האם כדאי? גנרטור מושתק Schimler CHAMP 2000W

האם "גנרטור מושתק" הוא באמת מושתק? לגילינו דגם מוצלח שעונה גם על דרישת האיכות והאמינות, ולא פחות חשוב: שישמור על שקט (MEN, שיווקי)

אסף מגידו | מקודם |
האם כדאי? גנרטור מושתק. (צילום: יחצ)

גנרטור מושתק 2000 מבית CHAMPION

גנרטור מושתק זה מספק 2000W מתוכם 1800W באופן רציף וקבוע, לגנרטור זה ישנם הרבה תוספות וחידושים מעניינים, שאותם ננסה להעביר לכם בצורה הטובה ביותר.

בעל מנוע INVERTER שעליו נרחיב בהמשך אך הנתונים אומרים שממרחק של 7 מטר עוצמת הרעש אינה עוברת את סף ה53 דציבל (פחות מגובה קול של שיחה ממוצעת).

בנוסף ישנם גם מנגנון COLD START חדשני שמיועד לעזור בהפעלה במזג אוויר קר, ומנגנון CLEAN POWER שעוזר לגנרטור לנצל את מלוא האנרגיה המיוצרת ובכך לחסוך בדלק ועוזר בארכת חיי המנוע.

מנגנון נוסף שקיים הוא LOW OIL SHUTDOWN חיישן שמצוי בגנרטור מכבה את הגנרטור מושתק בחוסר שמן כדי למנוע נזק, מנגנון זה עוזר מאוד וידוע ששמן היא אחת הבעיות השכיחות בגנרטורים.

הגנרטור אמור לעבוד 9.5 שעות רצוף ממיכל מלא (4 ליטר) תוך ניצול של 25% בממוצע מכוח הגנרטור , כמובן הוא כולל מייצב מתח דיגיטלי חדשני כך שאין חשש להפעיל עליו ציוד הגברה או מחשוב.

בנוסף בגנרטור מושתק זה מצוי מנגנון PARALEL המיועד לחיבור של גנרטור נוסף לזה הקיים, לשרשר בינהם ולקבל יותר כוח ואפשרויות חיבור מקבילות.

מומלץ כאמור לבצע את פעולות ההרצה במשך 5 שעות לגנרטור לפי הוראות היצרן ובכך להאריך את חייו ולהפחית בלאי.

הרבה תוספות וחידושים מעניינים. צילום: יחצ

קדימה, מתחילים....

ברגע פתיחת הקרטון אנו רואים את כל הדברים המצורפים לגנרטור, חוברת הפעלה באנגלית, משפך לשמן , כבל חשמל לשקע 12V ומפתח לפתיחת פלגי הגנרטור.

הוצאנו את הגנרטור מן הקרטון ואז נוכחנו לדעת כמה קטן וקל הוא, נישא ביד אחת די בקלות, הידית בצורת X מחלקת את המשקל בצורה מעולה ומקילה מאוד על הנשיאה.

העיצוב חדשני ומושך ונראה תכליתי מאוד, כמו שאמרנו מלמעלה נמצאת הידית, בצד אחד נמצאת עמדת הבקרה שלנו הכוללת את נורות החיווי שלנו (OVERLOAD,חוסר שמן ,צריכת חשמל)

וכמובן גם את כל המתגים והידיות הרלוונטיים כמו מתג הפעלה ,מתג חסכון באנרגיה ברז דלק,CHOKE, וידית משיכה להנע , קצת למטה ממוקמים כל החיבורים שלנו הכוללים 2*220V ועוד חיבור של 120V לכל צורך.

בצד אחד נמצא צינור הפליטה המוגן ע"י רשת בטחון, ולמעלה נמצאת פיית הדלק, כאמור זהו מנוע 4 פעימות שצורך דלק 95 רגיל ושמן 1030 בנפרד, כמו בכל רכב ממוצע.

נתונים רשמיים:
מנוע אינוורטר
מתח: 2000W
מתח רציף: 1700W
מנוע: 4 פעימות (שמן 10W-30) ודלק 95
נפח :4 ליטר
משקל 22 ק"ג
עומת רעש : 53.0 dBA
כולל מייצב מתח דיגיטלי מתקדם
כולל ידית נשיאה בצורת X

פעולת הגנרטור

כמו שציינתי קודם: תמיד מומלץ לפעול על פי הוראות היצרן ולבצע הרצה לגנרטור, כלומר הפעלה עם עומס נמוך או כמעט בלי עומס למשך 5 שעות, פעולה זו עוזרת לנו להוציא מן הגנרטור את המירב מבחינת ביצועים והן מבחינת אורך חיים.

לפני שמתחילים חשוב לציין שהפעלת הגנרטור מושתק או רגיל אסורה בחדר סגור או אטום, אלא במקום שמאוורר היטב או מקום פתוח.

אחרי מילוי שמן ודלק ראשוני אנו מתחילים בתהליך לפי הוראות ההפעלה - בדיקת שמן ודלק ,ווידוא מתגים, משנק, ברז דלק וכו.. זו פעולה שצריכים לעשותה בכל הנעה.

מייד במשיכת ידית ההנעה התעורר הגנרטור לחיים והתחיל לגרגר בחמימות, הרעש יציב אך נמוך בהחלט, מנוע האינוורטר המצוי בגנרטור זה כולל בתוכו טכנולוגיה מהפכנית SMART ECONOMY MODE - טכנולוגיה זו נועדה להוריד מעומס החשמל ובכך מספקת הפעלה שקטה יותר וחסכונית בדלק, כמו כן גם מנגנון הCOLD START החדשני שעוזר לגנרטור להניע בקלות גם במזג אוויר קר הוכח כיעיל מאוד.

החיבורים הם ממש כמו בכל בית והשימוש בהם פשוט מאוד, פשוט לחבר את כבל המכשיר לשקע ולהנות מחשמל גם במקומות שזהו מצרך נדיר.

אם אנו נוסעים לקמפינג ואין חשמל בנמצא, או אם אנו צריכים חשמל באתר בנייה ,ובכלל לכל דרישה כלשהי לחשמל זמין, שקט וקל לתפעול זהו מוצר שיתאים בהחלט, כמובן שצריך להתחשב בהספק המנוע ולהבין אילו מכשירים יוכלו להיות מופעלים ע"י הגנרטור.

פעולת הגנרטור נמשכה ללא הפרעה לכמה שעות טובות (4-5) כאשר ניצלנו בערך 85% מהספק החשמל באופן סדיר לאורך זמן זה.

הגנרטור קל מאוד ונוח לתפעול ומסוגל להפעיל ציוד רב לאורך זמן ללא שום בעיות, גם אם איננו אנשים שמתמחים בכזה ציוד הפעלת הגנרטור הזה תהיה פשוטה מאוד לכל אחד.

מסקנות

ישנם כמה דברים שהרשימו והבדילו את הגנרטור הזה מאחרים: עוצמת הרעש הנוצר מהפעלת הגנרטור מאוד נמוכה וגם במרחק די קרוב לגנרטור ניתן לנהל שיחה בלא מפריע.

הדבר השני שאינו נופל בחשיבותו הוא כמה הגנרטור הזה קל משקל ונוח לנשיאה, עם 22 הק"ג שלו נוח מאוד לנשיאה בעזרת הידית X המיועדת.

בנוסף, נתון חשוב לגנרטור זה הוא קלות התפעול שלו ופעולתו הסדירה והבטוחה, הגנרטור עבד למשך שעות ארוכות כולל תדלוק ביניים בזמן פעולה. לא נשמע אפילו כחכוח מן המנוע השקט והוא המשיך לעבוד כסדרו ללא שום תקלה.

הגנרטור הזה מומלץ לכל אחד, מהאדם הפשוט היוצא לקמפינג עם משפחתו ועד איש המקצוע הזקוק לחשמל בשביל כליו.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר