היצירה הדיגיטלית היהודית של מירי שניאורסון

המשפט ששמע הבעל-שם-טוב מהמשיח לפני מאות שנים, "לכשיפוצו מעיינותיך חוצה", הוא תשובת מחץ לשאלת השאלות שכל אחת מאיתנו חיה איתה "מתי יבוא המשיח?". זו בדיוק הסיבה לשימוש ברשתות החברתיות (כנס מאמע)

כנס מאמע | כיכר השבת |
מירי שניאורסון. אחת מול כולם. (צילום: מאמע)

לקראת הכנס היוקרתי "אחת מול כולם" מבית כיכר השבת ומגזין הנשים מאמע עבור נשות המגזר, מירי שניאורסון, בעלת "הבחירה שלי" - אימון וייעוץ לנערות ונשים, מרצה, מנחה ושדרנית רדיו, חושפת את המסע הדיגיטלי של חייה.

בערב שכולו חוויה, תפגשו נשים מובילות שעשו שימוש חכם בעולם הדיגיטל והצליחו להקים עסק משגשג. בפאנל מיוחד יספרו נשות הדגיטל איך הגשימו את חלומן, איך הצליחו לטפס למעלה, כל אחת בתחומה.

איפה? מלון וולדרוף אסטוריה ירושלים | מתי? ו' שבט 22.1 בשעה 19:00

היצירה הדיגיטלית היהודית של מירי שניאורסון

במבט ראשון נראה היה שאסיפה של גברים חסידים בעלי זקנים היורדים על מידותיהם, לצורך לימוד רזי הרשתות החברתיות, היא זרה וחסרת היגיון.

אך ככל שהעמיקו המרצים בתוכן והסבו את דעתם וליבם של הגברים וליבן של הנשים (בהפרדה מלאה כמובן) למכמני הרשת ולאפשרויות הגלומות בה, קלטנו ונכון לומר הפנמנו, שהדרך להגיע ללבותיהם של מיליוני יהודים בו זמנית במהירות ובקלות, היא דרך הרשתות החברתיות דוגמת 'פייסבוק', 'טוויטר', 'וואטסאפ', ואינסטוש.

מה עוד שהתברר לנו באותה הרצאה, שהדרך הזו אף לא עולה פרוטה.

בהרצאה המרתקת בה השתתפו פעילי ופעילות חב"ד, שלוחים ושליחות מכל הארץ, נחשפתי לעוצמה האדירה של 'חב"ד במדיה'. בארץ ישנם שבעה מיליון תושבים. ארבעה מיליון מתוכם נמצאים ברשת(!). כן. בעברית! המשמעות היא שבאמצעות הרשת אפשר להגיע בכל רגע נתון לארבעה מיליון איש ואישה.

תארו לעצמכם, שליח או שליחה בכל מקום יישוב שהוא, מסוגלים להגיע במשך חודש למאה אנשים מקסימום. למעלה משלוש מאות בתי חב"ד ישנם כיום בישראל. בהנחה שכל בית חב"ד מגיע בממוצע למאה אנשים, מצליחים בתי חב"ד להגיע ללבותיהם של 300 אלף איש ואולי קצת יותר.

אך 'חב"ד במדיה' שכבר היום מציגה מספרים מרשימים בדפים אותם היא מנהלת ברשתות החברתיות, רוצה להגיע למיליון יהודים. לפחות מיליון יהודים כאן בארץ הקודש. זו הסיבה לכינוס/אסיפה בה הציגו אנשי המקצוע של חב"ד במדיה את הכלים העומדים בפני השלוחים ופעילי חב"ד ברשתות החברתיות.

מטרתה של 'חב"ד במדיה' היא להיות מוקד וכתובת לכל יהודי במרחבי הרשתות החברתיות. לדף הרשמי שלה יש רבבות עוקבים והוא הולך וגדל בקצב מסחרר. אחת השיטות אותן הציגו שלוחי חב"ד במדיה - באמצעותה ניתן להגיע לקהלים רחבים - היא יצירת מסרים ויראליים. "כאשר מאה בתי חב"ד ישתפו פוסט בעמוד שלנו, תיווצר פירמידה של חשיפה", אמר איש המקצוע בכינוס החריג.

ברור שכאשר אדם רואה סרטון בעל תוכן יהודי בו צפו מאות אלפי אנשים, הדבר יעיל ואפקטיבי הרבה יותר מאשר צפייה בפוסט בו צפו כמה עשרות או מאות. במילים אחרות, למדתי כיצד ניתן לרתום את חידושי הטכנולוגיה להפצת יהדות, גם בעידן הרשתות החברתיות. היה שווה!

אחת מול כולם

בדור בו הנראות החיצונית משפיעה כל-כך על מה שנראה בחוץ כהצלחה עסקית ואישית, אני בוחרת כל פעם מחדש לעשות "זום-אין" לביתי פנימה, למשפחתי ולעצמי. במקום לעשות זום-אאוט החוצה, אני בודקת כל פעם האם מתאים לי לעמוד על במות עליהם מתנוססים דגלי השוויון המגדרי והחברתי או לעשות את מה שמצופה מבת ישראל – להתמקד ב"פנימה". כל כבודה בת מלך פנימה.

יצאתי ללמוד את דבריו של הרבי על מה שנדרש מאיתנו הנשים בקונפליקט בין הבית והחוץ. לפני כמעט שלושים שנה, בשנת תשמ"ט, הגיעו חברי הנהלת הפדרציות היהודיות והמגבית היהודית המאוחדת לביקור אצל הרבי. בראשן עמדה הנשיאה גב' טישמן שנבחרה לתפקיד בזכות ברכתו של הרבי. הרבי אמר לה את הדברים הבאים: "אל תוותרי על זכויות הנשים. אמנם את במיעוט כאן", התייחס הרבי לעובדה שרוב חברי הנהלת הפדרציות הם גברים, "אך גם עם ישראל הוא מיעוט בעולם".

הרבי הלך בדרכי חמיו, הרבי הריי"צ שהחודש (שבט) יחול יום ההילולה שלו. הוא ראה ב"מהפכה" הנשית סימן לגאולה ועודד את הנשים להקים מסגרות משלהן בהן יביאו לידי ביטוי את יכולותיהן ואת ייחודן. הרבי ראה בנשים שותפות לעול הפצת היהדות. כל זה כמובן תוך הקפדה יתרה על גדרי הצניעות. בעיני הרבי, לנשים זכות מיוחדת בהיותן אלו שמעבירות את המסורת מדור לדור. ואין כאן מקום להאריך בדברי חז"ל אודות הנשים ומעלתן.

ולסיום, המשפט ששמע הבעל-שם-טוב מהמשיח לפני מאות שנים, "לכשיפוצו מעיינותיך חוצה", הוא תשובת מחץ לשאלת השאלות שכל אחת מאיתנו חיה איתה "מתי יבוא המשיח?". וזו בדיוק הסיבה לשימוש ברשתות החברתיות.

אתן מוזמנות לפגוש ולשמוע את מירי שניאורסון בכנס שלא היה כמותו לנשות המגזר - "אחת מול כולם" עם נשים מובילות ומשפיעות במגזר בפרט ובישראל בכלל. יחד עם שרת המשפטים איילת שקד, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, הרבנית יהודית יוסף ועוד ועוד.

ובתוספת בונוס יוקרתי: לראשונה ענקית הרשת גוגל שולחת צוות מיוחד להרצאה שתלמד אתכן איך להפוך את העולם הדיגיטלי לעסקי, רווחי וכלכלי.

הרצאות מרתקות, מופעים אומנותיים, בר חלבי עשיר, ולאורך הערב תופיע הזמרת והיוצרת שרון רוטר.

איפה? מלון וולדרוף אסטוריה ירושלים | מתי? ו' שבט 22.1 בשעה 19:00

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית