6 דרכים לגדל ילדים שרואים את חצי הכוס המלאה

את אמא אופטימית שנוטה לראות חצי הכוס המלאה, אבל איך מעבירים את התכונה הזו לילדים? הנה 6 דרכים יעילות ששווה לאמץ (ילדים, הורים)

ילדים אופטימיים (צילום: Ben White)

1. תעצימי את שאיפותיהם

הכל מתחיל ונגמר בללמד את הילדים שלך להרגיש סופר להוטים ומלאי תקווה לגבי העתיד. יתכן שהבת שלך מוקסמת לחלוטין מדולפינים או שבנך מתרגש נורא ממכבי אש - לא משנה מה מסקרן אותם, עזרי להם להמשיך את ההתלהבות הזו - ולהצליח בזה. לדוגמה, קחי את הילדה לצפות באקווריום מרהיב, ואם בעקבות זה היא תחליט לאמץ דג זהב - הצלחת.

2. תהיי אסירת תודה בקול

לעתים קרובות ככל שתוכלי, צייני בפני הילדים דברים קטנים שמשפרים את יומך, כמו "וואו, אין פקקים!" או "אני כל כך מודה לך על החיבוקים שלך". כאשר את מכירה בטוב, הילדים שלך למדים להכיר בטוב ולהוקיר אותו.

3. תתלונני פחות

אין לנו ברירה אלא לקבל את העובדה שאכן, פקקים זה לא כיף. אבל עכשיו, כשאת עובדת כל כך קשה כדי להכיר בחיובי, כדאי שתמנעי מלהתלונן בנוכחות הילדים.

הנה כמה חלופות: כתבי בפתק מה מציק ומטריד אותך במקום להתלונן בקול רם, או בכל פעם שאת עומדת להתלונן, נסי לשיר את השורות הראשונות של שיר קצבי שאהוב עלייך.

4. תראי להם את הצד החיובי בכל דבר

אם את נאלצת להתלונן על משהו מול הילדים שלך כי אינך מסוגלת לשמור אותו לעצמך (אחרי הכל, את בת אנוש), הקפידי תמיד להעביר מסר חיובי כלשהו בין השורות, למדי אותם מה זה אומר לראות את ההפך. לדוגמה, "התנועה הזו באמת זזה לאט מדי, אבל זה כיף. קיבלנו זמן נוסף לבלות ביחד במכונית".

5. עודדי אותם להחזיר לקהילה

למשל? לאסוף ולמחזר בקבוקי פלסטיק, לעזור לחברים בשיעורי בית, לסייע לשכנה המבוגרת להעלות את הקניות הביתה - ומה לא בעצם. לא משנה כמה מאמץ הם משקיעים - קטן כגדול, הזכירי לילדים שגם לפעולות זעירות יש את הכוח לבצע שינוי.

6. כבי את הרדיו

אם נשמעות בבית חדשות עגומות יום וליל, כאלה שגורמות לך להרגיש לא טוב במיוחד, ההשפעה הזו לא מותירה חותם רק על מצב הרוח שלך, אלא גם על הילדים. זה לא אומר שאת לא צריכה לדעת מה קורה שם בחוץ, אבל ילדים אינם צריכים להיחשף יותר מדי לחדשות, במיוחד כשהם קטנים ולא ממש מבינים את הדברים כשורה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית