פועל מאחורי הקלעים

בכירים בקואליציה: יריב לוין עומד מאחורי הכשלת חוק המרכולים

בכירים בקואליציה טוענים כי מי שתוקע את העברתו של חוק המרכולים - הוא דווקא השר יריב לוין, שחושש כי הצעד יחזק את יאיר לפיד. דרעי: בלי החוק - אין לקואליציה זכות קיום (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יריב לוין. תוקע את החוק? (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בשעות הקרובות יוכרע אם חוק המרכולים שקידם יו"ר ש"ס אריה דרעי יובא להצבעה. בגרסתו הנוכחית, החוק המרוכך מציע לקבוע כי לשר הפנים תהיה סמכות למנוע מרשויות מקומיות לחוקק חוק עזר עירוני לפתיחת מרכולים בשבת - למעט בנוגע לעיר תל אביב.

בקואליציה מנסים לבדוק בשעות אלו אם יש להם רוב בכדי להעביר את החוק, זאת בזמן שחברים בקואליציה הודיעו כי יצביעו נגד החוק. כעת המצב הוא תיקו עד רוב על חודו של קול.

בזמן שנראה כי אביגדור ליברמן הוא זה שמתפעל את מנוע ההתנגדות לחוק, בכירים בקואליציה, חרדים ושאינם, אומרים ל"כיכר השבת" כי מי שעומד מאחורי ההתנגדות הוא דווקא השר יריב לוין.

"הוא מחייך לדרעי אך מאחורי הקלעים מדבר נגד החוק" אומרים בכירים בקואליציה: "הוא בטוח שהחוק יועיל ליאיר לפיד ולכן צריך להוריד אותו מסדר היום, המזל שראש הממשלה החליט אחרת, השאלה איך זה יסתיים". מלשכת לוין לא התקבלה תגובה.

דרעי מגן על סיום "משבר השבת" (צילום ארכיון: כיכר השבת)

בתוך כך, השר אריה דרעי עזב הצהריים את משכן הכנסת ועוקב ממשרדו אחר המתרחש במשכן, משם הוא מקבל עדכונים אם הקואליציה תצליח להשיג רוב להצעת החוק.

ל"כיכר השבת" נודע כי דרעי זועם ומביע בשיחות סגורות תסכול מהתנהלות הקואליציה והמצב בו נתניהו הבטיח לקיים את הבטחתו להעביר את החוק, אולם בפועל ממשלתו לא מצליחה לתפקד.

"אם הממשלה לא יכולה להעביר חוק ממשלתי - אין לה זכות קיום" התבטא דרעי. לדבריו, מדובר בהצעת חוק ממשלתית ולכן הקואליציה חייבת להצליח, עוד הערב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר