לא נחים

"הימים השקטים" בנתב"ג הפכו לעמוסים במיוחד

העומסים הידועים בנתב"ג, בתקופת החגים או חודשי הקיץ, נמשכים השנה גם לחודש נובמבר, שמחודש שקט ורגוע הפך לחודש עמוס במיוחד בטסים שגרמו לתורים ארוכים (תיירות)

נתב"ג (צילום: יוסי זליגר - פלאש90)

נתב"ג וחגים, זה לא הולך ביחד. חודשי החגים מאופיינים בעומסים נוראיים בשדה התעופה, כשאלפי טיסות יוצאות ונכנסות, כנ"ל חודשי הקיץ כשעונת התיירות בשיאה ויוצרת נחילי אנשים המזדחלים בתורות של שעות. הפיצוי אמור להגיע בתקופות הרגועות יותר של השנה בהן אמורות להיות קלות עבור היוצאים והשבים בשדה התעופה הגדול בישראל. הרי לא מדובר בתקופה של חופשות גדולות, מזג האוויר ברוב חלקי העולם, בעיקר באירופה השכנה, הוא לא אידאלי לטיול ואין לרוב האנשים לחץ או סיבה מובהקת לטוס דווקא בזמן הזה.

כך אמור להתנהל גם חודש נובמבר. חודש ללא חגים, חגיגות הסיילים באירופה לא בשיאה, ומזג האוויר לא חמים ולא מושלג שהרי אז זאת סיבה טובה לחובבי הסקי לנסוע, אלא קר וגשום. כך שאין סיבה מספיק טובה לעזוב את הארץ, כך לכאורה.

אלא שדווקא עכשיו הומה נתב"ג ועמוס נוסעים לא פחות מהעונות המבוקשות. 1,488,948 איש יעברו כאן עד סוף החודש. לצורך ההשוואה בנובמבר 2016 עברו בנתב"ג 1,231,470 כלומר גדילה של 21 אחוזים - 257,478 איש.

אם באותה תקופה בשנה שעברה כמות הטיסות בנתב"ג עמדה על 7,738, השנה מדובר בגדילה של כ-1,500 טיסות יותר. 9,193 טיסות רק בנובמבר 2017, גם כאן מדובר בגדילה של כ-20 אחוזים. החודש למעשה מביא איתו כ-1,035 המראות בשבוע לעומת רק 892 המראות שהיו מדי שבוע בשנה שעברה ו-799 המראות שבועיות בנובמבר 2015.

הסיבות לעומס דווקא בתקופה הזאת של השנה הן רבות. כמובן שהחלום של "שמיים פתוחים" – אותו הסכם היסטורי מלפני כחמש שנים, הביאו לנסיקה במספר הטיסות מישראל ואליה. עוד ועוד חברות תעופה זרות נכנסות לארץ מדי שנה (עלייה של כ-34 אחוזים לעומת חורף 2016), כשחברות הלואו קוסט בתוכן ומתחרות על הארנק הישראלי. אלו מושכות גם את החברות הסדירות והוותיקות להוריד מחירים ולצאת במבצעים חסרי תקדים בתכיפות גדולה.

ויעדים חדשים שהתווספו למפת המטייל הישראלי גורמים לסקרנות הישראלית לחפוץ ולחזות במו עיניו באלו היעדים

תוסיפו לכך את חברות האשראי, שחלקן חברו לחברות התעופה, ומעודדות צבירת נקודות ורכישת כרטיסי טיסה מוזלים. התחרות בתחום המלונאות והשכרת הדירות גם היא מקלה על התייר לרצות להגיע לחו"ל וכמובן גם השקט הביטחוני היחסי ששורר כאן מאז צוק איתן מביא איתו יציבות, לא רק מדינית – ביטחונית אלא גם כלכלית ונפשית.

בהתאמה לתקופות אחרות השנה, גם החודש היעד שאליו מגיעים הכי הרבה מישראל הוא איסטנבול בירת טורקיה וזאת מכיוון שמדובר ביעד הקונקשן המבוקש ביותר, ממנו רוב הנוסעים מישראל ממשיכים ליעדים אחרים.

על פי הנתונים הימים העמוסים ביותר בתקופה זו הם ימי חמישי אשר פותחים סוף שבוע שלם של אפשרויות לחופשה קצרה וזולה. כך למשל בשני ימי חמישי האחרונים יותר מ-60 אלף ישראלים יצאו מהארץ וביום חמישי הקרוב תצאנה מישראל 374 טיסות עם 60,628 נוסעים. שיהיה לכולנו בהצלחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר