בהלה באי: בהוואי קיבלו הודעה שהכניסה אותם לבהלה

תושבי האי האקזוטי הוואי קיבלו הודעה שקראה להם למצוא מחסה באופן מיידי לאחר שאיום טילים גדול מגיע לאי. לאחר 20 דק' הוסר האיום והשקט שב לאי(בעולם)

ההודעה שהופצה (צילום מסך)

כשמדמיינים חופשה אקזוטית משום מה אחד השמות שעולים באופן מיידי זה הוואי, ומי שהיה שם בטח מבין מדוע. אך הסוף שבוע האחרון היה לא פחות מסיוטי עבור אלו ששהו בו, והכל בגלל טעות אנוש.

זה החל בשעה -08:07 (שעון מקומי) אז נמסרה הודעת סמס לפיה האיום "מגיע להוואי", והתושבים התבקשו למצוא מחסה מפני האיום הקרב. "זה לא תרגיל", נכתב בהודעה המלחיצה. רק אחרי כ-20 דקות של בהלה שנדמו כנצח הבהירו השלטונות בהוואי כי מדובר בהתרעת שווא.

דובר סוכנות החירום בהוואי ריצ'רד רפוזה אמר לאחר המקרה כי עדיין לא ברור מה גרם לתקלה. בפיקוד העליון של צבא ארה"ב הוציאו הבהרה מיוחדת לאחר המקרה לפיה "לא זוהה שום איום של טיל בליסטי" באזור הוואי. ההודעה המלחיצה נשלחה על ידי מערכת הודעות החירום הלאומית, שנועדה לאפשר לממשל האמריקני להזהיר את התושבים מאיום מיידי.

בריאן שץ הסנאטור של הוואי אמר כי הוא מיצר על המקרה שזרע פחד בתושבים, אך מדובר בטעות אנוש

לאור המתיחות הגדולה בין ארה"ב לצפון קוריאה, שאיימה כי הטילים שלה יכולים להגיע לכל נקודה בארה"ב, חידשה לאחרונה הוואי את ניסויי הצופרים החודשיים שלה, בהם לא נעשה שימוש מימי המלחמה הקרה, שנועדו להתריע ממתקפה גרעינית.

ג'יימס מלפיט, בעלי מספרה בהונולולו סיפר כי ברגע שקיבל את ההודעה,מיד הודיע ללקוחותיו שהתורים מבוטלים ושהחנות תהיה היום סגורה. הוא אמר שהוא עדיין היה במיטה כשהטלפון שלו "השתגע". הוא חשב שמדובר בהתרעת צונאמי. "התעוררתי וראיתי אזהרת טילים וחשבתי לעצמי – 'לא יכול להיות, זה לא קורה היום", סיפר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר