אנטישמיות גואה

בקבוקי תבערה הושלכו לעבר בית כנסת בשבדיה

האם שבדיה הופכת להיות מעוז אנטישמי? בימים האחרונים סובלים בני הקהילה מרדיפות, הפגנות ואיומים על חייהם השלווים. הבוקר חוו בני הקהילה נסיון הצתה שני בתוך 48 שעות בלבד (חדשות)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

הבוקר (שני) הושלכו שני בקבוקי תבערה, לעבר המרכז היהודי בעיר מאלמו שבשבדיה. על פי הדיווחים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. הבקבוקים שנזרקו לעבר בית הכנסת היהודי מהווים איום ביטחוני שני בתוך 48 שעות ומשטרת שבדיה פתחה בחקירה בגין חשד להצתה.

בקהילה היהודית אמרו כי מנהל בית הקברות בעיר עדכן אותם כי אלמוני זרק בקבוקי תבערה לעבר בית הכנסת, והוסיפו כי הם רואים בתקרית הזו כחמורה ביותר. לדבריהם המצב מתחיל להיות יותר ויותר גרוע.

כאמור, האירוע הזה קורה יומים בלבד לאחר אירוע דומה שהתרחש בקהילה היהודית. אתמול נעצרו שלושה חשודים בחשד למעורבות בהשלכת בקבוקי תבערה לעבר חצר בית כנסת בעיר גטבורג בשבדיה בליל יום ראשון. המשטרה המקומית הגבירה את האבטחה סביב בתי כנסת בשטוקהולם ובחלקים אחרים במדינה.

נזכיר כי ביום שישי האחרון התאספו קבוצה של 200 מפגינים שקראו לפעול באלימות כנגד הקהילה היהודית לאור החלטת נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ שהכריז כי ארצו מכירה בירושלים כבירתה של מדינת ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר