טלטלה בעולם הערבי

דיווח: מלך סעודיה יוותר מרצון על כסאו לטובת בנו מוחמד

בשנה האחרונה עלה כל העת כוחו של הנסיך הצעיר מוחמד בן סלמאן ועל פי הדיווחים האחרונים הוא צפוי להיות ממונה לשליט הממלכה לאחר שאביו, המלך סלמאן יוותר על כסאו לטובתו (העולם הערבי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
יורש העצר מוחמד בן סלמאן, צעיר ושאפתני (צילום: Official White House Photo Shealah Craighead)

מלך סעודיה סלמאן בן עבד אל-עזיז יפרוש בשבוע הבא ויכריז על בנו מוחמד כיורש שלו, כך דיווח הערב (ה') ה"דיילי מייל" הבריטי מפי גורם המקורב למשפחת המלוכה הסעודית ששוחח בלעדית עם העיתון. הגורם חידד כי המלך סלמאן ימשיך לכהן כמנהיג טקסי, "כמו מלכת אנגליה", אך יעביר את התפקיד הרשמי של הנהגת המדינה לבנו ייתכן מאד כי הסיבה לכך קשורה גם למצבו הבריאותי המדרדר של המלך.

על פי הדיווח נטען, כי מדובר בצעד האחרון של הנסיך הצעיר מוחמד בן סלמאן בן ה-32 בדרכו להשתלטות רשמית על המלוכה בסעודיה. כזכור, הממלכה נמצאת בטלטלה פוליטית אדירה בשבועות האחרונים על רקע מעצרם של יותר מ-40 נסיכים ושרים בכירים כחלק מפרשית שחיתות.

"כל עוד לא יקרה משהו דרמטי, המלך סלמאן יכריז על מינויו של בנו כמלך סעודיה בשבוע הבא", אמר המקור לעיתון הבריטי. "המלך סלמאן ישחק את תפקיד מלכת אנגליה. הוא ישמור רק על התואר 'שומר המקומות הקדושים".

עוד הוסיף הגורם לעיתון, שלדבריו לא התקבלו אישור עדיין משום גורם רשמי בסעודיה, כי לאחר שיוכתר למלך, הנסיך מוחמד בן סלמאן יתמקד בעיקר באיראן היריבה המשמעותית של סעודיה במפרץ, יריבה שהואשמה על ידי הסעודים בירי טיל על ריאד באמצעות המורדים החות'ים בתימן.

הגורם הוסיף וטען, כי המלך החדש יגייס גם את תמיכת הצבא הישראלי למאבק נגד ארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה, שנתמך כלכלית על ידי איראן.

"הנסיך משוכנע שהוא חייב להכות באיראן ובחיזבאללה", אמר המקור. "בניגוד לעצות זקני משפחת המלוכה – זו המטרה הבאה שלו. הוא רוצה להתחיל את האש בלבנון, אבל מקווה להסתמך גם על הגיבוי של הצבא הישראלי. הוא אפילו הציע לישראל מיליארדים סיוע כספי ישיר אם יסכימו. הוא לא יכול להילחם בחיזבאללה בלבנון בלי ישראל".

מסר מעניין בנושא, מסר היום הרמטכ"ל הישראלי, גדי איזנקוט שהתראיין לאתר הסעודי 'אילאף', ראיון נדיר בו דיבר גלויות על שיתוף הפעולה עם הסעודים בנושאים צבאיים.

בחודשים האחרונים כבר היו לא מעט דיווחים על פרישתו הקרובה של המלך סלמאן. בן סלמאן, שהשנה מלאו לו 32 ונחשב אחת הדמויות המשפיעות באזור, היה עד לפני פחות משלוש שנים בסך הכול "עוד" נסיך בחצר הגדולה של בית המלוכה הסעודי. כעת הוא מחזיק בשורה ארוכה של תארים – יורש העצר, שר ההגנה, סגן ראש הממשלה, יו"ר המועצה לעניינים פוליטיים וביטחוניים ויו"ר המועצה לענייני כלכלה ופיתוח. לפני כמה חודשים הוא מונה ליורש העצר לאחר ששכנע את דודו לוותר על התפקיד.

לאחרונה קיבל בן סלמאן תפקיד חדש – יו"ר הוועדה למלחמה בשחיתות במדינה. מינויו נתן את האות למבצע מעצרים חסר תקדים: 208 אישים בממלכה הואשמו בשחיתות, בכלל זה נסיכים עשירים ובכירים בממשלה בעבר ובהווה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר