ"ל משרד הביטחון

"הנני פונה אליך", כותב הח"כ מש"ס למנכ"ל המשרד, "זאת על מנת למנוע אסון בעתיד ומתוך הבנה כי אין סומכים על הנס, לדאוג ולוודא תקינותם וראייתם של תמרורים בגודל ראוי, אשר יתריעו בפני הנהג הישראלי אודות הסכנה הצפויה במקומות מועדים לפורענות אלו".

כזכור, בשיחה עם "כיכר השבת", שחזר אברהם לוי, גבאי בית הכנסת "זכור לאברהם", את אשר אירע: "נסעתי לכיוון הר ברכה בשומרון, כל הדרך היה יחסית טוב, הכל היה בסדר, אמרו לי שאני צריך לעבור את היישוב 'חווארה', ואז מסיבה כלשהי, כנראה שהשילוט שם לא ברור מספיק, המשכתי ישר. אני נוסע וקורא הכל בערבית, לא רואה שום סממן ישראלי, גם לא לוחיות זיהוי ישראליות".

"התקשרתי ליהודי שאני אמור לפגוש בהר ברכה" משחזר לוי: "והוא אומר לי כנראה אתה בחווארה, אני ממשיך ונוסע, והוא אומר לי 'זה לא יכול להיות שלא הגעת', אני אומר לו 'חכה, יש רמזור אדום', הוא ענה לי 'רמזור? אין רמזורים בדרך'. הוא הבין שאני בתוך שכם ועשה לי שיחת ועידה עם כוחות הביטחון, הם הבינו באיזה אזור אני נמצא".

אברהם לוי משחזר את ההסתבכות בלב שכם

לוי שחזר את רגעי הפחד: "זו היתה שעה של פקקים, כל הבחורים יצאו מבתי הספר. הרגשה לא נעימה, להיות רכב עם זיהוי צהובה, ואתה לבד, רואה את השנאה שלהם בעיניים. לקחתי את הנשק, דרכתי את הנשק. הוא אומר לי (בטלפון. ק.ר.) 'אתה לא נוגע בנשק, תוריד את הכיפה, שלא יהיה סממן יהודי'".

"עשיתי פרסה, כוחות הביטחון ראו בדרך שאני פרססתי ואמרו לי שאני בכיוון הנכון. היינו בלחץ, אישתי והבת שלי קוראות תהילים". הוא מספר כי לאחר מספר דקות "הגענו לאזור שמישהו מהצבא זיהה אותי ואמר לי שאני בכיוון הנכון".

לוי מתח ביקורת על אי השילוט הנכון שאמור להזהיר את הישראלים: "שאלתי את החייל למה אין שילוט, לפחות מחסום צה"לי, שמישהו שטועה בדרך יידע לעצור, שיבין שהוא נכנס לשטח פלסטיני. אני מבין את אלו שמתבלבלים, אין מספיק שילוט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר