מתים מרעב

קטסטרופה בתימן: כ-130 ילדים מתים כל יום

המדינה בדרום מערב אסיה נמצאת בעיצומה של מלחמה בין המורדים לממשלה, הקואליציה הסעודית החליטה לפני כמה ימים להטיל מצור על המדינה והמצב מחמיר (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מפנים ילד שנפטר (צילום: מתוך טוויטר)

ארגון סיוע בינלאומי בשם "הצילו את הילדים" מסר כי לפחות 130 ילדים מתים מדי יום בתימן בשל רעב כבד ובשל מחלות. אנשי הארגון מסרו אתמול (ד') כי המשך המצור של הקואליציה הסעודית, הנאבקת במורדים החות'ים השיעים הנתמכים בידי איראן, צפוי להחריף את שיעור התמותה במדינה השסועה.

לפי ההערכות, כ-50 אלף ילדים מתו בתימן מאז תחילת השנה. בארגוני הסיוע מזהירים מפני מחלות מדבקות שמתפשטות במהירות וטוענים כי מיליון ילדים עלולים להידבק בדיפתריה, המתפשטת במהירות, וכי יש חשש להתפרצות מחודשת של כולרה, שהתפשטותה דעכה אחרי מספר מקרי שיא - כ-900 אלף בחצי שנה.

בשל הלחימה במדינה, ערב הסעודית חסמה את הגישה לנמלי התעופה והים של תימן אחרי שהמורדים שיגרו טיל לעבר ריאד מוקדם יותר החודש. ירי הטיל הביא את ריאד גם להטיל את האחריות על איראן שלדבריה מממנת את המורדים החות'ים.

ביום שני הודיעה ריאד כי היא תסיר את המצור אחרי ביקורת בינלאומית נוקבת כלפי המהלך בעיקר מסיבות הומניטריות, אך יהיה זה תקף רק במוקדים שבשליטת הממשלה של הנשיא המודח עבד רבו מנסור האדי.

שלוש סוכנויות של האו"ם קראו היום לערב הסעודית להסיר את המצור מתימן והזהירו כי אלפים בסכנת חיים בשל המצב במדינה. "מחיר המצור הזה נמדד במספר החיים שאבדו", מסרו דייויד ביזלי, אנתוני לייק וטדרוס אדהנום גהברייסוס, ראשי תכנית המזון העולמית, יוניצ"ף וארגון הבריאות העולמי. הם הזהירו כי שבעה מיליון איש נמצאים על סף רעב גם ככה, וללא פתיחת הנמלים שנסגרו, המספר הזה עלול לזנק בעוד 3.2 מיליון.

ראשי הסוכנויות של האו"ם קראו לסעודים להתגמש ולאפשר להם להעביר סיוע דרך הנמל חודיידה, שנמצא בשליטת המורדים והיה נתיב האספקה ההומניטרית העיקרי עד למתקפת הטיל של החות'ים על בירת הממלכה. בקואליציה הסעודית טוענים כי דרך הנמל מבריחה איראן כלי נשק וציוד לחו'תים, אולם בטהראן מכחישים זאת.

תימן נמצאת במצב קשה במיוחד, לאורך השנתיים האחרונות, יותר מעשרת אלפים איש נהרגו ועוד שלושה מיליון נעקרו מבתיהם בעקבות המלחמה של הקואליציה הסעודית במורדים, השולטים עדיין על הבירה צנעא ועל שטחים נרחבים בצפון המדינה, למרות הפצצות המסיביות מהאוויר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר