לא לשפעת

הטיפים שיעזרו לעבור את החורף בלי שפעת עונתית

כמה דברים מעצבנים כלולים בלהיות מצונן? מסתבר שיש כמה טיפים שיכולים לגרום לזה לא לקרות - מה שצריך זה סבלנות, התמדה ולהרגע ומהר. והכי חשוב שיהיה לבריאות (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

החורף אמנם מתעכב מעט אבל הוא עוד יגיע ובגדול, ולצד הטוב והשפע שמביא איתו הגשם חשוב לזכור את תופעות הלוואי שמגיעות עם מזג אוויר קר, ובראשם הצינון הקל שמהר מאוד מתפתח לשפעת שיכולה לשבש את החיים.

כשזה קורה צריך להתייעץ עם רופא שיציע דרכי פעולה והתמודדות, אך לפני שזה קורה ניתן לעשות פעולות שיימנעו מהשפעת להגיע, וגם אם אתם מרגישים שזה מתחיל - הרבה יותר קל לחסל אותה כשהיא קטנה.

צילום: שאטרסטוק

מה באמת עובד עליי?

מדפי בית המרקחת עמוסים בתוספים שאמורים על פי ההבטחות להכניס אור ואנרגיה לחייכם, כזאת שתשדרג את איכות החיים שלכם, כשבפועל הם לא מועילים בכלום. עם זאת, דווקא נטילת תוסף אבץ תוכל לסייע בקיצור משך ההחלמה מהצטננות. כך עולה מבדיקה נרחבת בנושא שנערכה ב-2013. נכון, תוספי האבץ עלולים להשאיר טעם מתכתי בפה, אך יש סיכוי טוב שהם ימנעו מכם כמה ימים של סבל, ואל תשכחו שהצינון מנטרל את חוש הטעם לחלוטין. אם אתם בכל זאת לא רוצים לקחת תוספי תזונה, תוכלו למצוא אבץ בשיעור גבוה גם באגוזים, בפטריות, בתרד, בעוף ובאבוקדו.

צילום: שאטרסטוק

בלי לחץ

הלחץ משפיע על הגוף בצורה שלילית ביותר, הוא גורם בין היתר להחלשת מערכת החיסון. חוקרים מאוניברסיטת ויסקונסין מצאו לדוגמה כי תרגול מדיטציה יכול להפחית את תסמיני השפעת בשיעור שנע בין 35 ל-60 אחוזים.

מחקר אחר אף מצא כי גם עיסוי טוב יכול לחזק את המערכת החיסונית ולקצר את משך ההחלמה מהתקררות ומשפעת. לדברי החוקרים, העיסוי משפר את זרימת הדם ובכך מעצים את הבריאות הכללית של הגוף.

צילום: שאטרסטוק

חריף לך?

מחקרים שפורסמו הצביעו על תרומתו של הפלפל האדום לבריאות, באחד הבולטים שבהם אף הבטיחו שהוא יאריך את תוחלת החיים. פלפל אדום אחד מכיל כ-150 מיליגרמים של ויטמין C – פי שניים מהכמות המומלצת לנשים. לשם ההשוואה, תפוז מכיל 100 מיליגרמים של ויטמין C בלבד. אם זה לא מספיק, הפלפל מכיל גם נוגדי חמצון שעוזרים להילחם בדלקות.

פלפל אדום לא מדבר אליכם? מחקר מ-2001 שפורסם בכתב העת Advances in Therapy מצא כי גם שום יכול לעזור במקרה הזה. מהמחקר עולה כי בקרב אנשים שצרכו שום במשך 12 שבועות במהלך חודשי החורף, נרשמו פחות מקרים של הצטננות ושפעת, בהשוואה לאלו שנטלו תרופות פלציבו.

צילום: שאטרסטוק

מים, מים מים

אחד הדברים היותר מציקים בהצטננות זה ההפרשות הרבות מהאף. שתייה מרובה של מים עוזרת לסלק את אותן הפרשות במהירות רבה יותר. בנוסף, התקררות שמלווה בחום עלולה לגרום להתייבשות, שמפחיתה את היכולת של הגוף להילחם במחלה. לכן, עם כל הקושי שבדבר, מומלץ להימנע משתיית קפה שמייבש עוד יותר את הגוף, ולהחליף אותו במים ובתה ירוק. כן, אין הפתעה גדולה בסעיף הזה, אבל זה אחד הדברים החשובים ביותר שאתם יכולים לעשות כדי לעזור לעצמכם להבריא.

צילום: שאטרסטוק

פירות ועכשיו

בשוק או בסופר, איפה שלא תסתובבו תוכלו למצוא אותם. פירות ההדר שמתחילה עכשיו עונתם מונחים כבר על הדוכנים ומפוצצים בויטמין ,C בעבר האמינו שלוויטמין C יש את הכוח למנוע התקררות ושפעת. אך כיום המחקרים מראים שזה לא המצב, אך מודים שהוא אכן עושה את העבודה כשזה נוגע לקיצור משכי ההחלמה ולהקלה בתסמינים. סקירה נרחבת בנושא מצאה כי ויטמין C יכול לקצר את משך ההחלמה ביום בממוצע. זה אמנם נראה מעט, אך בשיאה של המחלה, אף אחד לא יתנגד לעוד יום אחד נטול נזלת ודמעות.

עונת המעברים

מי קורה לסבתא? גרגור מים עם מלח יסייע לנקות את הגרון, ורופאים מומחים ממליצים להקפיד לעשות זאת בכל כמה שעות עד להקלה בתסמינים. בנוסף, חשוב להקפיד לנקות את דרכי הנשימה בכל כמה דקות, עדיף בעזרת אדים מסיר. זאת כדי לפרק את הליחה, למנוע ממנה להצטבר בדרכי הנשימה - דבר שעלול להאריך את תקופת ההחלמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר