חוזרת לשטח

לראשונה מ-1980: למבורגיני משיקה רכב שטח

לאחר שנים בהן עסקה חברת העל האיטלקית בייצור רכבי ספורט ומנהלים, חוזרת חברת למבורגיני לייצר רכב פנאי ושטח שנותן פייט אדיר למתחרות (רכב)

(צילום: יח"צ)

כשאומרים לנו למבורגיני אנחנו מיד חושבים על רכב ספורט נמוך ומעוצב, ובאמת הרבה זמן ייצרה חברת למבורגיני רכבי ספורט בלבד וזנחה את ייצור רכבי הפנאי והשטח. אבל לבסוף מותג העל האיטלקי חוזר להציע ללקוחותיו רכב פנאי.

זאת לא הפעם הראשונה בה מציעה החברה רכבי שטח ללקוחותיה, תחום השטח מוכר לה כבר משנות ה-80' אז יצרה למבורגיני את ה-LM002 – רכב שטח מפלצתי שהונע על ידי המנוע של הקונטאש האגדית. ה-LM002 הקדים את זמנו ועקב מחיר אסטרונומי נמכר בכמויות מזעריות בעיקר לשייחים במפרץ הפרסי. עם האורוס (URUS) הנחשפת רשמית כעת שואפים בלמבורגיני להגיע למספרים גבוהים בהרבה כשהצפי הוא מכירה של כ3,000 יחידות בשנה, מה שיכפיל את היקף הייצור של החברה.

פוזות למצלמה (יח'צ)

כמיטב המסורת של למבורגיני, גם שמה של האורוס נלקח מעולם מלחמות השוורים. הבסיס המכאני עם זאת הוא הפלטפורמה המשמשת גם את בנטלי בנטייגה, פורשה קאיין ואאודי Q7, כולן בנות משפחה אחת.

העיצוב עם זאת הוא ייחודי ללמבורגיני. אמנם לא תמצאו באורוס את דלתות המספריים המפורסמות הנפתחות כלפי מעלה, אך לא ניתן לטעות במראה הזוויתי ובחזית המאיימת, במיוחד כשהיא בצבע הצהוב המתבקש.

פנים של למבורגיני יש לה (יח'צ)

המנוע שמניע את האורוס מביא איתו שינוי מעניין, כשלראשונה בלמבורגיני ישנו מנוע טורבו. המנוע הוא כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטרים ובתצורת V8 אשר ישרת גם את דגמי ה-RS הבכירים של בעלת הבית אאודי. בלמבורגיני מתרצים את השימוש במנוע טורבו גם באופי הנדרש למכונית, הכבדה הזקוקה להרבה מומנט זמין שהוא בניגוד לאופי של המנועים האטמוספריים המוכרים.

מבחינת מהירות נראה שלג'יפ החדש לא תהיה כל כך בעיה להזיז את עצמו, לאורוס נדרשות 3.6 שניות להגיע ל-100 קמ"ש, 12.8 שניות כדי להגיע ל-200 קמ"ש והמהירות המרבית היא 305 קמ"ש, מה שהופך אותה ל-SUV המהיר ביותר בעולם נכון לעתה (לפחות עד שיופיעו הקרוסאוברים המדוברים של פרארי ואסטון מרטין).

עיצוב פנים שעושה חשק (יח'צ)

בהתאם למסורת של המותג וכמתבקש מהמעמד, האורוס נהנית ממיטב המכלולים והטכנולוגיות הזמינות על המדף. תיבת ההילוכים היא אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה המעבירה את הכוח אל ארבעת הגלגלים דרך דיפרנציאל טורסן מרכזי.

אם התחברתם למה שקראתם עד לכאן, קחו בחשבון שעבור האהבה הזאת תצטרכו להוציא מכיסכם 200,000 דולר לדגם הפשוט ביותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר