מחקר חדש מגלה: כמה זמן לוקח ללמוד שפה חדשה?

מה יותר קשה ללמוד, ערבית או דנית? אל תרוצו לבדוק כי יש מישהו שעשה את זה עבורכם, ולא רק עם דנית וערבית אלא עם רוב השפות. והיכן ממוקמת השפה העברית? (מעניין)

(צילום: שאטרסטוק)

הביקור האחרון בחו"ל גרם לכם להבין שאתם חייבים ללמוד שפה נוספת? כדאי שתפנו הרבה מאוד זמן ובקרוב. מסתבר שבכדי ללמוד שפה על בוריה תדרשו להקדיש לא פחות מ-600 שעות לימוד שיתפרסו על פני 24 שבועות.

למסקנה הזאת הגיע המכון האמריקאי לשירותי חוץ (U.S. Foreign Service Institute). שדירג את רמות הקושי של שפות שונות מרחבי העולם לארבע

הקטגוריה הקלה ביותר היא זו שמצריכה הכי פחות שעות לימוד ותרגול כלומר כזו שלוקח הכי פחות זמן להשתלט עליה, והקטגוריה הרביעית היא הקשה ביותר, והיא תדרוש ממי שיחפוץ לשלוט בה הרבה שעות לימוד אינטנסיבי.

ערבית, סינית, יפנית וקוריאנית, נחשבות לשפות הקשות ביותר ובכדי ללמוד כל אחת מהן תצטרכו 2,200 שעות לימוד. במכון מסבירים כי הקושי העיקרי נובע מהצורך ללמוד שיטת כתיבה שונה לגמרי המכילה אלפי אותיות ותווים ועל כן הן מרכיבות לבד את הקטגוריה הרביעית והקשה.

הקטגוריה השלישית מכילה "שפות קשות", אך כאלה שדורשות מחצית מהזמן שדורשות שפות מקטגוריה ד'. קטגוריה זו היא הגדולה ביותר מבחינה מספרית וכוללת 50 שפות, ביניהן: עברית, איסלנדית, טורקית, תאילנדית, אמהרית, בולגרית, צ'כית, יוונית, רוסית, פולנית. השפות בקטגוריה הזו נחשבות לקשות בשל "הבדלים לינגוויסטים או תרבותיים משמעותיים".

בקטגוריה השנייה תמצאו שפות שידרשו מכם 900 שעות לימוד לאורך 36 שבועות, השפות שמרכיבות את הקטגוריה הזאת הן גרמנית, סווהילית ואינדונזית.

מחפשים ללמוד שפה בזמן הקצר ביותר? זו הקטגוריה שלכם. הקטגוריה הקלה כוללת בין השאר דנית, הולנדית, צרפתית, איטלקית, נורבגית, פורטוגזית, רומנית, ספרדית ושבדית. בשביל ללמוד אותן תצטרכו בסך הכל בין 700 - 600 שעות.

מאחר והמחקר נעשה בארה"ב, מקומה של השפה האנגלית לא נודע, אך ניתן להמר על כך שהשפה הפופולרית הזו הייתה משתלבת בקטגוריה הקלה ביותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר