כך משפיעים מיתוסים על כמות הברזל של ילדינו

לתזונה, בעיקר בשנים הראשונות, השפעה מכרעת על בניית הגוף, תפקודו, ועל בריאותו בהמשך. סקר שנערך מטעם 'מועצת הבקר' בקרב 302 אימהות לפעוטות בני 6-24 חודשים, הוכיח כי מיתוסים שגויים ואף מעוותים, בקשר לבקר, עדיין מרחפים בתפיסה הציבורית ומשפיעים שלא לחיוב על צריכת הבקר (אוכל, שיווקי)

מיתוסים על בקר. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

על השאלה: אילו מבין המזונות הוא העשיר ביותר בברזל? ציינו כ-30% את בשר ההודו, ורק 24% ציינו את בשר הבקר. אולם האמת היא, מדגישים ב'נתח', כי בשר בקר טרי מכיל כמויות גבוהות של ברזל-3.15 מ"ג ב-100 גר', לעומת מזונות אחרים: עוף 1.31 מ"ג, הודו 1.78 מ"ג, ודג סלמון 0.34 מ"ג. כמו כן, רמת הספיגה בדם של הברזל מבשר בקר טרי גבוהה מזו של מקורות צמחיים, דוגמת תרד.

בסקר נשאלה גם השאלה הבאה: לפי הנחיות משרד הבריאות בארץ, מאיזה גיל מותר להוסיף בשר בקר לתפריט התינוק?

תשובה: 55% מהאימהות לא יודעות, או סבורות, שמומלץ להכניס בשר בקר לתפריט התינוק החל מגיל 11 חודשים. רק 15% מהאימהות מודעות לכך שהגיל המתאים הוא 8-7 חודשים.

מה נכון?

עפ"י תדריך להזנת הפעוט והתינוק הבריא של משרד הבריאות, "מומלץ להגיש לתינוק, מתום החודש השישי, מזונות שמכילים ברזל זמין ( כמו בשר ודגנים מועשרים בברזל)".

ועוד מהסקר: היזכרי במרק הבשר הראשון שהכנת לילדך, מאיזה בשר הכנת אותו? והתשובה מעידה יותר מכל עד כמה מיתוסים שגויים משפיעים על הרגלי הצריכה שלנו. אף על פי שאימהות יודעות שבשר הודו ובשר בקר עשירים בברזל, 67% הכינו את המרק הראשון מבשר עוף.

לכן המסקנה היא שכדאי לשלב בשר בקר טרי גם במרק הראשון. יש לוודא שהבשר נטחן היטב לפני ההאכלה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר