במכתב נוגע

אזריה: לא נהיה לעולם אותה משפחת אזריה

החייל היורה פנה במכתב נרגש לנשיא המדינה רובי ריבלין בבקשת חנינה כשהוא מצהיר שלו ידע שהמחבל לא היה ממולכד לא היה יורה וביקש מהנשיא לקצר את עונשו (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

אלאור אזריה, שמרצה שנת מאסר וחודשיים בכלא צבאי בגין הריגת מחבל מנוטרל, הגיש הערב (ה') בקשת חנינה לנשיא המדינה ראובן ריבלין. "למשפט צדק, לצערי הרב, לא זכיתי - זו תחושתי ושום דבר לא יכול לשנות אותה. מכל מקום, את מידת הצדק והרחמים, שהיא תמצית מוסד החנינה, מבקש אני מכבוד הנשיא בפנייה זו".

בבית הנשיא אישרו את הדברים והודיעו כי הבקשה תועבר כמקובל בבקשות חנינה של חיילים, ותטופל מול משרד הביטחון וצה"ל לקבלת חוות דעת. לפני שיודיע על החלטתו, הנשיא יקרא את עמדת הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט, שכאמור קיצר את העונש בארבעה חודשים ושל הפרקליט הצבאי הראשי תא"ל שרון אפק.

בסמכותו של ריבלין לעקוף את הרמטכ"ל ולקצר עוד יותר את עונשו של אזריה במסגרת החנינה, מחודשים בודדים ועד ליתר תקופת המעצר - כלומר שחרור מיידי מכלא 4 כפי שאזריה מבקש. באופן תיאורטי, אם הנשיא יקצר את העונש באופן חלקי וועדת השליש תפחית בגין התנהגות טובה, אזריה עשוי להשתחרר כבר בחודשים הקרובים.

אזריה החל לרצות את עונשו בחודש אוגוסט. תחילה הוא נידון לשנת וחצי מאסר, אולם בחודש שעבר הורה הרמטכ"ל גדי איזנקוט על קיצור עונשו בארבעה חודשים.

אזריה התייחס במכתבו לטענות כי לא התחרט. "אני קורא ושומע את התגובות בקשר להחלטתי שלא להביע חרטה על הירי במחבל", כתב אזריה בבקשת החנינה. "זה לא מדויק: אילו הייתי יודע בוודאות, באותן שניות מתוחות בזירה, שהמחבל אינו ממולכד - לא הייתי יורה, חד וחלק. לכן, ובדיעבד בלבד, הירי במחבל היה טעות מבצעית", הוסיף.

אזריה הוסיף: "כבר לא נהיה לעולם אותה משפחת אזריה מרמלה. אני סבור כי עונש כבד נחת עלינו, גם מבלי שארצה את כל תקופת המאזר שנגזרה עליי. זו העת לרחמים. אני מבקש לשוב אל חיק משפחתי, לסייע באיחוי השברים, לסייע להוריי לשוב לחייהם הקודמים ולנסות לשקם את עצמי אחרי החוויה הקשה הזאת שנחתה עלינו בשל החלטתי לשרת את ארצי-מולדתי בנאמנות".

החייל היורה כתב עוד לנשיא ריבלין: "המשפט מאחורינו, כבוד הנשיא. קיבלתי את הדין. אני יושב בכלא, רחוק מהמשפחה, מבודד מהעולם. האמן לי, אני יושב וחושב על הנסיבות: חייל ישראלי שחירותו נשללה ממנו כי פעל נגד בני עוולה אשר באו לשפוך דם יהודי".

"אני מאמין שדי לי במה שעברנו משפחתי ואני, וכי במילות התפילה של יום הכיפורים, הגיעה עת 'לקום מכיסא דין ולשבת על כיסא הרחמים'. בכוחך, כבוד הנשיא, לחון אותי ואני מבקש, בכל לשון של בקשה, לשקול בכובד ראש ולקחת בחשבון את מכלול הנסיבות ולסיים את שהותי בכלא ולשוב אל חיק משפחתי. ראה נא לנגד עיניך את אמי ואבי, את אחיותיי ואחי, זכור נא את הנסיבות במלואן בבואך לקבל החלטה".

כזכור, נערך קמפיין הדסטרט בו גייסו כספים עבור אזריה, הקמפיין נחל הצלחה ונאספו דרכו יותר מ-250 אלף ש"ח שיימסרו לו כשייצא מהכלא כדמי פיצוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר