ניצחון חרדי

בג"צ: הבחירות לרבנות טבריה יתקיימו ביום שני

בג"צ דחה הערב את העתירה נגד הבחירות לרבנות העיר טבריה. כעת זה סופי, הבחירות יתקיימו בעוד ארבעה ימים. מועמד הציונות הדתית בעיר הרב שלמה דידי לא יוכל להתמודד לתפקיד (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב בוחבוט לצד נשיא המועצת (צילום: באדיבות המצלם )

בית המשפט העליון דחה הערב (חמישי) את הבקשה לצו ביניים הדוחה את הבחירות לרבנות העיר טבריה, שצפויות להתקיים ביום שני הקרוב, בשל טענות שונות באשר להליך הקמת גוף הבוחר, כדוגמת הטענה כי אין אשכנזים בגוף הבוחר. גם ראש העיר תמך בעמדה כי יש לדחות את הבחירות. טענות העותרים יעלו לדיון בפני השופטים לאחר הבחירות.

בין אלו שניהלו את האבק נגד הבחירות היו גורמים דתיים לאומיים שביקשו למנות את הגאון רבי שלמה דידי, אך הרב נפסל מלהתמודד על ידי היועץ המשפטי לרבנות עו"ד הראל גולדברג, בטענה כי הרב אינו מחזיק כושר לרב עיר. פעילי אופוזיציה טענו כי מדובר בהחלטה פוליטית המשרתת את ש"ס.

אך למרות הטענות, בג"צ החליט הערב לדחות את העתירה ולאפשר את קיום הבחירות לרבנות העיר טבריה במועד המתוכנן.

יצוין, כי נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן הביע את תמיכתו בגאון רבי משה בוחבוט. הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף בתחילה התנגד למינוי, אך לבסוף העניק את ברכתו למהלך.

לצד הרב בוחבוט מתמודד הגאון רבי יוסף שלוש, חתנו של הגאון רבי דוד פרץ זצ"ל, רבה של טבריה שהלך לעולמו בשנה שעברה שככל הנראה יזכה לתמיכת אוהדי הרב דידי.

כזכור, ראש העיר יוסי בן דוד אמר הבוקר בראיון ל"כיכר השבת", כי הוא תומך בדחיית הבחירות: "מול הסערה שמתחוללת בימים אלו בעיר טבריה, נכון יהיה לדעתי לדחות את מועד הבחירות זאת מתוך כבוד לכל הרבנים המועמדים וגם לתושבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר