כך יכולה קוקה קולה לחסל את החברות המתחרות

קוקה קולה, שנתבעה בתביעה ייצוגית בשל מחיריה הגבוהים, נשאלה על ידי השופט מדוע אינה מבצעת הוזלה למוצריה, שיכולה להביא לשליטה מוחלטת שלה בשוק. האם בקרוב לא נראה יותר משקאות של פפסי? (צרכנות)

(צילום: שאטרסטוק)

בדיון שנערך לפני כחודשיים בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד חברת קוקה קולה בגין הפרזת מחירים, התייחס שופט בית המשפט המחוזי מחוז מרכז עופר גרוסקופף לסיבה בגינה קוקה קולה לא מורידה את מחירי המשקאות שהיא משווקת.

השופט אמר לנשיא קוקה קולה יואב נחשון: "אתה לא מוריד את המחיר אבל יש סיבה טובה לכך שאתה לא מוריד את המחירים, ואם היית יכול להוציא את המתחרים היית שמח להוציא את המתחרים. אתה לא מוריד את המחירים כי זה יפגע ברווחיות שלך בסופו של דבר, נכון? אתה מעדיף להישאר עם 88% מהשוק, עם מתחרים ב-12% ברמת מחירים שהראית היום ולא להוריד אותם לרמת מחירים תחרותית ולהוציא את המתחרים שלך מהשוק".

תגובת נחשון הייתה כי הוא מקבל את כל דברי השופט - למעט החלק האחרון המתייחס להקטנת התחרות. הוא הדגיש "אנחנו בדיוק בתחרות, אנחנו נמצאים תמיד באזור התחרות".

גרוסקופף שאל את נחשון מדוע קוקה קולה לא מבצעת הורדה משמעותית במחיריה, כך שיהיו באזור המחירים של המתחרות, או לפחות לא עשרות אחוזים יותר כפי שקורה היום. נחשון השיב כי: "אם אני אוריד את המחירים למחירים של פפסי לצורך העניין, אז מה שיקרה לפפסי זה מה שקרה ל-RC. הם ייעלמו. ואז אני אחטוף תביעה על מחירים טורפניים".

נחשון נשאל עוד אם מחיר המחירון שהחברה קובעת אחיד לכלל המוצרים שלה, והשיב כי "למיטב זיכרוני ברובם. אני לא בטוח עכשיו אם 'פנטה' באותו מחיר אבל למיטב זיכרוני 'ספרייט', 'זירו' ו'קוקה קולה' באותו מחיר מחירון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר