חיסכון של מאות ש"ח

אלו המוצרים שיוזלו בתכנית ביטול המכסים החדשה

תכנית חדשה: מוצרי אלקטרוניקה, צעצועים, מוצרי חשמל לבית, תמרוקים, ביגוד, טקסטיל, מוצרי תאורה ועוד - כך תחסוך כל משפחה ישראלית מאות ש"ח בממוצע בחודש (כלכלה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פירוט התוכנית החדשה "נטו הוזלות" (צילום: עופר מאיר, ynet)

שר האוצר, משה כחלון, הכריז היום (שני) על ביטול מסי קנייה ומכסים בהיקף של כ-800 מיליון שקלים.

במסיבת העיתונאים אותה ערך כחלון בעת שנתניהו שוהה בחו"ל, כפי שכבר הוא ושרים אחרים נוהגים לעשות כדי שראש הממשלה לא "יגנוב" להם קרדיט, הוא הודיע כי במסגרת התוכנית יבוטלו מסי הקנייה המוטלים על מוצרי אלקטרוניקה ויבוטלו המכסים המוטלים על צעצועים, מוצרי חשמל לבית, תמרוקים, ביגוד וטקסטיל ומוצרי תאורה.

התוכנית תבטל כרבע מכלל המכסים התעשייתיים אשר קיימים כיום בישראל, כאמור בעלות של כ-800 מיליון שקלים בשנה, והדבר צפוי לחסוך מאות שקלים בשנה למשפחה.

צעצועים. יוזלו משמעותית (צילום אילוסטרציה: shutterstock)

בכוונת משרד האוצר ליישם את הביטול עד לסוף שנת 2018 כהוראת שעה, במטרה להבטיח שביטול המכס ומס הקנייה יגולגל לצרכנים ולא ייעצר אצל היבואנים. התהליך יכנס לתוקף לאחר שיתקיים הליך שימוע והצו יתפרסם ברשומות.

וזהו עיקר פרטי התכנית: יבוטל המכס על מוצרי חשמל ואלקטרוניקה כמו מקררים ותנורי בישול, שעמד על 12 אחוז; יבוטל המכס על מקרנים, רמקולים, ממירים, אוזניות ומכשירים נוספים, שנע בין 10.5%-13%; בתחום הביגוד בוטל המכס מ-6 אחוז; יבוטל המכס בשיעור של 12% על רוב התמרוקים; בשוק הצעצועים יבוטל מכס של 12% ולא יוטלו מכסים על משחקי וידאו, ציוד ספורט להתעמלות, בריכות שחייה ביתיות ובריכות לילדים, משחקי שולחן ופריטים לחגיגות.

מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד סיכם: "מדובר באחת מהתכניות הגדולות ביותר להפחתת מכסים על ייבוא תעשייתי שבוצעו במדינת ישראל והיא עתידה לבטל כרבע מכלל המכסים התעשייתיים שקיימים במדינה כיום. מטרת המכסים הללו הייתה בעבר הגנה על ייצור מקומי, וכשהסתיימה מטרתם זו נותרו המכסים כעול כלכלי נוסף ומיותר על הצרכן המקומי. היום אנחנו באים לתקן עיוות היסטורי זה. מטרת התוכנית היא להמשיך ולהעמיק את מדיניות שר האוצר להוזלת יוקר המחיה באופן ניכר ומשמעותי לכלל משקי הבית בישראל".

כחלון במסיבת העיתונאים, היום (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר